קרקעות למכירה: להכיר את החברה שעומדת מאחורי המכירה

קרקעות למכירה: להכיר את החברה שעומדת מאחורי המכירה

ההשקעה הכספית הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא השקעה ברכישת קרקעות. אנחנו יכולים למצוא פרסומים על קרקעות למכירה ולהחליט שאנחנו מעוניינים להשקיע בכך את מיטב כספנו.

מבחינתנו זו יכולה להיות השקעה בעלת פוטנציאל עתידי משמעותי, לא רק שאנחנו נהנה מקרקע עליה נוכל לבנות מבנה מגורים או מבנה עסקי, אלא שאנחנו במובן מסוים, יוצרים באמצעות רכישה שכזו, עתיד כלכלי בטוח לילדינו. כי אין דבר יותר נכון מאשר להוריש לילדים שלנו קרקע.

אך בשביל שהרכישה תהיה בטוחה והכסף שלנו לא יילך לאיבוד, אנחנו חייבים לדעת מול מי אנחנו עומדים, עם מי ואצל מי אנחנו משקיעים את הכסף שלנו, מה בדיוק אנחנו עושים איתו ומה אנחנו מקבלים בתמורה. לשם כך עלינו לערוך מחקר מקדים על החברה, לקבל את כל הפרטים האפשריים, בטרם אנחנו סוגרים איתה חוזה.

נחלה חברת קרקעות למכירה, זו דוגמא לחברה איתה אפשר לבצע עסקאות לרכישת קרקעות ברחבי הארץ. מדובר על חברה שמשווקת קרקעות בגדלים שונים למגוון צרכים, מדובר בחברה שמשווקת קרקעות חקלאיות שמיועדות להפשרה בתנאים אופטימאליים. מן הסתם, אפשר למצוא עוד מגוון חברות, אך החוכמה היא לדעת עם מי לעבוד.

אז לפני שאנחנו מחליטים אם לעבוד עם נחלה חברת קרקעות למכירה או כל חברה אחרת, עלינו לבחון את החברות השונות, ולשם כך יש לבדוק מספר מאפיינים, אלה אמורים לעזור לנו להחליט האם אכן מדובר בתהליך נכון מצדינו או לא.

הפרמטרים לבחירת חברה למכירת קרקעות

הפרמטר הראשון על פיו אנחנו נקבע האם לעבוד את החברה, היא אמינות. אנחנו מתכוונים להשקיע לא מעט כסף בתהליך, לא מדובר ברכישת מכשיר חשמלי או בגד, מדובר על רכישת קרקע, כלומר על השקעה של מאות אם לא מיליוני שקלים. זה עניין רציני. אנחנו לא יכולים להיכנס לעסקה עם חברה שהיא איננה אמינה, ולא תוכל לספק לנו את מה שאנחנו צריכים.

כשאנחנו מדברים על אמינות הכוונה לכך שיש בידיה את כל האישורים למכירת הקרקע, שהקרקע בכלל הוא אכן שלה בכלל, שהיא מסוגלת לעמוד בלוח הזמנים שקבענו, חברה שעומדת בכל תנאי החוזה ועוד. נוכל לדעת זאת על פי עבודות קודמות וכן באמצעות התנהלות נכונה מול החברה.

הפרמטר השני הוא ההיצע והמיקום. חשוב שהחברה תספק לנו אפשרות לרכוש קרקעות במגוון מקומות לפי בחירתנו, וכמובן באזורים שיש להם היתכנות כלכלית טובה. זה לא סביר שנרצה לקנות קרקע במקום שהזיכוי לרווח בו הוא נמוך.  לכן אנחנו נחפש לעבוד עם חברה שמציעים קרקעות במקומות שיש לנו סיכוי להרוויח.

הפרמטר השלישי הוא תנאי העסקה, באופן טבעי אנחנו נתחבר יותר לחברה שמציעה לנו אפשרות לעשות עסקה בתנאים שנוחים לנו, מבחינת עלויות, לוח זמנים וכל פרמטר אחר שיכול להשפיע עלינו בצורה מסוימת.

פורסם על ידי