עורמה זה אובדן כושר עבודה?

עורמה זה אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה, הנו מצב בו נפגעה יכולת של אדם להתפרנס עקב מחלה, תאונה ועוד. תושבי ישראל זכאים לפנות למוסד לביטוח לאומי, כדי לקבל פיצוי או שיפוי בעבור אובדן כושר עבודה, אבל יש הרבה מבוטחים פרטיים שיש להם פוליסות ביטוח פרטיות עבור אובדן כושר עבודה, או במסגרת קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים, ביטוח חיים, בריאות ועוד. המרכיב של אובדן כושר עבודה הוא מרכזי בכל התביעות בנושא של נזקי גוף.

במצב של אובדן כושר עבודה, נקבעת הנכות הרפואית, בהתאם לקריטריונים שונים ומהווה את הבסיס לקביעה של היקף אובדן כושר העבודה. בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי קובעת וועדה רפואית מטעמו את אחוזי הנכות, בהתאם לרשימת הליקויים ולמצבו הרפואי של התובע. מה שנבחן הוא השפעת הנכות הקיימת על יכולת המבוטח להשתכרות. אין לזה קשר למצבו הרפואי שכן, הוא עלול לסבול מסוכרת אבל אין זה אומר שהוא לא יכול להמשיך ולעבוד למשל כנהג אוטובוס.

איך בוחנים אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה מתקיים, כאשר לנכות יש השפעה על התפקוד של הנפגע להמשיך בעבודתו באופן חלקי או מלא כמו כן נבחנת היכולת שלו לבצע עבודה אחרת. הרבה פעמים הוא יידרש לעשות הסבה מקצועית כדי לרכוש מקצוע אותו הוא יוכל לבצע, למרות הנכות המסוימת. הוא יצטרך למצוא עבודה שתתאים למצב הבריאות והכושר הגופני שלו.

אם למשל מדובר בכנר שעובר תאונה ואצבע מידיו נפגעת, הרי שהוא כבר לעולם לא יוכל להמשיך ולעבוד ככנר, ולכן ביטוח לאומי יכיר בתאונה הזו, כראייה מרכזית לאובדן כושר עבודה. אותו כנ"ל לגבי תופרת, או עוזרת בית שאסור לה לעבוד עם חומרי ניקוי ועוד.

תביעות נזקי גוף

בתביעות מסוג נזקי גוף על נזק שנגרם בעבר ואפר להוכיח שאכן אירע, אפשר לדרוש אבדן כושר השתכרות לפני הגשת תביעה, וכן תשלום של הוצאות רפואיות מגובות בקבלות ובאסמכתאות. בשלב הזה לא ניתן להעריך מהו הנזק הצפוי, או מהי הנכות התפקודית שתיוותר לתובעים יש לקחת בחשבון את יכולת ההשתכרות שלו לפני האירוע ומה צפוי להיות אחריו. אובדן כושר עבודה הוא סעיף מרכזי בתחום של נזקי גוף.

הביטוח הלאומי הוא כאמור המוסד שמסדיר את הנכות אם קיימת ואובדן הכושר. בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו, תיקבע הקצבה החודשית שתוענק לתובעים.

גם את התביעה מול ביטוח לאומי בגין אובדן כושר עבודה, מומלץ לעשות רק בליווי של עורך דין מומחה לביטוח לאומי ולתביעות ביטוח מול חברות ביטוח.

מחפשים עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית? היכנסו לאתר של עורך דין רונן אבניאל.

צילום: pixabay

פורסם על ידי