סוגים של מדרגות חוץ

סוגים של מדרגות חוץ

מדרגות חוץ לגינה מהוות אלמנט מרכזי ובלתי נפרד, מתכנון ועיצוב הבית. ביצוע פרויקט מדרגות מצריך ידע רב של בנייה בברזל, בנייה בעץ ושרטוט ברמה גבוהה. יש מגוון חומרים וריצופים שניתן להשתמש בהם בעת עיצוב המדרגות ולכולם יש יתרונות וחסרונות. במאמר זה נסקור מספר סוגים של מדרגות חוץ שתוכלו לבחור.

  • מדרגות מעץ- מדרגות אלו הפכו בשנים האחרונות למרכיב עיצוב מבוקש בארץ, מפני שהן מוסיפות אווירה יוקרתית ומהנה לחלל הבית. לעץ יש יתרונות משמעותיים על פני מדרגות אחרות, מכיוון שהוא מחוספס ומונע החלקה, אמנם החיסרון של מדרגות העשויות מעץ הוא שהן דורשות תחזוקה רבה.
  • מדרגות שיש- המראה היוקרתי של השיש והעמידות הגבוהה שלו לאורך זמן, ללא צורך בתחזוקה רבה מעניק לו יתרון על פני חומרים אחרים. ניתן למצוא מדרגות שיש בצבעים, עיצובים ודפוסי מרקם שונים. המחירים תלויים במקור השיש, תצורת המדרגה וסוג המדרגה נעים בין 100-ל-200 ש״ח.
  • גרניט פורצלן- אחד מסוגי החומרים הפופולאריים ביותר לעיצוב מדרגות, הינו פורצלן מכיוון שמדובר בחומר בטוח, שאינו מחליק, בעל יציבות חזקה ועמיד לפגעי מזג האוויר השונים.
  • חיפוי מדרגות בבטון- היתרון הגדול של מדרגות בטון הוא היכולת לשלב עיבוד לאחיזה נוחה ויציבה של הרגל. בטון הוא חומר גלם נהדר יעיל ומרשים, והניקיון של המדרגות נעשה בצורה פשוטה למדי.
  • מדרגות בזלת- בזלת היא אבן מיוחדת אשר מוסיפה אלגנטיות לגינה ומומלצת ביותר למדרגות חוץ וגם פנים.

אז כיצד לבחור מדרגות חוץ?

קודם כל חשוב לבחור את החומר ממנו יהיו עשויים האריחים, לאחר מכן את גודל האריח ולבסוף יש לבדוק את התאמתן לעיצוב הבית. חשוב להגדיר תקציב ריאלי אך מושקע על מנת לבנות מדרגות שיחזיקו שנים רבות.

לסיכום, קיים מגוון רחב של חומרים שניתן לבחור לביצוע המדרגות, אך מדובר בפרויקט מורכב שדורש אנשי מקצוע. חשוב לבחור את החומר אשר משתלב בצורה הטובה ביותר במרחב החיצוני של הבית או הגינה שיוכל גם לקלוע לטעם האישי שלנו.

נשמח לעזור לכם בבחירת מדרגות החוץ המושלמות עבורכם

צילום: בזלת ישראל

פורסם על ידי