נמצאים כל הזמן בחיפוש אחרי ה"שוס" המיתוגי הבא? מסתבר שהמדבקות עושות קאמבק!

נמצאים כל הזמן בחיפוש אחרי ה"שוס" המיתוגי הבא? מסתבר שהמדבקות עושות קאמבק!

אם נבחן היטב את השימוש במדבקות ככלי פרסומי נגלה שהנייר הדביק עבר לא מעט גלגולים.

למעשה, למרות מה שרובנו נוטים להאמין, המדבקות אינן המצאה מודרנית. מסתבר שהמדבקות נמצאות איתנו עוד מתקופת הפרעונים במצרים העתיקה: המצרים המציאו את המדבקה כשלקחו פיסה שטוחה של בד ( או חומר שטוח אחר), ציירו עליה, כיסו את הצד השני בחומר דביק ו…הדביקו במקומות מיועדים – בתוך כך העבירו את הציור לפריט או השטח שבו רצו למקם אותו.

השלב הבא בהתפתחות המדבקות ( עוד לפני שהן הגיעו לתצורה המוכרת לנו היום, היא המצאת הבולים ע"י סר רונלד היל בשלהי המאה ה-18. אבל הבולים הצריכו רוק בשביל להפוך לדביקים. להתפתחות המדבקות המוכרות לנו אחראי ריי סטנטון אייברי, שפיתח את המדבקה הדביקה בשנת 1935.

מאז ועד היום השימוש במדבקות רק הלך וגבר והן חלק בלתי נפרד מכל קמפיין פרסומי או שיווקי.

איך הכי נכון לשלב מדבקות כדי לקדם את העסק שלך?

אז אמנם השימושים הראשונים למדבקות היו בעיקר להעברת מידע כמו תוויות מחיר, בולים דביקים ואפילו מדבקות עם כתובת מגורים. אולם עם הזמן, התחילו להבין את היתרונות השיווקיים של המדבקות אם זה בהעברת מסרים שיווקיים, אישיים, אידיאולוגיים ואחרים. היום למשל ועם התפתחות הדפוס הדיגיטלי, רבים מזמינים מדבקות מותאמות אישית לימי הולדת, ימי נישואין, חתונות, בר מצווה וכיו"ב. מדבקות בעיצוב מותאם אישית ניתן אפילו להזמין און ליין, דרך חנויות אינטרנטיות כמו עדן מדבקות. בחנויות אלה, ניתן כמובן גם להזמין מדבקות בעלות אופי מסחרי  – שיווקי.

איך לעצב מדבקה לעסק?

המדבקה יכולה להכיל את שם החברה, הלוגו שלה ופרטי התקשרות או הגעה, אך היא יכולה להכיל גם מסרים שיווקיים או חברתיים. ככל שהמדבקה בעיצוב אטרקטיבי יותר ומכילה מסרים מעניינים, מצחיקים ומושכים יותר את העין, כך השימוש בה יהיה נפוץ יותר – אם זה על שמשות או פגושי מכוניות, סקייטבורדים, מחשבים ניידים, בקבוקי שתייה ספורטיביים, כוסות תרמיות, אופניים וקסדות ואפילו כיסויים לטלפונים ניידים. בכל הנוגע למדבקות פופולריות, היצירתיות היא המרכיב החיוני ביותר ומומלץ להתייעץ במומחי שיווק ופרסום בעיצוב המדבקה הנבחרת.

שימוש במדבקות עם מסרים מוכרים לטובת העסק שלך

לפעמים לא חייבים להמציא את הגלגל, ואפשר להיעזר ברעיונות מוצלחים שמישהו אחר הגה בעבר והוכיחו הצלחה. אם המסר תואם את ערכי העסק שלך או את המסרים השיווקיים, תוכל לעשות בו שימוש ( תוך הקפדה על זכויות יוצרים כמובן) ולהתאימו לעסק שלך, עם לוגו החברה, הפרטים הרלוונטיים וכיו"ב.

דוגמאות למדבקות מפורסמות שכולנו מכירים:

  • חייך הכול לטובה
  • תשוחרר טיבט לאלתר
  • אבא פגום
  • טרנטה אבל לפניך

ורבים רבים נוספים.

הערך השיווקי של מדבקות, בייחוד אל מול עלות הייצור הנמוכה הפכו אותן לאחד הכלים הנפוצים בשימוש משרדי פרסום. היתרון הנוסף שלהן הוא שהן פונות לרוב קהלי היעד כשהמסר – התוכן של המדבקה הוא המכריע.

פורסם על ידי