סוגי גבס ששווה להכיר לפני שמשפצים

סוגי גבס ששווה להכיר לפני שמשפצים

עבודות גבס נמנות עם השירותים המבוקשים בישראל. מדובר בפתרון פרקטי, מהיר וזול במגוון מקרים של בנייה, שיפוצים ושדרוגים אך כדי להפיק את המרב, יש כמה דברים שחשוב מאוד להכיר לפני שמתחילים בעבודת גבס כלשהי.

לפניכם מספר טיפים מקצועיים לעבודות גבס שיבטיחו לכם תוצאות מעולות לצד מחירים שפויים ולא משנה אם אתם עומדים לפני שיפוץ גדול או שדרוג קטן, מדובר בכללים שיכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה (לעתים במחיר זול) לבין כישלון (לעתים במחיר יקר).

כדי להגיע לתוצאות הרצויות במחירים הוגנים, צריך לחלק את הטיפים לשתי קבוצות עיקריות. האחת – כל מה שקשור לצד הטכני שצריך להתייחס אליו עוד בשלב התכנון של העבודה ואילו קבוצת הטיפים השנייה מתייחסת אל הדרך לבחירת קבלן.

מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים עבודת גבס

ישנם עשרות סוגים של עבודות גבס שמתחילות בהקמת קיר ויכולות להגיע עד להנמכת תקרה פשוטה או מורכבת, בניית נישות, מדפים ועוד וכשמתכננים את העבודה חשוב לקחת בחשבון את סוג החומר והתכנון של העבודה כך שיהיה תואמת לתקנות הבטיחות של מכון התקנים ויאפשר להגיע אל התוצאות הטובות ביותר מבחינת מראה ולכן לבחירת סוג הגבס משמעות גבוהה במיוחד.

סוגי גבס ואיך לבחור את הסוג המתאים לכם?

בדומה למגוון הרחב של סוגי העבודות והפתרונות, כך גם המגוון של סוגי לוחות הגבס שנבדלים האחד מן השני בצבע, בהרכב החומרים ובתכונות.

בעוד שמרבית האנשים מכירים בגבס הלבן והפשוט שנפוץ מאוד במרבית העבודות, ישנם סוגים נוספים של לוחות גבס בעלי יתרונות מובהקים שכדאי מאוד לשקול ולעשות בהם שימוש למרות שמחירם היחסי מעט גבוה יותר.

ישנם הרבה מאוד סוגים אך כדי לפשט את ההסבר בחרנו להתמקד בסוגי לוחות הגבס הרלוונטיים למרבית העבודות.

גבס לבן – כפי שהזכרנו, מדובר בלוחות הפשוטים והזולים מכולם. מדובר בלוחות מאוד נוחים לעבודה ולעיצובים מיוחדים אך פרט לכך אין להם שום יתרון מובהק.

גבס ירוק – הגבס הירוק מהווה את אחת הבחירות הנפוצות מאחר שהוא עמיד ללחות. מדובר בלוח דחוס וכבד יותר ביחס ללוח הפשוט אשר משמש בעיקר במקלחות או במקומות לחים אחרים. שימו לב שהגבס הירוק אינו עמיד במגע ישיר של מים.

גבס אדום – לוחות פשוטים שמביאים עימם יתרון ענק בדמות התנגדות לאש. אלה לוחות יקרים יותר ביחס ללוח הלבן שבתרחישים רבים מהווים את האלטרנטיבה היחידה על פי התקן (במקומות עסקיים ומוסדות) ואשר מומלץ מאוד ליישם גם שמקרים שאין חובה כזאת כדוגמת עבודות גבס בבית.

גבס מבודד רעשים – אחד הדברים שמטרידים אנשים רבים בכל הנוגע לשימוש בעבודות גבס לצורך חלוקת חללים הוא עניין הבידוד מרעשים. זה המקום לציין שמקור הבעיה נעוץ בדרך כלל ביישום לא מוצלח מצד בעל המקצוע מאחר שאם נוהגים על פי התקנים ונהלי העבודה המקובלים, קירות גבס יכולים לבודד רעשים טוב יותר מקיר בלוקים ושימוש בטכניקות פשוטות של קירות כפולים או שימוש בחומרים מבודדים עשוי לשפר את המצב פלאים.

יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים בפתרון טוב עוד יותר כדאי לשקול ולהשתמש בלוחות גבס מבודדים מרעשים. הבידוד מאוד מוצלח אם כי המחיר שלהם יקר כך שאם מדובר בעבודות גדולות הבחירה בלוח אקוסטי יכולה להתברר כיקרה במיוחד.

גבס מחורר – הגבס יכול לספק מענה לצורך לחלק חדר ומצד שני עבודות גבס נעשות לעתים קרובות לצורכי עיצוב ודקורציה. אם כן מדוע לא להשתמש בלוחות מעוצבים? לוחות גבס מחוררים ומעוצבים יכולים לשדרג את המראה בעשרות מונים ובהחלט כדאי לשקול את השימוש בהם.

גבס חוץ – צריכים לבנות קיר חיצוני וחושבים שגבס היא לא הדרך הנכונה מחשש לרטיבות וחשיפה למים? עד לפני שנים בודדות החשש הזה בהחלט היה מוצדק ולא ניתן היה להשתמש בגבס לעבודות חוץ אם כי בשנים האחרונות משווקים לוחות גבס עמידים למים ולתנאי מזג אוויר קיצוניים מה שמאפשר להשתמש בגבס גם בעבודות חוץ.

זכרו, עבודות גבס הן דבר נפלא אך כדי להשיג את המרב ולקבל תוצאות בטוחות ויפות, חשוב לתת את הדעת לבחירת סוג הגבס המתאים.

הכותב הוא אלי מהמרכז לעבודות גבס המבצעים מגוון עבודות למגזר הפרטי והעסקי.

צילום: 123RF

פורסם על ידי