רגע לפני שאתם ניגשים לבניית בית חדש זה הזמן לבצע בדיקת קרקע!

רגע לפני שאתם ניגשים לבניית בית חדש זה הזמן לבצע בדיקת קרקע!

המאמר נכתב בשיתוף חברת "ענף מהנדסים" המתמחה בפתרונות הנדסיים כלכליים לכל פרויקט.

בדיקת קרקע?

בישראל, כמו שלא מעט תחומים אחרים, אין חובת ביצוע של בדיקה כלשהי של הקרקע רגע לפני שאנחנו מתחילים לבנות את בית החלומות הפרטי שלנו. בדיקה של הקרקע הינה חובה שמונחת לפתחו של כל מי שמבקש להקים לעצמו בית בישראל מאחר והיא למעשה בודקת את ההשפעה העתידים של גורמים על המבנה העתידי שעתיד להיבנות. באמצעות בדיקת קרקע אנו יכולים לשם הדוגמא לאתר זיהומים שונים ולטפל בהם עוד לפני תחילת העבודה או להבין את המבנה של הקרקע ובאמצעות כך לתכנן בצורה נכונה ומותאמת את היסודות הדרושים על מנת לייצר יציבות ועמידות לאורך שנים ארוכות.

מה למעשה כוללת בדיקה של הקרקע?

בדיקות קרקע מבוצעות על ידי מהנדס קרקע, יועץ קרקע או חברות המתמחות בתחום זה והיא אחד מהדברים הכי חשובים שאתם חייבים לבצע לפני תחילת הבנייה. מטרת בדיקה של הקרקע היא למעשה לבחון מבחינת הנדסה את תכונות ותנאי הקרקע ולספק המלצות למהנדס הבנייה וקבלן הבנייה אשר עתידים לתכנן את המבנה ולבצע את עבודות החפירה. הבדיקה מבוצעת על ידי קידוחי ניסיון שמבוצעים בשכבות הקרקע, בדיקות מעבדה ובדיקות שנערכות בשטח ועל בסיסן יופק דוח קרקע שתפקידו לתת הנחיות והמלצות מפורטות לתכנון היסודות של המבנה וגם עבודות החפירה והדיפון.

כיצד בדיקה של הקרקע מסייעת לכם בחיסכון עלויות?

בדיקת קרקע על ידי מהנדס קרקע יכולה לחסוך לכם לא מעט מהעלויות בניה של הבית החדש שלכם, פשוט מאחר והן מאפשרות לנו לקבל דוח קרקר אשר מפרט בפנינו את הרכב הקרקע, את ההנחיות וההמלצות מבחינה הנדסית ובכך למעשה מונעות מאיתנו הפתעות שונות במהלך עבודות החפירה והבניה. תארו לכם סיטואציה שבה אתם למשל מתחילים להגשים את החלום ולבנות על קרקע שרכשתם ואז במסגרת הבנייה אתם מגלים בקרקע חומרים רעילים או פסולת כלשהי ונאלצים להשהות את תהליך הבניה ולפנות אותה מה שיוביל לעלויות גבוהות מכל מה שתכננתם ואף לדחיית הבניה עצמה.

מי מבצע את הבדיקה של הקרקע?

כאשר אנו מבינים את חשיבותה של בדיקת הקרקע אנו מבינים כי לא ניתן להשאירה בידיים לא מקצועיות ולכן אנו ממליצים לכם שלא להסתמך על הקבלן שעלול לחסוך בהוצאות מה שיוביל אתכם בהכרח להוצאות גבוהות יותר בטווח הארוך. בדיקת קרקע צריכה וחייבת להיות מבוצעת על ידי אנשים מפתח כדוגמת מהנדס קרקע או חברות המתמחות בתחום זה ומסוגלות לספק לכם דוח קרקע מקצועי ומפורט שמקיף את כל ההיבטים הדרושים מבחינת ההבנה של הקרקע והמלצות לבנייה נכונה שתחזיק מעמד לאורך שנים.

 

 

 

מאלה, על מנת שניתן יהיה לעמוד אל נכון על האופי האמיתי של הקרקע המיועדת לבנייה ועל

 

פורסם על ידי