סוד הגרגירים: החומוס הכי טעים בבת ים

צילום: אפרת שרון

צילום: אפרת שרון

לאחר שכיתתו רגליהם זמן רב בחיפוש אחר מקום ראוי, בחודש שעבר פתחו בני משפחת מור חיים את הסניף השני של חומוסיית "רוני פול" כאן בבת ים.

"הרבה לקוחות שלנו ביקשו שנפתח בבת ים, ואחרי הרבה מאמץ מצאנו את המיקום שלנו", אמר השבוע דוד, בנו של רוני, שאחראי על הקסם. למרות שאל המקצוע נכנס רוני לפני 40 שנה, את רזיו הוא הכיר עוד הרבה קודם. "סבא שלי מכר בעצמו חומוס בבסטה באבן גבירול בתל אביב, וככה בעצם אבא שלי למד לעשות חומוס איכותי", מספר הבן-הנכד דוד, "הוא טעם, שיפר, תיקן, הביא תבלינים ממקומות שונים בעולם, חקר את הגרגירים לעומק. יש כאלו שבאים מהודו, מקסיקו, בולגריה ועוד, יש המון סוגים".

אז מהו בעצם המתכון שלכם?

"הו, אחרי שנים של פיתוחים ומחקר, אנחנו משתמשים במתכון סודי. נשאיר אותו אצלנו".

גם דוד (34) נולד אל עולם שכולו חומוס. "מאז שאני זוכר את עצמי אני במקום הזה, אבא היה עושה את הפיתות והחומוס אצלנו במטבח, ואנחנו טעמנו". שאלנו אותו אם זה לא נמאס קצת באיזשהו שלב, והוא השיב: "בכלל לא, אין מצב, זה הדבר הכי טעים שיש. גם בריא ומזין וגם לא משמין, חוץ מהפיתות. אין אצלי יום-יומיים שבהם אני לא אוכל מנת חומוס. אצל אבא אין יום בלי מנת חומוס או מסבחה".

בנוסף לדוד, כמעט כל בני המשפחה עובדים בעסק המשפחתי. "אני אחראי על שיווק ומכירות, את המזון מכין אבא, על ספקים אחראית אחותי הגדולה וגיסי מנהל את הסניף בבת ים וגם בעצם אחראי על הזכיין ברח' אילת".

רוני פול. שומר על מתכון סודי | צילום: אפרת שרון

רוני פול. שומר על מתכון סודי | צילום: אפרת שרון

מה הסוד לחומוס מוצלח?

"יש משפט, שחומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל. אבל אחרי הרבה שנים של מחקר אנחנו יודעים איזה גרגיר הכי טעים, כמה זמן יש לבשל, באיזה גובה מים וכמובן התבלינים שנרקחו במיוחד בשבילנו ומשמשים אותנו שנים".

מדד לחומוס טוב הוא כזה שנגמר מוקדם. 

"אנחנו משתדלים להכין במשך היום כמויות רציניות, אבל אם מגיעה כמות ענקית של אנשים אז זה בהחלט נגמר. אנחנו פותחים בשמונה בבוקר ואנשים מגיעים לאכול בשעה כזאת, יש תנועת אנשים יפה בכל שעות היום ואני חייב לציין שזו אחלה ארוחת בוקר, בריאה ומזינה, עדיף מפחמימות, חמאות וכאלו, יש בה ערכים מאוד טובים. חשוב לי לציין שמזה שנים מלווה אותנו טכנולוג המזון גיל כדורי והוא אחראי על ביקורות מבחינת ניקיון, שמירה על אסתטיקה ועוד, בהן אנו תמיד מקבלים תוצאות מאוד טובות".

יש משהו חדשני בעולם החומוס? אופנה חדשה?

"אנחנו משתדלים לשמור על רמה גבוהה של חומרי גלם שזה הכי חשוב. אין פה משהו חדשני, יש עניין של אם הטעם טוב, השירות טוב והמחיר אטרקטיבי – אנשים יחזרו. היה לנו נעים להגיע לבת ים, הקהל הבת ימי חם וכיף לשמוע את תגובותיו. אנשים חוזרים לאכול ומביאים חברים ומחמיאים וזו ההרגשה הכי טובה שיש".

לקראת סיום, דוד אפילו מספק סקופ בניחוח אמריקאי: "אנחנו בשלבים של לפתוח סניף בניו יורק, ישנה המון בירוקרטיה של איך לשנע את החומוס ועוד, אנחנו רוצים את חומרי הגלם שלנו בהם אנו משתמשים בארץ ולא מספקים באמריקה, אנחנו רוצים שזה יהיה הכי אותנטי ואמיתי. נקווה שזה יתאפשר".

רוני פול, אנילביץ 41, בת ים

חומוס עושים באהבה | צילום: אפרת שרון

חומוס עושים באהבה | צילום: אפרת שרון

פורסם על ידי