עורך דין משפחה

עורך דין משפחה

ישנן סוגיות רבות בדיני משפחה שרק עורך דין משפחה יכול לפתור, לייעץ או להגיש את הבקשות המתאימות, התביעות בביהמ"ש לענייני משפחה. ישנם הסכמי ממון שיש להסדיר בין זוגות החיים יחד, תביעות גירושין, הסכמי גירושין, תביעות על הכרת ידוע או ידועה בציבור, תביעת אבהות, סכסוכי ירושה, פרשנויות צוואה ועוד. התחומים הם רבים ומורכבים אבל יותר מכך, מדובר בנושאים רגישים.

תחום האפוטרופסות, הנמצא אף הוא תחת הקטגוריה של דיני משפחה, כאשר ישנן סוגיות לגבי אפוטרופסות ילדים, אפוטרופסות להורים שאינם כשירים מהבחינה הקוגניטיבית ועוד, על רקע זה, קיימים סכסוכים וחילוקי דעות רבים, כאשר בסופו של דבר הם מגיעים לביהמ"ש לענייני משפחה.

גם תיקי הגירה הכוללים חטיפת קטינים הינם חלק בלתי נפרד מתחום דיני המשפחה

תיקי חטיפה הינם תיקים שיש לתת להם התייחסות מיוחדת ורק מעט מעורכי הדין עוסקים בתחום. עורך דין משפחה אשר בקיא בתחום זה, יוכל לייעץ ולייצג את ההורה שבנו נחטף ע"י ההורה השני למטרת הגירה ללא הסכמתו או שהטענה הייתה חופשה עם הקטין וההורה נשאר בחו"ל עם הילד\ה.  עוה"ד חייב להתמחות עם מערכות משפטיות מסוג זה. מדובר על תיקים רגישים במיוחד, כאשר יש להשקיע תוך תקופה קצרה מאמצים רבים.

תחום דיני הירושה וצוואות הינו תחום מוכר בדיני משפחה

כידוע, גם כל הקשור לדיני צוואות וירושות, הינו תחום נוסף, אשר קשור אל דיני משפחה. עורך דין משפחה, עוסק בעריכת צוואות, אם עבור זוגות או אם עבור אנשים בודדים המעוניינים להסדיר את חלוקת רכושם לאחר לכתם מן העולם, על מנת שלא תהיינה מריבות וחילוקי דעות בין היורשים העתידיים. מצד שני, גם ייצוג בביהמ"ש לענייני משפחה או בביה"ד הרבני, היננו הכרחי במידה והצוואה הוכחה כי נעשתה תחת לחץ של אחד מילדי המצווה והיא תהיה פסולה, כך שרק שופט יוכל לשנות אותה ולחלק את הרכוש שווה בשווה בין היורשים.

היום התווסף תחום נוסף אשר בו נדרשת הכשרה ייחודית של עו"ד לדיני משפחה והוא ייפוי כוח מתמשך. יש לפנות לעו"ד מוסמך בתחום, על מנת להבטיח ייפוי כוח בלתי מתמשך והוגן אשר נעשה ע"י עו"ד  המתמחה וכזה שהוכשר לערוך ייפוי כוח מסוג זה על פי החוק החדש של האפוטרופוס הכללי לביהמ"ש.

צילום: pixabay

פורסם על ידי