רסן לשיניים – חשיבותו בטיפול יישור שיניים

רסן לשיניים – חשיבותו בטיפול יישור שיניים

ילדים רבים עלולים לסבול מבעיות אורטודנטיות עקב סיבות שונות בינהם שיניים חלביות שנשרו מוקדם או שימוש ממושך במוצץ או מציצת אצבע שהובילו לשינוי מבנה השיניים. במקרים מסויימים ישנה אי התאמה בין הלסתות ובעיה במנשך שהוא בעצם הרווח שבין השיניים העליונות לתחתונות. מצב כזה נובע מקצב גדילה טבעי של לסתות הילד במקביל לגדילתם של האיברים האחרים, לעיתים גדילת הלסתות אינה תואמת ולסת אחת גדלה מהר יותר מהשנייה וכך נוצרת אי התאמה בינהן. חוסר ההתאמה בין כיווני הצמחיה של הלסתות עלול גם להוביל לכך שהשיניים לא יהיו ישרות מאחר והשיניים נשענות על הלסתות שהן בעצם שתי העצמות הבולטות מהן מורכב הפה. ליקוי זה עלול להוביל לחוסר ביטחון עקב מראה שאינו אסטתי אך יותר מזה, הוא עלול להוביל לקשיים משמעותיים בפעולות האכילה והדיבור ובכך לגרום לעיכוב התפתחותי. הרפואה האורתודנטית התפתחה באופן ניכר וקיימים עזרים טכנולוגיים הנותנים מענה לכל בעיה בכל רמת מורכבות בין אם מדובר בקשת שיניים בולטת, בעיות סגר או צפיפות ורווחים בין השיניים, היום אין שום סיבה לא לטפל בבעיה כבר מגיל צעיר. החשיבות של הטיפול בגיל צעיר היא משמעותית ביותר שכן ככל שמתחילים מוקדם יותר כך הטיפול פשוט יותר והגוף מסתגל בקלות. אם מחכים המצב עלול להחמיר ולגרור טיפולים מורכבים ויקרים יותר בהמשך. טיפול בגיל צעיר יתרום לשמירה קלה יותר על ניקיון השיניים דבר שחשוב מאוד על מנת למנוע בעיות של חורים, היווצרות עששת ובעיות חניכיים. בשלב הראשון יש לבצע בדיקה אצל רופא מומחה ואיבחון נכון של הליקוי באמצעות המיכשור המתאימים וצילומי הרנטגן של השיניים. במידה ואובחנה אי התאמה בין כיוון צמיחת לסת אחת לשנייה יש צורך בשימוש ברסן לשיניים. רסן לשיניים נועד לתקן את כיוון צמיחת הלסתות ולהתאים אותן אחת לשנייה אך יש לו תפקיד חשוב גם ביישור השיניים. השימוש ברסן לשיניים בגיל צעיר חשוב מאוד על מנת לפטור ליקוי זה בהקדם לחסוך טיפולים מורכבים בהמשך אך עם זאת חשוב לומר שהילד צריך להיות בשל להתחיל טיפול מסוג זה מכיוון שהוא נדרש להתמדה שאם לא יוכל לעמוד בה הטיפול לא יצליח. את הטיפול ניתן להתחיל בשלב שבו מזהים פער אנטומי בין הלסתות.

רסן לשיניים – סוגים שונים

  1. משיכת צוואר – תפקידו של סוג רסן זה הוא למשוך את הלסת התחתונה למקום הרצוי באמצעות רצועות המחוברות לשיניים התחתונות ומשם מתחברות לרצועה המתלבשת על הצוואר.
  2. קשת פנים – תפקידו של רסן זה הוא למשוך את הלסת העליונה קדימה באמצעות פלטה המוצמדת לחיך העליון וקשורה בגומיות, הרסן דומה במראו לקשת שיער.
  3. סנטרון – הסנטרון הוא אביזר שתפקידו הוא לעכב את צמיחת הלסת התחתונה ובכך להתאים אותה לצמיחת הלסת העליונה.
פורסם על ידי