פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

חולי פיברומיאלגיה ממתמודדים עם סבל כפול, מצד אחד הם מרגישים כאבים פיזיים מייסרים, ומצד שני הסביבה טוענת מולם "הכל בראש, אין לכם כלום, הבדיקות תקינות" רק ב-8 השנים האחרונות חדרה ההכרה של מחלת הפיברומיאלגיה ברשימת המחלות הקיימות בעולם. כדאי שתדעו כי מי שמתמודד עם פיברומיאלגיה יכול לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה. הדרך להשגת אישור פטור ממס הכנסה היא מורכבת, לכן כדאי לפעול יחד עם מומחים בתחום שידעו לכוון אתכם בדרך הנכונה. בשביל הזכויות מנגישים כאן מידע לטובתכם, שתפו את הכתבה עם חברים חולי פיברומיאלגיה, הם יודו לכם על כך.

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

מי שיש לו הכנסה חייבת במס והוא גם בעל אחוזי נכות גבוהים של מעל 89.1% על נכות שניתנה לתקופה של חצי שנה לפחות, מגיע לקבל אישור פטור ממס הכנסה. רבים הם האנשים שלא מודעים לזכויותיהם, אין הסברה רחבה בנושא. וכך, אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים גם אם בעיות בריאותיות ועלויות רפואיות גבוהות והם לא יודעים שהם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף על תשלומים למס הכנסה. איך זה עובד?

למה אישור פטור ממס הכנסה הוא משתלם?

כל אחד מאיתנו משלם מס על כל הכנסה שלו לרשות המיסים. ברשות המיסים מודעים לקשיים הרבים האפשריים ומי שנמצא זכאי, יקבל פטור מתשלום המס. מדובר בחיסכון של מאות שקלים בחודש ובחישוב שנתי תקבלו כמה אלפי שקלים (ככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר, גובה החיסכון יהיה גבוה יותר). בהתחשב בעובדה שניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי על שש השנים האחרונות, תוכלו לקבל סכומים של כמה עשרות אלפי שקלים.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

גם מי שלא פנה לקבלת קצבה מביטוח לאומי בגלל הפיברומיאלגיה ממנה הוא סובל, יכול להתחיל בתהליך, לקבל הכרה וכך לקבל גם פטור ממס הכנסה עקב מחלה. חשוב לציין כי לא ההתמודדות עם הפיברומיאלגיה היא זו שמזכה, אלא ההשלכות שלה על איכות חיי המטופל.

איך משיגים פטור ממס הכנסה לנכים

אם אתם כבר בעלי אחוזי נכות בשל הפיברומיאלגיה איתה אתם מתמודדים, תצטרכו להגיש בקשה לרשות המיסים כדי לקבל פטור ממס. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון, פיזי או בדואר לפקיד השומה האזורי. חשוב למלא את הטפסים בתשומת לב נדרשת. התייעצות עם מומחים היא חשובה בשלב זה לצורך ייעול התהליך.

כדי שאנשים לא יוותרו על זכויות רפואיות המגיעות להם ביושר, קמו חברות שמטתן לתת מענה לבעלי זכויות רפואיות. אין סיבה שתוותרו על פטור ממס הכנסה שיכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים במצטבר… גם מי שאין לו הכרה מביטוח לאומי יעשה טוב לעצמו אם יפנה למומחים בתחום שיסקרו את הנתונים ויכוונו אותו לקראת הפגישה עם הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. בהצלחה!

פורסם על ידי