קחו רגע לעצמכם עם צילומי משפחה

קחו רגע לעצמכם עם צילומי משפחה

אין שתי משפחות דומות. זהו נתון מדהים, ובאמת יש משהו קסום בכך! כל משפחה היא משפחה אחרת, יש לה את האופי שלה, את הוייב שלה, את התנועה במרחב משלה, ואת התקשורת הפנימית הייחודית לה. היופי של המשפחה גם הוא ייחודי בפני עצמו, ולכן מעולם לא ראיתי צילומי משפחה של שתי משפחות שונות שנראים אותו הדבר – וזה מדהים.

כאשר המשפחה מתאספת יחד לטובת משהו כמו צילומי משפחה, למעשה סדרת תמונות או אלבום משפחתי ברגע נתון, לנסות ולתפוס את ההוואי ואת התחושה של המשפחה הזו, אז קורא קסם באמת. זה לא רק עניין של להוציא תמונות יפות של כולם יחד, למעשה זה בדיוק ההפך – מה שקורא הוא שפתאום יש רגיעה, נשימה עמוקה, והיופי הכנה והאותנטי של המשפחה נחשף אל מול המצלמה, וזה לא קורה בכזו פשטות ביום יום.

מצלמים את המשפחה יחד – חוויה שלא חוזרת על עצמה!

זו אינה סיסמה, זו באמת חוויה אחת וחד-פעמית. כשהמשפחה מתאספת יחד לצילומים, היא מניחה בצד את כל העולם – את העבודה, הדאגות, הלחצים, החששות, בית הספר והמורים, המבחנים וההישגים, הכול פתאום מונח ב-hold, ואז משהו במיינד-סט משתנה. אנחנו נרגעים לאט לאט, נהיים נינוחים, ונותנים למי שאנחנו לצאת החוצה בטבעיות.

לכן גם כל צילומי משפחה נראים אחרת, אפילו אותה המשפחה בשנים שונות. בעוד התווים הכלליים של המשפחה נשמרים, הרי זה עדיין אותה המשפחה, משהו אחר יוצא החוצה. כך כל צילום כזה הוא למעשה חוויה אחרת, שקסם אחר מתרחש בה והתוצאות תמיד מרגשות ומפתיעות, גם אם היינו בטוחים שיהיה אותו הדבר כמו פעם קודמת – זה לעולם לא יהיה אותו הדבר. זו תהיה חוויה חדשה, אחרת, מפתיעה.

זיכרון לכל החיים, וחיים שלמים בזיכרון

הייחוד של צילום עם צלמת מקצועית ואיכותית, הוא שלא מצלמים סתם עוד תמונות. את זה אפשר לעשות לבד, ובאמת אנחנו עושים את זה פעמים רבות באופן טבעי. החשיבות בצלמת מקצועית, כמו צלמת עם כנפיים, קשורה בחוויה ובתוצר. אולי כדאי שנסביר כיצד היא עושה זאת –

קודם כל, זה תמיד שונה כשמישהו מבחוץ עומד מאחורי המצלמה. אם יש לו את היכולת המקצועית, הוא תופס משהו אותנטי מהאופי של המשפחה. הוא מצליח לזהות רגעים מיוחדים, שמתרחשים בשברירי שניות, והתמונות לא יוצאות עם תחושה של בימוי, אלא להפך – תפיסה של רגע מיוחד שלא חוזר על עצמו. זה משהו אחר.

גם מבחינת החוויה זה משהו אחר, שכן פתאום אנחנו לא תופסים את המצלמה ומצלמים בין לבין דברים אחרים. להפך, אנחנו מפנים את מלוא תשומת הלב שלנו לרגע הצילום, ובמשך מספר שעות קצרות מושקעים בדבר אחד – להיות אנחנו, הכי טבעי, הכי רגוע. זה לא תמיד כל כך פשוט, וחשוב שבעל מקצוע ייתן לנו את הדחיפה הקלה הזו בכיוון הנכון.

פורסם על ידי