עורך דין פלילי

עורך דין פלילי

עבירות פליליות הן מהעבירות הקשות והחמורות ביותר ורשויות האכיפה והחוק מתייחסות אליהן בחומרה רבה. הן מגוונות ועלולות להגיע מתחומים שונים. יש עבירות מס, שוחד וגניבת כספים שחלקן מוגדרות עבירות צווארון לבן המתבצעות על ידי מנהלים, מחזיקי מניות, בעלי שליטה ועוד. אחרות הן גניבה, שוד, פריצה, רצח, אונס, מעשים מגונים ומעשי אלימות אחרים כלפי הזולת. העונשים המוטלים על אלו שנמצאו אשמים יכולים להיות כבדים כאשר החמורים בהם הן כליאה לתקופות ממושכות.

עו"ד פלילי עוסק בתחום המורכב הזה ויכול לייצג את הנאשמים בכל שלב בו יש להם חיכוך או מגע עם הרשויות. מומלץ לשכור שירותיו כבר כאשר מתעורר חשד וכאשר החשוד מוזמן לחקירה במשטרה. לכל אחד יש זכויות השמורות לו ובוודאי הזכות להיוועץ בעורך דין. עורך הדין יכול לסייע כבר בשלבים המוקדמים, וצריך לזכור, כי לרוב, אין לחשוד מושג איך להגיב. הוא  ידריך אותו לגבי התנהגות בחקירה, יכול לסייע לשחרורו ממעצר, לנסות לסדר עבורו מעצר בית, לשחררו כליל וכדומה.

אחד מהסיבוכים האפשריים עבור חשוד הוא רישום פלילי ומניעת אישום כזה או מחיקה של אחד קיים תתרום לו רבות. במקרה והחשדות הופכים לכתב אישום אזי יהיה צורך לייצג את הנאשם בית משפט וכאן נדרשת מיומנות רבה. עורך דין פלילי בעל ניסיון יודע לטעון טענות מול התביעה להגיש חוות דעת ומסמכים אחרים, לחפש ולמצוא תקדימים המסייעים לטיעוניו ועוד. כל הקלה בעונש יכולה לסייע לעתידו של הלקוח. הוא יכול הביא למעצר בית, להשפיע לקבלת מאסר על תנאי ולא בפועל, לקבל עונש מאסר מופחת ממה שהתביעה דורשת ועוד. הוא יכול לערער על החלטות שהתקבלו.

צריך לזכור, כי תקופת החיכוכים מול הרשויות הינה קשה נפשית. יש רבים שנקלעו למצב בגלל מצב כלכלי ו/או נפשי קשה, חוסר ידיעת החוק, בשגגה, עקב טעות, בשל גיל צעיר וחוסר ניסיון חיים ועוד. עורך דין פלילי מהווה בנסיבות אלו סמכות שניתן לסמוך עליה. הוא מכיר את התנהלות כל הרשויות ויודע לתמרן כדי להשיג הישגים עבור לקוחו. מומלץ לשכור שירותי עורך דין פלילי בעל מוניטין.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי