עושים עסקים בכיף. בת-ים – ניו-יורק.

עושים עסקים בכיף. בת-ים – ניו-יורק.

השכנה ״הקטנה״ מדרום.  

תל אביב היא ״התפוח-הגדול״, ניו-יורק של ישראל. מרכז ההתרחשויות, התרבות והמסחר, הכל קורה בתל-אביב. אך מדרומה נמצאת פנינה שאיננה מקבלת כותרות שכאלה אך בהחלט יכולה להיות מתחרה משמעותית לתואר. בת-ים, עיר אחות לתל אביב שרק יפו הקטנה חוצצת בניהם.

העיר בת-ים נמצאת ב-15 שנה האחרונות בתנופת התפתחות שכמעט לא נראו כמוה בישראל. התחדשות עירונית רחבה מסבה את נוף הבתים הישנים למגדלי מגורים מעוררי השראה הנמתחים אל הרקיע. הקצאת מתחמי בילוי מורחבים, בנייתה של הטיילת המהממת, שכבר נאמר עליה שהיא היפה בארץ, שינויים בתחבורה הציבורית ושידרוגים במצב הכבישים, משפרים את איכות החיים בעיר בשיעור ניכר.

גם באזורי המסחר. התגברות של נוכחות לקוחות ועסקים שמראים פריחה ומאזן חיובי מספרים.. ״בואו לבת ים, עיר שטוב לחיות בה״. אז, כמו שנכתב, עסקים כדאי לעשות בבת-ים. שיפורים לתשתיות באחריות העירייה וגדילה של האוכלוסיה המקומית הם מגורמים העיקריים לשגשוג הזה. המרויחות העיקריות הן החברות שעיסוקן הובלות לעסקים, אצלם עובדים מסביב לשעון.
נעים פנימה והחוצה.

עסקים רבים מוצאים את ההתחדשות העירונית הזו כמצע קרקע פורייה לשתילה בפתח האביב. חברות רבות בוחרות לפתוח סניפים משלהם בעיר או להעתיק את כל העסק בכללותו. בשל התנופה בתנועת העסקים לתוך המרחב העירוני, שירותים שונים הכרוכים בשינוי מיקום של עסק מקבלים נפח גבוה של עבודה.

חנויות לציוד משרדי נפתחות כחדשות לבקרים, הובלות לעסקים הוא תחום מתפוצץ מעבודה ומסעדות פועלים שונות נפתחות במרכזים העמוסים בעובדים רעבים.

מלבד כמות העסקים שמוכרים מוצרים ואוכל, עסקי השירותים מתחילים להגיע אל תוך אזורי התעסוקה והמסחר. אזור הייטק שהולך ותופס מקום של קביעות בנוף המקומי וחברות הזנק שלוטשות מבטיהן לכיוון העיר ומחפשות מרכזים חדשים.

מה שבטוח שמי שעיסוקו הובלות לעסקים הולך להרוויח ובגדול.

יתרונות גדולים לעסקים קטנים.

לעסקים בבת-ים שני יתרונות משמעותיים נוספים. ההמצאות של העיר בדרומו של גוש דן ולא במרכזו מאפשר לעיר יציאת כלי רכב באופן קל יותר (יחסית) מאשר בתל אביב. פחות פקקים ותנועה אומר נגישות גבוהה יותר למוצרים של חברה מסויימת ואפשרות לעמוד בדיוק על מועדי הספקת ציוד ושירות. עסקים רבים מעדיפים ״להשאר במרכז״ אך להיות נגישים לחלקיה הדרומיים של ישראל ובמרכזם נמל הים אשר באשדוד, פתח היציאה של ישראל לעולם. לעסקים אלו בת-ים ממוקמת מושלם.

יתרון נוסף משמעותי מאוד הוא בתשלומי הארנונה, החשמל והמים. לעירייה כמו תל אביב הוצאות גדולות כעיר מרכזית וככזו מחירי השירותים אותה מספקת העירייה גבוהים יותר מעיריות אחרות בארץ. לעסק שבוחר להיות בעיר שאיננה תל-אביב בעצם משלם פחות במיסים ואגרות מקומיות. בת-ים עדיין נמצאת מספיק במרכז שהעסק לא מפסיד מריחוק ומרוויח מההבדל המשמעותי בהוצאות האלה. עיריית בת-ים מעודדת גם עוסקים קטנים לבוא לעיר, להקים עסקים ולהתפתח ביחד.

פורסם על ידי