קורס משיט 30 – הדרך שלך אל הים הפתוח

קורס משיט 30 – הדרך שלך אל הים הפתוח

בתחום הימאות יש לקבל הסמכת משיט על מנת להשיט סירות שונות לשיט חופי, משרד התחבורה הוא הגוף הממשלתי הממונה על ענף הספנות הישראלי ועל הנפקת תעודות ההסמכה השונות למשיטים (רשיון שייט).

כדי להשיט ספינות, סירות בכל ההספקים וכמובן יאכטות, יש להירשם לקורס לקבלת רישיון משיט 30, חשוב להדגיש כי בעל תעודת משיט רשאי על פי החוק להשיט רק את סוגי כלי השיט בהתאמה לסוג ההסמכה שלו.

קורס בן 5 שלבים

קורס משיט 30 נמשך לרוב 7 מפגשים, מפגש אחד כל שבוע, ואורך בין חודשיים לשלושה. זהו קורס מקיף ועדכני המורכב מ-5 שלבים עיקריים, 4 קורסים עיוניים ובסופם מבחן המתקיים על ידי משרד התחבורה, וקורס מעשי הכולל מבחן מעשי בעת הפלגה.

במהלך הקורס רוכשים ידע מקיף ורחב במגוון נושאים, ביניהם:

  • ניווט באמצעות מפות
  • ניווט מכשירים
  • סוגי חבלים וקשרים
  • מבוא לימאות
  • מפרשנות בסיסית ומתקדמת
  • מטאורולוגיה
  • עגינה לרציף ורתיקה
  • מכונאות (יאכטות)

בנוסף, לומדים נושאים מעניינים וחשובים לכל משיט כגון עזרה ראשונה והצלה, תמרוני מנוע, התמודדות נכונה בתנאי ים סוער וגלי, חוקי דרך ופינוי בשיט חופים ועוד. חשוב לדעת כי בסוף הקורס, ובהתאם לתוצאות מבחני הידע והמבחן המעשי, מקבלים את תעודת המשיט. התעודה מאפשרת להשיט יאכטות וכלי שייט שונים באורך של עד 24 מ', ועד 100 טון משקל. זו תעודת משיט בינלאומית המאפשרת להשיט יאכטות וכלי שייט בחופי ישראלי ובחופים של כל מדינה אחרת, אך התעודה אינה מאפשרת להשיט יאכטות בין מדינות.

כדי להשיט יאכטות וכלי שייט אחרים בין מדינות יש להוציא תעודת משיט 60, יש לצבור ותק של שנה לפחות עם תעודת משיט 30 ולצבור לפחות 8 ימי הפלגה עם סקיפר מלווה בעל רשיון שיט 60 שתפקידו לחתום על ביצוע המטלות הנדרשות בעת ההפלגה.

הקורס המעשי כולל תרגול של כל החומר העיוני במשך ימות ההפלגה, לרוב יוצאים להפלגה אינטנסיבית הנמשכת שבוע. בבית ספר מקצועי לשייט ההפלגה במסגרת השלב המעשי נעשית בצוות קטן הזוכה לליווי צמוד של מדריך מנוסה בעל תעודת משיט מתאימה.

תעודה בסיסית הנדרשת להשטת יאכטה

ישראלים רבים מעוניינים להשיט יאכטות וליהנות מתחביב חדש ויוקרתי. כדי להגשים את החלום עליהם לעבור בהצלחה קורס משיט 30. את הקורס ניתן ללמוד במספר בתי ספר לשייט. מומלץ לבחור בית ספר לשייט בעל ותק רב בתחום, הנחשב לבית של משיטי היאכטות וכל הסקיפרים בישראל.

חשוב לזכור כי את התעודה מקבלים ממשרד התחבורה, הקורס נועד להקניית ידע ולתרגול מעשי של החומר הנלמד. בבית ספר מקצועי ומתקדם למשיטים מתרגלים את החומר לפני המבחן התיאורטי והמעשי על מנת שכל משתתף יוכל לעבור בהצלחה את המבחנים השונים ולקבל תעודת משיט. זהו קורס חווייתי, מהנה, מעניין ומלא ריגושים, הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות והמשתתפים בקורס מקבלים ספרות מקצועית וזוכים גם לשיעורי למידה מרחוק.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי