ניתוח הגדלת חזה – כל מה שצריך לדעת

ניתוח הגדלת חזה – כל מה שצריך לדעת

נשים רבות רוצות לשפר את מראה החזה שלהם. מכיוון שהשדיים נחשבים לאחד האזורים הסקסיים והמושכים בגוף האישה, אך טבעי כי נשים ישאפו כי הם יהיו אסתטיים, מושלמים ויפים. מסיבה זו ניתוחי הגדלת החזה הם הניתוחים האסתטיים השכיחים ביותר בישראל, ולאחריהם הנשים מדווחות על עליה בביטחון העצמי וחיבור יותר עמוק לנשיות שלהן.

מהלך הניתוח

ניתוח הגדלת חזה אורך בין שעה לשעתיים, לרוב תחת הרדמה כללית. במהלכו המנתח הפלסטי יוצר חתך באזור בית החזה ומכין כיסים להכנסת השתלים. את השתלים ניתן להכניס לשד באחד משלוש שיטות – דרך חתך קטן מתחת לשד, דרך חתך זעיר מסביב לפטמה או דרך חתך בבית השחי. לאחר ההשתלה ניתן למקום את שתלי הסיליקון מעל או מתחת לשריר.

השתלים מכילים בתוכם סיליקון, כיום יש שתי סיליקון איכותיים במגוון גדלים וצורות. יחד עם זאת, כדאי לדעת כי במקרים מסוימים יוחלט על הגדלת החזה באמצעות השתלת רקמות שומן הנשאבות בדרך כלל מהעכוז, הירכיים או הבטן. לאחר הכנסת השתל או רקמות השומן תופרים את החתך בעדינות, והחזה נחבש בתחבושות מיוחדות, אך כיום נהוג להלביש למטופלת חזייה רפואית מיוחדת.

מיקום השתלים בחזה

את השתלים ניתן להכניס לבית החזה במיקומים שונים:

  • חתך בקפל התת שדי (בחלק התחתון של השד) – זוהי הגישה המקובלת ביותר כיום בעולם, מכיוון שהיא הבטוחה והקלה ביותר. בשיטה זו עושים חתך באורך של 4-5 ס"מ, ונשארת צלקת עדינה באזור הקפל. החיסרון הוא כי כאשר לובשים בקיני יש אפשרות כי הצלקת תיחשף.
  • חתך סביב העטרה (סביב הפטמה) – גם זו טכניקה מקובלת, מכיוון עם הזמן הצלקת מטשטשת וכמעט בלתי נראית, וסגירת כלי הדם נעשית בצורה מדויקת יותר. אורכו של החתך הוא 2-3 ס"מ בחלקה התחתון של העטרה. החיסרון הוא סיכון יותר גבוה ביצירת קופסית לעומת השיטות האחרות.
  • חתך בבית השחי – בשיטה זו החתך נסתר בבית השחי, ואין צלקות על החזה. חסרונות שיטה זו היא הנטייה המוגברת לשטפי דם, ובאם נוצרת בעיה עם השתלים- צריך חתך חדש, כדי לתקן אותם.

סוגי השתלים

בתהליך ההחלטה על סוגי וצורת השתלים הרופא והמטופלת מחליטים ביחד לפי מספר פרמטרים- המבנה של השד, קווי המתאר שלו, רוחב בית החזה והשד, מפתח השד ומבנה הגוף הכללי.

בשוק קיימים מספר סוגי שתלים, עליהם הרופא המנתח והמטופלת מחליטים ביחד:

  • שתלי פוליאוריטן – שתלים שהמעטפת שלהם עשויה מפוליאוריטן, והמילוי שלהם מסיליקון ג'ל. שתלים אלה נמכרים בארץ, אך אינם מומלצים, מחשש כי הם מחוללי סרטן. השתלים הללו אינם באישור של ארגון הבריאות האמריקאי.
  • שתלי סיליקון – מורכבים ממעטפת סיליקון קשה, וממולאים בסיליקון ג'ל. ג'ל זה לא מתפזר באם המעטפת נקרעת. חברות רבות מייצרות את השתלים הללו, וחשוב לשים לב כי השתלים מאושרים על ידי FDA, ומיוצרים על ידי חברה יציבה ובעלת מוניטין טוב.

גם לצורתם של השתלים יש משמעות בתוך התהליך. כיום קיימים שני סוגים מרכזיים- שתלים עגולים בגבהים שונים, ושתלים אנטומיים בצורה אליפטית, הדומה לטיפה. השתלים העגולים הם המקובלים יותר, והשתלים האנטומיים מיועדים יותר לנשים עם שדיים קטנים ושטוחים מאוד.

הכנה לניתוח

ישנן מספר הכנות שהמטופלת צריכה לעבור לפני הניתוח: לערוך בדיקות דם שהרופא מפנה אליהן, ונשים מעל גיל 40 נדרשות לעבור ממוגרפיה. לניתוח רצוי להגיע בצום מוחלט של 6 שעות (כולל אוכל ושתייה). כמו כן מומלץ להגיע לניתוח ללא תכשיטים, פירסינג ואיפור.

ההחלמה מהניתוח

לאחר הניתוח המטופלת תישאר בהשגחה בבית החולים למספר שעות, כדי לוודא שמצבה הרפואי תקין. לאחר הניתוח רצוי מאוד ללבוש חזייה רפואית מיוחדת, המאיצה את תהליך ההחלמה, מאפשרת תמיכה מקסימאלית, ומקטינה סיבוכים וכאבים באזור החזה. את החזיה יש ללבוש למשך שבוע ימים לאחר הניתוח.

יש לצפות כי לאחר הניתוח החזה יהיה קשה ונפוח, אך דבר זה חולף בהדרגתיות. כמו כן עלול להיות קושי בהרמת הידיים, ולכן מומלץ לא להרים חפצים כבדים. בנוסף עלולים להיות כאבים וקושי בתנועה חופשית של הידיים. כל התופעות האלה חולפות תוך כמה ימים מהניתוח. בנוסף ניתן להשתמש במשככי כאבים כדי להתמודד עם חוסר הנוחות. כמו כן הרופא ייתן מרשם לאנטיביוטיקה, אותה צריך לקחת בחמישה ימים שלאחר הניתוח.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי