ספורט ימי וסרטן העור

ספורט ימי וסרטן העור

הגורם המרכזי שמוביל להיווצרות סרטן העור הוא חשיפה לשמש. הקיץ בעיצומו ואיתו אנו עדים לנערים ונערות, גברים ונשים שרק חיכו חורף שלם בכדי לעלות על הגלשן שלהם, לתפוס גלים בהנאה, לשחק במטקות, להטיס לשמיים את הכדור בכדורעף חופים, לעשות יוגה בים ועוד מגוון של פעילויות ספורטיביות שפשוט עושות להם טוב על הנשמה. העניין הוא שמחקרים מראים כי ספורטאים מקצועיים ואנשים שעושים פעילות ספורטיבית בים שעות ארוכות חשופים לסרטן העור יותר מאלה שלא. לצערנו, למרות המודעות בקרב הנושא עדיין לא מספיק אנשים נזהרים ואחוז גבוה מהספורטאים לא משתמשים בהגנה מספקת מפני הנזקים שגורמת לנו השמש.

איך ניתן למנוע ולהיזהר מקרינת השמש המסוכנת בזמן שאתם מתאמנים?

חייבים להיות מודעים ששיזוף יפה הוא בפועל פגיעה של קרינת השמש בתאי העור. לכן קודם כל ולפני הכל קרם הגנה והרבה ממנו. חשוב לבחור בקרם הגנה איכותי של חברה מוכרת, יש אפילו מותגים עליהם אישור בכתב שהם נבדקו בהיבט של חשיפה לסרטן העור והם מומלצים יותר מקרמים אחרים. בנוסף חשוב שהקרם יהיה בעל מקדם הגנה גבוה. לא מספיק להימרח פעם אחת.

יש להקפיד להימרח כמה פעמים בהתאם לגוון העור שלכם ועל פי כמות השעות שאתם נחשפים לשמש. כדאי מאוד להעביר פעילות או לשעות מוקדמות של הבוקר או לשעות יותר מאוחרות אחרי הצהריים. אבל אם למשל התחלתם את הפעילות בבוקר ואתם מסיימים אותה רק אחר הצהריים, חשוב להימרח בין לבין ולעשות הפסקות. חשוב שמקדם ההגנה שאתם בוחרים יהיה עמיד למים, במידה והספורט הימי שלכם מן הסתם בתוך הים.

בנוסף, יש מגוון של פרטי לבוש סגורים המסייעים להגנה מפני השמש כמו למשל בגד ים שלם עם שרוולים. הם שומרים על חזה, כתפיים וידיים בפני השמש בזמן פעילות במים. לנשים שעוסקות בגלישה , מומלץ לבחור בגדי גלישה לנשים המכסים את כל הגוף. הם יכולים להגיע באורך מכנס שונה, אך ברגע ובחרתם בגד ים לגלישה עם מכנסון קצר, כדאי לכסות את חלקי הגוף החשופים בקרם הגנה מהשמש.

לאוהבות עיסוק ביוגה או ריצה בחוף הים מומלץ לבחור בגדי ים ספורטיביים עם הגנה מיוחדת שגם מנדפים זיעה ו- בגדי ים עם הגנה מהשמש UPF50. חשוב לבחור בגדים שנוחים לכם וגם מגנים עליכם מפני השמש החמה. מומלץ לנסות לעשות הפסקות ולשתות הרבה מאוד מים. גם כובע חשוב להגנה על הראש מפני התייבשות ומשקפי שמש נוחים להגנה על העיניים.

ועוד כמה טיפים לשהייה ממושכת בחוף הים

  • תדאגו לפינה מוצלחת בה תוכלו לעשות הפסקות יזומות.
  • הקשיבו לגוף. אם אתם חשים שלא בטוב, הפסיקו את הפעילות ודאגו לעצמכם.
  • הצטיידו באוכל ומספיק מים במיוחד אם אתם מבצעים את הפעילות שלכם בחוף שהוא לא מוכרז ומסודר.
  • יום קודם התעדכנו במזג האוויר בים ושימו לב לגובה הגלים .
  • זכרו כי יש תקופות שיש בהן הרבה מאוד מדוזות ולכן כדאי להצטייד בהתאם בהיבט של לבוש והגנה.
  • החול רותח ויכול לגרום לכוויות בעיקר בחודשים יולי אוגוסט, לכן שווה שיהיה לכם בהישג יד כפכפים שאתם יוצאים מהמים.
  • אם ספורט חשוב לכם אבל אין עם מי להשאיר ילדים ואתם לוקחים את ילדיכם איתכם לפעילות ספורטיבית בחוף, שמרו על עור של ילדיכם מפני קרינה. עור התינוקות מאוד עדין ורגיש, לכן עד גיל חצי שנה כלל לא מומלץ לחשוף את עור התינוקות לקרינת השמש ובכל פעילות בחוץ בשעות של שמש חזקה חשוב ללבוש להם ביגוד קליל עם שרוולים. אתם מגיעים עם הילדים יותר בוגרים ותוך כדי מבצעים את הפעילות הספורטיבית, חנכו אותם לזהירות בים ושמירה מפני השמש. למדו אותם למרוח קרם הגנה בעצמם, להניח את הכובע בנוחות על הראש ולשים משקפי שמש גם אם הם יושבים בצל.
צילום:freepik
פורסם על ידי