סוככים: תאמינו או לא, עולם ומלואו!

סוככים: תאמינו או לא, עולם ומלואו!

רוצים ליצור פינה קטנה של צל? משהו קליל? במאמר זה נסביר לכם על כל היתרונות של הפתרון המושלם!

מהם סוככים?

סוככים הם אמצעים שונים ומגוונים ליצירת צל, אותם ניתן להתאים לצרכים השונים, עליהם נרחיב בהמשך. הסוככים יכולים להיות עשויים מעץ או ממתכות שונות וכמו כן, יכולים להיות בגדלים שונים. מטרתם היא להצל על שטחים מסוימים ולאפשר שהייה נעימה יותר תחתיהם גם בימים חמים במיוחד.

למרפסת

מרפסות השמש הפתוחות הופכות עם השנים לנפוצות יותר ויותר ולמעשה, הן הפכו לסוג של סטנדרט בבנייה. למרפסות אלו יש יתרונות רבים, אבל לצדם יש גם חיסרון: המרפסות חשופות לגמרי לשמש ואז הישיבה בהן היא כבר פחות נעימה ולעתים קרובות שהייה ממושכת היא כמעט בלתי אפשרית.

לכן הומצאו סוככים למרפסת, שמייצרים צל ומאפשרים ליושבים תחתיהם לשבת בהנאה מושלמת לאורך זמן בלי לחוש על בשרם את חום השמש.

לחצר

גם החצר, כמו המרפסת, נועדה להנאה מהאוויר ומהאווירה שבחוץ. וגם בגינה, כמו במרפסת, הטמפרטורות יכולות להיות גבוהות ולהוריד משמעותית את רמת ההנאה. באמצעות הסוכך המתאים תוכלו לשבת בגינה בלי להרגיש את קרני השמש ישירות עליכם ועדיין ליהנות מרוח נעימה, אוויר צח והחופש המתאפשר מהישיבה בחוץ. במידה ובחצר הבית יש בריכה, הרי שחשוב במיוחד לסוכך עליה!

לרכב

אם גם אתם חוששים בכל פעם שאתם צריכים להיכנס לרכב שלכם בקיץ, אז כדאי שתתקינו לו סוכך! כידוע, כשחם בחוץ, ברכב חם הרבה יותר ורגעים הראשונים בתוכו יכולים להרגיש קצת כמו בתוך סאונה. סוכך לרכב הוא הפתרון המושלם לשמירה על טמפרטורות שפויות גם בקיץ, משום שכך הוא נמצא תחת צל ולא תחת שמש ישירה, המחממת אותו עוד יותר ולעתים אף לא מאפשרת מגע עם ההגה או כל חלקי המתכת שבפנים.

למקומות ציבוריים

מלבד היתרונות הברורים של  הסוככים לצרכים פרטיים, סוככים יכולים לשמש גם לצרכים ציבוריים. לדוגמה, סככה מעל לבריכה הציבורית, מעל איזור חיצוני של מסעדה או בית קפה וכדומה. במקרים כאלו, מדובר על מתן האפשרות ללקוחות או למשתמשי השטח ליהנות ממה שיש לאותו שטח ציבורי להציע להם ולאפשר להם לשהות בו לאורך זמן ממושך יותר מזה שהיו שוהים בו אם היו חשופים לחום השמש.

בחירת הסוכך המתאים

כאמור, ישנם סוככים שונים, המיועדים למטרות שונות. ההבדלים העיקריים ביניהם הם הגודל והחומר. ובכן, התאמת הסוכך לצרכים שלכם צריכה להיות, לפני הכל, בהתאם לגודל הדרוש לכם להצללת השטח הרצוי לכם. כמו כן, מומלץ לבחור את החומר בתבונה. כלומר, לבחור לפי העמידות והאמינות שלו וכמובן, גם לפי המראה שלו. מלבד בחירת הסוכך, חשוב לבחור לו גם כיסוי מתאים. הכוונה היא לכך, שמעל המבנה המסוכך, חשוב לבחור בחומר מסנן קרינה או ברמת האטימות הרצויה לשמש ולגשם.

פורסם על ידי