רכבים למכירה – מאיפה משתלם לנו לקנות

רכבים למכירה – מאיפה משתלם לנו לקנות

כל מי שקורא חדשות באינטרנט או בעיתונות הכתובה, יודע שבשנים האחרונות חל גידול עצום במספר כלי הרכב שנמצאים על הכביש. רק בשנה האחרונה חלה עליה של למעלה מ-5 אחוז, שזה אומר עוד למעלה מ-370 אלף כלי רכב חדשים.

יש לכך הסברים שונים, בין אם מדובר בעובדה שישראלים אוהבים כלי רכב, היעדר תחבורה ציבורית איכותית, חברות ליסינג שמציעות לנו עסקאות בתנאים מועדפים, ירידה במחירי כלי הרכב לצד עלייה ברמת החיים שמאפשרת לנו להחליף רכב לעיתים תכופות יותר מאשר בעבר, שינויים דמוגרפיים ועוד.

מאחר ואנחנו יודעים שיש לא מעט מקומות שמציעים רכבים למכירה, אנחנו צריכים לדעת, היכן מומלץ לנו לקנות את הרכב שלנו, היכן משתלם לנו לבצע את העסקה. הרי בעבר, עמדו לרשותנו בעיקר 2-3 מקומות שהציעו לנו אפשרות לקנות רכב. חברות רכב שהציעו לנו רכבים יד ראשונה, אנשים פרטיים שהציעו לנו לקנות את הרכב שלהם, ומגרשי מכוניות שהציעו רכבים משומשים למכירה.

לעומת זאת היום הצטרפו למשחק עוד גורמים שמציעים רכבים למכירה, למשל, חברות ליסינג שמציעות לנו אפשרות לרכוש רכב יד ראשונה או יד שנייה, בעסקאות מימון אשר כוללות בין היתר אפשרות לפרוס את עלות הרכב לתקופה ארוכה של מספר שנים, עד 40 חודש. כמו כן הצטרפו לתחום סוכנויות רכב להשכרה אשר מציעות רכבים ישנים למכירה. הכל כמובן בתנאים נוחים, ומדובר ברכבים ברמה טובה.

כעת עולה השאלה, היכן משתלם לנו לרכוש את הרכב. האם משתלם לנו לרכוש אותו אצל אדם פרטי או בגוף מסודר. האם משתלם לנו לרכוש רכב יד שנייה או יד ראשונה?

כיצד נכון לנו לרכוש רכב חדש

לגבי השאלה השנייה ששאלנו, ובכן התשובה היא ברורה, אם יש לנו אפשרות כלכלית, עדיף לנו לרכוש רכב חדש ולא ישן. ההסבר הוא פשוט, הרכב הוא שמור ובמצב טוב יותר, וכן יהיה לנו יותר קל למכור אותו מאשר אם מדובר ברכב ישן. אך זו כמובן שאלה של אפשרויות כלכליות שעומדות לפנינו.

לגבי השאלה הראשונה, התשובה מעט יותר מסובכת. זה נכון שאנשים פרטיים רבים, נוהגים לשמור על הרכב שלהם בצורה קפדנית מאוד, יש מי שדואג לטפל בו מדי יום. ועדיין, משתלם יותר לחפש רכבים למכירה בסוכנויות ובחברות מסודרות.

יש לכך מספר סיבות, ראשית, סביר להניח שבמקום כזה אנחנו נקבל את הרכב במצב אידיאלי. אחרי שהוא עובר את כל הבדיקות והתיקונים הנדרשים. שנית, אנחנו מקבלים אחריות עליו לתקופה מסוימת כך שאם קורה משהו, החברה אחראית עליו.

שלוש, אנחנו יכולים לדעת בצורה בטוחה מה ההיסטוריה שלו, ברור לנו מה הוא עבר ואילו טיפולים בוצעו בו.

ארבע, במקרים רבים אנחנו נוכל למכור את הרכב בחזרה לחברה, ולקנות רכב אחר בתוספת תשלום. זה יחסוך מאיתנו את כל תהליך המכירה המייגע.

פורסם על ידי