סימולציה פסיכומטרי – מה זה?

סימולציה פסיכומטרי – מה זה?

כאשר אנחנו רוצים להצליח במבחן חשוב כדאי לנו להתכונן אליו ברצינות. אחת הדרכים הכי טובות להתכונן למבחנים היא לנסות לפתור מבחני דמה – כלומר מבחנים אם אותם השאלות. סימולציה פסיכומטרי היא בדיוק זה. היא מדמה את השאלות שיש בבחינה הפסיכומטרית ואת הבחינה הפסיכומטרית. חשוב וכדאי לעשות סימולציות של הבחינה הפסיכומטרית כי רק כך נוכל להיות מוכנים באמת למבחן ולעבור אותו בציון גבוה ככל הניתן. בחינה "מדומה" מסוג זה יכולה ללמד אותנו עד כמה אנחנו שולטים בחומר ועל איזה חומר אנחנו צריכים לחזור בשנית על מנת לדעת אותו יותר טוב.
יש משפט מאוד מוכר שאומר "קשה באימונים – קל בקרב". המשפט רלוונטי מאוד גם ללימודי פסיכומטרי שכן ככל שנתרגל יותר לפני המבחן הגורלי כך נבוא מוכנים יותר ונקבל ציון טוב יותר בשטח!

סימולציה פסיכומטרי – איך זה מתבצע בפועל?

בדרך כלל רוב האנשים עושים סימולציה פסיכומטרי במסגרת של קורס פסיכומטרי. הסימולציה מתבצעת בפועל על ידי כך שאנחנו עושים מבחנים משנים קודמות או מבחנים שהמורים בקורס הרכיבו לנו. בדיוק כמו הבחינה עצמה כך גם בבחינה המדומה אנחנו פותרים שאלות בחלק האנגלית, בחלק העברית ובחלק המתמטי. חשוב מאוד לתרגל בחינות קודמות לפני שאנחנו נגישים לבחינה עצמה כי הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה לא פשוטה וחשוב להגיע אליה מוכנים. כאשר אנחנו מתרגלים פתרון של הבחינה אז אנחנו יכולים להגיע רגועים יותר לבחינה עצמה וכך להצליח לקבל בה ציון גבוה יותר באופן משמעותי מאשר אם לא היינו מתכוננים אליה מראש.

סימולציה פסיכומטרי – למה זה טוב?

סימולציה פסיכומטרי טובה כי היא מדמה את המבחן האמיתי. היא יכולה לאפשר לנו להתרגל ללחץ של המבחן ולהבין איזה חלק במבחן אנחנו עושים טוב ואיזה לא. התרגול של המבחן יכול לאפשר לנו להשתפר לאט כך שאחרי מספר תרגולים כבר נוכל לקבל ציון הרבה יותר טוב. כאשר אנחנו מתכוננים למבחן חשוב שנהיה מודעים איזה חומר אנחנו יודעים טוב ואיזה חומר אנחנו לא יודעים טוב. כך אנחנו יכולים לחזק עוד יותר את החומר שאנחנו יודעים מעולה ולשפר את הידיעה שלנו בחומר שאנחנו חלשים בו. התוצאות של התרגול יוכלו לאפשר לנו לדעת איך הכי טוב לנו ללמוד למבחן ועל איזה חומרי לימוד אנחנו צריכים לשים דגש.

במרכז זינוק תעברו קורס פסיכומטרי מותאם בדיוק לכם אשר כולל סימולציות פסיכומטרי ועוד מגוון שיטות מתקדמות המותאמות בדיוק לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז.

לפרטים היכנסו לאתר של זינוק בכתובת https://znk.co.il/ או התקשרו ל-077-526-4000

פורסם על ידי