פותחים חנות חדשה במרכז מסחרי? קבלו כמה טיפים לעיצוב

פותחים חנות חדשה במרכז מסחרי? קבלו כמה טיפים לעיצוב

מראה עדכני ומעניין ימשוך לקוחות אל חנות חדשה במקום למתחרים וותיקים

פתיחה של עסק חדש היא תמיד מרגשת אך מלאה בחששות בו זמנית, בעיקר אם מיקום העסק הוא באזור מלא במתחרים כמו מרכז מסחרי גדול. אנשים רבים נמצאים כל הזמן במתחם ענק שכזה, גם בתקופת הקורונה. במרכזי קניות ענקיים אין כמעט עסקים שהם בעלי מונופול בתחומם, משמע שבכל ענף במשק ישנם לפחות שניים-שלושה "שחקנים" באותו מתחם קניות. עבורכם כבעליה של חנות חדשה במקום, מדובר באתגר של ממש ולעיתים הדרך לצלוח אותו – מתחילה בעיצוב החנות עצמה.

כיצד מייצרים דומיננטיות מול עסקים מתחרים באותו המתחם?

דמיינו כניסה לחנות נעליים, שבה כל הנעליים הן שחורות. קשה יהיה להבחין בצורות השונות של הנעליים ובדגמים המיוחדים, אם כל הנעליים יהיו ממש באותו הגוון. מסיבה זו, נעל צהובה שתצוץ לפתע – תמשוך הרבה מאוד תשומת לב ולקוחות יגיעו ישירות אליה. בצורה דומה, גם חנות חדשה יכולה למשוך אליה לקוחות בתוך מרכז מסחרי עמוס, על ידי חיפוי טרספה מעניין בחזית החנות ואמצעים ויזואליים אחרים. המטרה היא למשוך את תשומת הלב של העוברים ושבים ולגרום להם להיכנס.

הבידול ביניכם לבין עסקים אחרים, אפילו אם הם לא עוסקים ממש באותו התחום אבל משיקים לו בדרך כלשהיא – למשל, חנות כובעים שנמצאת ליד חנות הבגדים שלכם – הוא זה שיעשה את ההבדל. על ידי יצירת רושם ראשוני מדהים, תוכלו לגרום גם לאנשים הממהרים ביותר לעצור ליד החנות שלכם ולהתעניין במה שיש לכם להציע עבורם.

לקוח נכנס לחנות? כך תניעו אותו לפעולה

המטרה הראשונה הושגה והלקוח נכנס לחנות – ומה עכשיו? מחקרים מראים, כי כאשר אדם נכנס לבית עסק, המבט שלו באופן טבעי יפנה לצד ימין. על בסיס המידע הזה, חנויות רבות בכל רחבי העולם מבססות את עיצוב החנות הפנימי שלהם. בדרך כלל, יציבו בקיר הימני בכניסה לחנות את המוצרים שנמכרים במבצע מיוחד ובהנחה. הרושם המתקבל הוא "כמה כדאי לקנות כאן" ומכאן ועד למעבר בין המחלקות השונות במעמקי החנות – המרחק קצר.

יצירת "מסלול" עבור הלקוח ואטרקציות מיוחדות בתוך החנות, כמו עגלות של מבצעים חד פעמיים למוצרים בודדים או שילוט צבעוני במקומות שונים בחנות, יגרמו ללקוח להרגיש שחווית הקנייה היא ערך חשוב עבור מנהלי המקום ושהוא עצמו, כצרכן, מתקבל במקום בברכה. לקוחות אוהבים להרגיש שייכים ורצויים עבור העסק שאליו הם נכנסים וזו בדיוק הדרך לגרום להם להרגיש כך.

שימת דגש על העיצוב גם ליד הקופה – יעודד רכישה נוספת

המתחם שליד הקופה הוא אזור המהווה הזדמנות מכירה נהדרת, הקוסמת בעיקר ללקוחות שממתינים בתור. זה המקום לשלב מוצרים קטנים יחסית, שאינם עולים כסף רב ויכולים להיכנס בקלות לסל המוצרים של הלקוח: מסטיקים, צעצועים קטנים, ממתקים – לפעמים הסחורה הפשוטה הזו, היא זו שתקפיץ באופן משמעותי את הרווחים שלכם בסופו של החודש.

פורסם על ידי