צריכת חדשות בעולם המודרני של ימנו

צריכת חדשות בעולם המודרני של ימנו

מאז ומתמיד מרבית הציבור הישראלי הרחב צמא לחדשות, עדכונים, לדעת כל דבר מעניין שקורה בכל מקום. חדשות בימנו הינן לרוב מרתקות, מעניינות, מחברות את הצורך של הפרט לדעת על המתרחש סביבו בעולם, מאפשרות קבלת מידע, יצירת הזדמנויות והצצה אל חייו של האחר במידה מסוימת.

הצורך שלנו בהכרת הסביבה בה אנו חיים, המקומית, הארצית ואף העולמית חזקה דיו וקשה עד מאוד לעמוד בפניה בתקופות מסוימות בהן מוחנו פנוי לקבלת אינפורמציה ומידע חדשים. אין זה פלא אם כך שמאז ומעולם עסקו רבים בהעברת חדשות להמונים. בעבר היו עושים זאת באמצעים כתובים דוגמת עיתונים, עלונים ומודעות מסוגים שונים. גם היום בעידן המודרני, כבעבר, קיימים עיתוני חדשות ולצדם הופיעו גם מגזינים מקצועיים בנושאים שונים דוגמת כלכלה, תרבות, ספורט, אופנה וכו'. גם במגזינים אלו יש, לרוב, מדורי חדשות שנוגעים לתחום המגזין ולנושאים הקשורים בו. העיתונות הכתובה, על סוגיה אלו השונים, הייתה פעם השלטת ללא עוררין בתחום החדשות אך לאורך השנים נוספו לה מדיות חדשות ומתקדמות יותר והתמונה בתחום מעט השתנתה.

אמצעי המידע החדשים בחיינו

המצאת הרדיו ולאחר מכן הטלוויזיה גרמה לתוספת מדיות חדשות שבעזרתן אנשים צורכים מידע וחדשות. חדשות שמושמעות ומצולמות שונות מהכתובות על דף במספר אלמנטים עיקריים וחשובים, בין היתר בשל העובדה הן מועברות במהירות רבה יותר, ניתן לראותן בסטילס או בוידאו, כאשר את החדשות מושמעות ניתן לצרוך אגב ביצוע פעולות אחרות דוגמת נהיגה, אכילה וכדומה.

עידן האינטרנט של ימנו הוסיף ושכלל עוד יותר את צורת העברת המידע והחדשות ואיפשר להביאו במהירות רבה יותר ובנגישות גבוהה לכל אחד. צריכת חדשות כיום זמינה כל העת 24/7 בלחיצת מקש פשוטה ונעשית על ידי מחשבים, טאבלטים, טלפונים חכמים ואמצעים מודרניים נוספים. הגורמים המספקים חדשות מתרבים והולכים ואף מתמקצעים בתחום. קיימים גופי חדשות ותיקים, דוגמת עיתונים לסוגיהם, ואחרים חדשים שמנצלים את התפשטות האינטרנט בעולם.

אתרי חדשות ואקטואליה

העברת חדשות, מידע ועדכוני אקטואליה שונים נעשית באינטרנט באמצעות אתרי חדשות מיוחדים אשר מוקמים בדיוק למטרה זאת ואף מקודמים בדרכים שונות. חלק מהאתרים נועדו לקבלת מידע ועדכונים מהארץ וחלק גם מאפשרים להתעדכן כל העת בכתבות וחדשות מסביב לעולם כאשר אחרים מאפשרים גם רכישות של מוצרים, שירותים וכו' בצורה נגישה, נוחה וחכמה.

במהלך השנים העיתונים הוותיקים ("ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ" וכו') מיהרו להקים אתרי בית משלהם על מנת להתאים עצמם למציאות הדיגיטלית החדשה, לרכב על הגל ולאפשר לקוראיהם קבלת מידע בפלטפורמה שמתאימה להם בכל זמן נתון. בנוסף להם, הוקמו אתרי אינטרנט גדולים בפורמט של פורטלים ("וואלה", "מאקו" וכו') אשר גם הם מעדכנים כל העת בחדשות מהארץ ומהעולם. לצידם נולדו גם אתרים רבים בתחומי הספורט, הכלכלה, תיירות ואחרים אשר עוסקים בהעברת ידע מקצועי, דיווחים מהשטח, טורי דעה ועוד.

תשתית מתאימה

חלק מהאתרים מעדיפים להתמקד בנושאים מקומיים בלבד כמו אתרי המקומונים השונים למשל. לצידם גם אתרי חדשות שמקפידים להביא בהרחבה חדשות ארציות חמות מסביב לשעון ואלו גם, לרוב, מספקים חדשות אקטואליות מהעולם.

העיסוק בהעברת חדשות הוא אינטנסיבי ומחייב יכולות תגובה, עריכה ותפעול מהירות – החדשות משתנות משעה לשעה ואפילו בין רגע, וכל מערכת חדשות כזאת חייבת להיות ערוכה מבחינת התשתיות העומדות לרשותה כלומר: קליטת החדשות, עיבודן, סינונן, עריכתם והעברתם במהירות הרבה ביותר לקוראים. אתרי חדשות חייבים להיות יעילים מאחר והם גובים כסף עבור פרסום ישיר וסמוי ובלעדיו אין להם זכות קיום.

צריכת חדשות בעולם המודרני חייבת לספק את מרבית הקוראים המודרניים אשר מחפשים כל העת ריגושים חדשים ואשר אין להם סבלנות רבה מדי להתעמקות בקריאה. על מנת לעמוד בקצב יש צורך לנצל את האינטרנט ויתרונותיו באופן הטוב והמקצועי ביותר.

פורסם על ידי