צילומי משפחה – פעם והיום

צילומי משפחה – פעם והיום

מוזמנים למסע אחורה במנהרת הזמן. אם נבחן לרגע את צילומי המשפחה שלנו מפעם, נחזור אל אותו רגע בילדות, ניצבים בסטודיו, מאחורינו תפאורה של נוף שלקוח מעולם אחר ואנחנו בקושי מישרים מבט למצלמה, הבעה קפואה וחיוך מאולץ על הפנים.
ככה נזכור את עצמנו – נבוכים, מכווצים, מכונסים בעצמנו ולא את רגעי הכיף והשחרור של ריצה במרחבים או פאן בסלון עם האחים וההורים.
צילומי משפחה היו בעבר תמונות מאירועים מיוחדים בלבד כמו חגיגת פורים או הולדתו של תינוק,  פעם בתקופה הגיע במיוחד המשפחה לצילום מסורתי וזו הסיבה שצילומים מעטים בלבד עיטרו את קירות הבית או הודבקו באלבומים מאובקים שהתקלפו עם השנים והתוצרים היו זהים זה לזה. הכל בויים בקפידה, בסביבה מלאכותית, תחת תאורה חזקה, תמונות מעובדות ומהונדסות מראש.

במרוצת השנים צילומי משפחה עברו אבולוציה מעניינת. דברים השתנו, כמו הרגלי החיים שלנו – כך הצילומים המשפחתיים. היום משפחות מצטלמות בתדירות גבוהה יותר, בספונטאניות, בסביבה הטבעית, תוך כדי תנועה או באווירה של חופש והתמונות נשמרות בפורמטים שונים – באלבומים דיגיטליים או מודפסים או בענן. הנבחרות בינן מועלות לערוצי המדיה החברתית וזוכות ללייקים. לכל משפחה יש את הסטייל שלה ולכל צלם את טביעת החותם והתמונות נבדלות זו מזו בעיצוב, במראה, בסגנון.

אילו טרנדים פופולאריים היום בצילומי משפחה שלא היו בעבר?
הכי טוב בבית

לא חייבים להגיע לסטודיו של צלם כדי להצטלם. היום אפשר לעשות את זה בסביבה הכי טבעית שלכם – בבית. בין הרהיטים, המולת היום יום, המגנטים שעל המקרר או ליד החלון שמאיר אל הרחוב, אותו נוף אורבני או כפרי שאתם רואים מדי יום יום, שהוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלכם. למשפחות, במיוחד לילדים, קל יותר להצטלם בבית, כי הם לא צריכים להתלבש בצורה חגיגית או להתנהג בצורה מיוחדת, רק להיות מי שהם, הכי אותנטי שאפשר.

יוצאים החוצה

את אורות הסטודיו החליפו קרני השמש המאירות. משפחות רבות בוחרים להצטלם תחת כיפת השמיים, באוויר הפתוח, כאשר הצילומים אינם מבוימים אלא מתבצעים תוך כדי תנועה. משחק חברתי, טיול משפחתי, בילוי רגוע בחוף היום. המצלמה לוכדת את האינטראקציה המיוחדת בין בני המשפחה תוך כדי השתובבות או שיח והתוצאות הן תמונות משפחתיות על רק של נוף איתי כשהנפשות הפועלות מתמזגות בנוף והן אלה שתופסות בולטות על גבי הרקע המתחלף. יציאה החוצה מאפשרת לרבים להשתחרר, להתרכז בהנאה ובמשחק ולשכוח מקיומה של המצלמה ולכן ההתנהגות הכה ספונטאנית היא זו שבסוף נתפסת בצורתה המחמיאה ביותר.

צילומים בין דוריים

מזכרת נהדרת היא צילום בין דורי, כך שאפשר לראות בתמונה אחת את המשפחה המורחבת ולא רק את הגרעינית או תמונות קונספטואליות המוקדשות לסבא-אב ובן או סבתא-אם-בת. אפשר לחשוב גם על צילומים בסיטואציות משפחתיות מורחבות כמו אירוע משפחתי, סעודת שישי, מפגש בין דורי מעניין ממנו תפיקו גם חוויה מרגשת וגם מזכרת בלתי נשכחת.

בקרו אותנו באתר עדיגיטל adigital.co.il סטודיו לצילומי משפחה, הריון וניו בורן.

תמונה: סטודיו עדיגיטל

פורסם על ידי