ספקי כוח ממותגים לתעשייה

ספקי כוח ממותגים לתעשייה

ספק כוח הוא יחידה אלקטרונית הכוללת מספר רכיבים, תפקידה של היחידה לספק את המתח והזרם החשמלי הנדרשים להפעלה בטוחה ויציבה של מעגל אלקטרוני מסוים. יש מגוון עצום של ספקי כוח שניתן לרכוש מיבואנים ומיצרנים מקומיים ובינלאומיים, כאשר מחפשים פתרון מקצועי ואמין חשוב לפנות רק לחברה מובילה בתחום, חברה המספקת בין השאר ספקי כוח ממותגים לתעשייה, דגמים ייעודיים למעבדות מחקר ופיתוח, למעבדות שירות ותיקונים ועוד.

מידע כללי על ספקי כוח לתעשייה

ספק כוח מספק למעגלים אלקטרוניים את המתח והזרם החשמלי בהתאם לדרישות המערכת. במעגל זרם ישר ספקי כוח יכולים לשמש כמקור המתח או כמקור הזרם החשמלי – בהתאם לצורך ולאפיון צרכיו ודרישותיו של הלקוח. ישנם דגמים של ספקי כוח המספקים מתח מסוים וזרם מרבי (בהתאם למאפייני המוצר) ללא ירידה במתח החשמלי, עם זאת במקרים רבים ספק הכוח מוזן מרשת החשמל הביתית, מסוללות או ממצברים.

ספקי כוח נמצאים בשימוש נרחב בכל ענפי התעשייה, בכל מוצר חשמלי יש דגם ייעודי בהתאם למאפייני המערכת והמתח והזרם החשמלי הנדרש. ניתן לרכוש מוצר מדף בהתאם למאפייני המעגלים האלקטרוניים שיש להפעיל או לייצר עבור הלקוח ספק ייעודי באיכות גבוהה ובתאמה לתקנים המחייבים בארץ ובעולם. 

לספקי כוח תעשייתיים יש מגוון תפקידים חשובים, התפקידים העיקריים הם:

  • יישור זרם חילופין המזין את ספק הכוח.
  • ספק כוח תעשייתי מספק מתח נומינלי מיוצב וללא שינויים עבור צריכת הזרם החשמלי.
  • הגנה חשובה במקרה של זרם או עומס יתר, היפוך בהדקי כניסה או יציאה, מתח יתר בנקודת הכניסה לספק ועוד.

ספק כוח מורכב ממספר רכיבים – שנאי, מיישר מתח, מייצב מתח ובדרך כלל יש גם מעגל ייעודי להגנה מפני זרם יתר ומתח מוצא. ישנם דגמים ייעודיים הכוללים גם מערכת אוורור, חשוב לזכור כי הספק עלול להתחמם במהלך עבודתו וכדי להגן על הרכיבים האלקטרוניים ועל המעגלים האלקטרוניים שהספק מזין אותם, יש לדאוג לפתרון מקצועי למניעת התחממות ופגיעה במערכת.

איך לבחור ספקי כוח ממותג לתעשייה?

ספקי כוח נמצאים בכל מכשיר חשמלי, למשל מחשבים, טלפונים ניידים, מערכות שונות ברכב, בכלי תעופה, במכשור רפואי וכיוצא בזה. במקרים מסוימים הדרישה של התעשיין מחייבת ספק כוח אמין המסוגל לעבוד גם בתנאים קיצוניים כמו טמפרטורה גבוהה או טמפרטורה קיצונית מתחת לאפס. כמו כן, כאשר בוחרים ספקים ממותגים לתעשייה יש להתייחס לפרמטרים חשובים כמו נצילות גבוהה, צריכת חשמל, בזבוז אנרגיה ועוד.

בתעשייה בוחרים ספקי כוח באיכות גבוהה תוך התייחסות גם לשיקולי עלות מול תועלת. יש דגמים שעלותם נמוכה, אך אם זקוקים לספק כוח תעשייתי בהתאמה מושלמת למעגלים האלקטרוניים ותנאי הפעולה, לרוב יש לפתח ולייצר על הפריט בהתאם לאפיון הנשלח על ידי הלקוח, או לאחר הגדרת צרכים וצוות פיתוח של החברה המייצרת את הספקים דואג לצד ההנדסי.

הכתבה באדיבות טידיקיי למבדא – ממירי מתח וספקי כוח

פורסם על ידי