עורך דין התחדשות עירונית

עורך דין התחדשות עירונית

התחדשות עירונית הינה למעשה עסקה אותה מממשים בעלי הדירות אל מול יזמים המעוניינים בנכס ומבטיחים תמורתו נכס חילופי בשיווי גבוה יותר. בנוסף לכך מבטיחים היזמים לא רק את הטובין הנ"ל אלא גם כיסוי של כל ההוצאות הנלוות אם תהיינה כאלה.

כמו בכל דבר ובפרט כשמדברים על עסקאות נדלן מסתמן כי מעורבותו של עורך דין התחדשות עירונית הכרחית למדי. זה קריטי היות ואדם אשר חותם על ההסכם בלי ליווי לוקח לא פעם סיכון גדול למדי העלול להיגמר במפח נפש גדול.

איך בוחרים עורך דין התחדשות עירונית?

לפני שתבחרו עורך דין התחדשות עירונית וודאו כי נותן השירות בעל התמחות מאוד ספציפית במה שאתם מחפשים. בגדול בחרו עורך דין\ מייצג  שיהיה רלוונטי הן לתיק והן לפרויקט באופן ספציפי של העניין.

בנוסף יש לוודא כי עו"ד אכן בעל ניסיון רב שנים בתחום וכי עסק בתחומי נדל"ן בקביעות. יש לוודא כי עורך הדין בו תבחרו אכן ליווה מקרים דומים והוא יכול להציג לכם המלצות אודות תחילת תהליך ותוצאותיו הסופיות.

בין היתר יש לנסח הסכם שיהווה את כל התפקידים והחובות בגין בעלי הנכסים בכל שלב משלבי העסקה. כמו בכל הסכם גם בהסכם הנ"ל חשוב לחזק את הכללים וזאת בכדי להבטיח נאמנות ולהימנע ממצבים של ניגוד אינטרסים בהווה ובעתיד.

בלא מעט מקרים מצוין כי עורכי דין או יזמים ניסו לנתק את הקשר ולצאת מהעסקאות בטרם זמנן וגם לשם כך מיועד ההסכם המגן הן על היזמים, הן על בעלי הדירות והן על עורכי הדין עצמם.

דבר נוסף שיש לבדוק קשור בשקיפות והמלצות הן מאנשים שאתם מכירים והן מטעם לשכת עורכי הדין. בדיקה מטעם לשכת עורכי הדין תוכל לשלול או לאמת לכם מידע אודות עורך דין שחלילה לא עמד באתיקה הנדרשת- דבר שיכול להקל עליכם ולמנוע עוגמת נפש עוד בטרם התרחשותה.

עו"ד התחדשות עירונית – מי משלם את שכר הטרחה?

תפקידו של עורך דין התחדשות עירונית קשור בבניית אמון ומערכת חוזית תקינה במטרה ליישם את הפרויקט על הצד הטוב ביותר ולכן בלתי נמנע ברוב המקרים לוותר על שירותיו. כמו כן חשוב ביותר למצוא מייצג שבינו לבין המוכרים תתקיים מערכת יחסים תקינה, בשקיפות מלאה ולצד אמינות בלתי מתפשרת.

במקרים מסוימים בעל הדירה הוא זה שיצרך לממן את עורך הדין (שכ"ט) מאידך, יש בהחלט מקרים בהם מתקיימים חוזים בהם היזם עצמו הוא זה שיישא בהוצאות הייצוג ותהיה חלק בלתי נפרד מתוך הוצאות הפרויקט עצמו. למען הסר ספק, ישנם מקרים בהם הדברים לא יתנהלו כך ובעל הדירה הוא זה שייקח חלק בהוצאות.

בסיכום דבר, לא משנה באיזה מייצג תבחרו, לעורך הדין אין רשות לייצג הן את היזם והן את בעל הנכס בו זמנית! כלל שחשוב להפנים ולא לשכוח.

פורסם על ידי