עורך דין פלילי

עורך דין פלילי

עורכי דין רבים מבקשים להתמחות בתחום הפלילי בשל סיבות רבות. תחום זה הינו מעניין ומרתק ומטפל ישירות בגורל אנשים. עבירות פליליות מתבצעות כלפי הרשויות והמדינה אבל גם נגד הזולת. הן עלולות להיות בנושאי כספים. חלקן מוגדרות כעבירות צווארון לבן הכוללות גם שוחד ומתן טובות הנאה. אחרות הן המתה, ובכלל זה, הריגה או רצח. יש שמגיעות מתחום עבריינות המין ובהם ביצוע מעשים מגונים, אונס ועוד. יש אלימות במשפחה, סמים, רכוש ועוד.

המשותף לכולם הינו שהן כרוכות בתהליך ארוך, יחסית, של חקירות במשטרה, הגשות כתבי אישום, התדיינות בבתי משפט ועוד. במקרים רבים, הנאשם נכלא בבתי מעצר ו/או בכלא, או שחייב להישאר במעצרי בית ועוד. עורך דין פלילי מטפל בכל הסיטואציות הללו ויכול לייעץ לגבי כל אחת מהן. במידה ויתבקש הוא ילווה את החשוד לאורך כל התהליך וגם כאשר הוא ירצה עונשו בבית סוהר – אם הוחלט עליו. רשויות החוק רואות בחומרה עבירות פליליות והעונשים בגינן עלולים להיות כבדים. יחד עם זאת, יש נסיבות מקלות שונות אותן ניתן לנצל לטובת הלקוח.

בשלבים הראשונים יכול עורך דין פלילי להדריך לפני חקירה במשטרה, לייעץ איך להתנהג ומה לומר. הוא יכול לנסות לשחרר ממעצר, או לכל היותר, לשחרר למעצר בית. יכול להגיע לעסקת טיעון מול הפרקליטות שתפקידה הוא, בין היתר, לקבוע אם להכין כתב אישום. לדוגמא: המרת אישום פלילי בקנס נחשבת, במקרים רבות, הישג עבור הלקוח. לא יירשם לחובתו רישום פלילי והוא יימנע מלהגיע לבית משפט שם עונשו עלול להיות חמור בהרבה.

ייצוג במשפט הוא אופרה אחרת. כאן, יגייס עורך הדין את כל הידע והניסיון המצטברים שלו להוכחת חפות לקוחו. הוא יביא טיעונים וראיות, יציג תקדימים משפטיים מקלים, יביא חוות דעת והמלצות טובות על אישיותו וייעזר בכל כלי שיסייע בהקלת העונש. גזר דין הקובע מספר שנות כליאה נמוכות מהמרביות הקבועות בחוק, עבודות שירות, המרה למאסר על תנאי, צמצום קנסות ועוד יקלו על כל אחד וישפרו סיכוייו לבניית עתידו. מומלץ לשכור שירותי עורך דין פלילי בעל מוניטין.

פורסם על ידי