סדנאות למנהלים בכירים – להוביל את הארגון להצלחה

סדנאות למנהלים בכירים – להוביל את הארגון להצלחה

חברות וארגונים רבים מציבים תנאי עבודה תובעניים מאד בשנים האחרונות. לא בכדי קידום או קבלת תפקיד ניהולי אינם פשוטים וכל עובד חייב להוכיח את עצמו בלא מעט הזדמנויות על מנת לקבל קידום או סמכויות נוספות לתפקיד שהוא ממלא. נשאלת השאלה – באילו פעולות נוקט הארגון על מנת לשמר את תכונותיהם של המנהלים?

כיום ידוע בקרב מנכ"לים וסמנכ"לים בכירים שלא מספיק רק לקדם עובדים שמתאימים לתפקידי ניהול אלא צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולוודא שהם עדיין מלאי מוטיבציה, שהמורל שלהם גבוה, שיש בהם נכונות לעשות שינוי ולראות דברים באופן רחב וכולל ושיש להם יכולת הסקת מסקנות שאפשר להסתמך עליה בעת קבלת החלטות בארגון או במחלקות שונות שלו. לשם כך חשוב להשקיע לא מעט במנהלים עצמם – הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.

מהן סדנאות למנהלים?

סדנאות אלה הן פעילות למנהלים שמטרתם לשמור על מיקוד גבוה, לאפשר יצירת דרכי חשיבה חדשות ושמירה על כשירות גבוהה של כל מנהל ומנהל. כיום ישנם סוגים שונים של סדנאות וכל מנהל בכיר בארגון יכול לבחור את מה שהכי מתאים למנהלים שלו, לתחום העיסוק של הארגון שלו וכמובן למטרה שיש לו מהסדנה:

  • פעילות משחק – אפשר ללמוד הרבה מאד דברים דרך משחקים שונים. במקרים רבים אפשר להפנים בדרך זו לא מעט מסרים שאחר כך מסייעים בעבודה היומיומית.
  • אתגר ומשימות – פתירת חידות או השקעת מאמץ מחשבתי תמיד יכולים לסייע בהבנה והפנמה של מסרים עסקיים ושיווקיים.
  • השתתפות בהרצאות וכנסים – הקשבה לאנשי מקצוע מובילים מהווה פתיחות מחשבתית שבדיוק מתאימה למנהלים בדרגים שונים.
  • גיבוש – כאשר צוות המנהלים עובר ביחד פעילות גיבוש – יהיה למנהלים הרבה יותר קל ונעים לעבוד ביחד על בסיס יומיומי ושוטף.

איך תורמות סדנאות המנהלים להצלחת הארגון?

יש משהו חדשני ועדכני בסדנאות שעוברים המנהלים, הן הבכירים והן הזוטרים. יש בזה משום אמירה בנוגע לשמירה על כשירות ועל עדכנות, על כך שהארגון לא קופא על השמרים אלא נשאר מעודכן, מעורב בתהליכים ומבצע שינויים המתאימים לרוח התקופה. ישנם לא מעט מקרים שבהם נושאים מהאקטואליה או מעולם הכלכלה יהיו נכונים לתהליכים בארגון ובעזרת סדנאות מתאימות אפשר יהיה להנגיש למנהלים בצורה טובה יותר מסרים חדים, ממוקדים וכאלה שאינם חגים סחור סחור סביב נושא מסוים.

מנהלים מעודכנים בארגון מוביל

כאשר יש השקעה בתפקוד המנהלים אין ספק שתהיה לכך תרומה עצומה להצלחת הארגון כולו. כל העובדים, ללא קשר לגודל הארגון ירגישו שיש מי שדואג למקצועיות וחתירה למצוינות והמנהלים בעצמם יידעו שיש מי שרוצה אותם מובילים. הארגון יכול להפוך לחוד החנית בתחום העיסוק שלו רק בזכות ההשקעה בידע והפרקטיקה המעשית של המנהלים – אלה שמובילים אותו, מגדירים מדיניות ותקנות ומקבלים החלטות חשובות לטווח הרחוק. רק כך אפשר לבנות תכנית עבודה מסודרת ולעקוב אחריה כך שכל מה שהוגדר בה אכן ייצא לפועל בדיוק במועד הנכון.

מה עם המנהלים הבכירים?

גם סדנאות למנהלים בכירים הם מוצר נפוץ ומבוקש בחברות וארגונים אשר מכבדים את עצמם וחרטו על דגלם מצוינות וחתירה בלתי מתפשרת להיות המובילים בתחומם. יש נושאים שחשוב מאד שהם יידעו, ילמדו, יפנימו ויעבירו הלאה לעובדים שתחתם – נושאים שיתרמו רבות גם לארגון. בין תכנים אלה אפשר למצוא ניהול עובדים נכון, איך להיות אוזן קשבת עבור העובדים (גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית), איך ליצור מוטיבציה ורעננות בקרב העובדים בארגון כולו וכמובן נושאים מקצועיים המתאימים להעשרת העובדים ולהרחבת אופקים שלהם.

איך יודעים מה מתאים למנהלים?

למזלם של אלה שאמונים על רווחת העובד והמנהל בכל ארגון – יש כיום אנשי מקצוע שזה בדיוק התפקיד שלהם. ביחד איתם אפשר להגדיר את המטרות או הציפיות. על פי מה שדרוש כחלק מתכנית עבודה שנתית של הארגון כולו או נושאים ספציפיים שחשוב להנחיל למנהלים מכל סיבה או שיקול כאלה ואחרים. בזכות מציאה והתאמה של הסדנאות שהכי מתאימות למנהלים ולארגון כאחד – ימשיך הארגון להוביל במקצועיות ונחישות תוך כדי שמירה על עדכניות, רלוונטיות בכל תחום ושמירה על עובדים ומנהלים שיש להם זיקה חזקה וקשר טוב וחיובי עם הארגון כולו.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי