ניהול נכון של הכסף הן בחברה והן בבית

ניהול נכון של הכסף הן בחברה והן בבית

כל אדם חייב ללמוד כיצד להתנהל נכון עם הכסף שלו כדי להימנע מצרות וקשיים שונים, ובעיקר ממינוס גבוה בבנק העלול לגרום לשיקים לחזור ללא כיסוי ולבעיות נוספות. בדיוק כפי שצריך לנהל את הכסף נכון במשק הבית, כך חייבים גם בעלי העסקים לדאוג לניהול תקין ובהתאם לחוק, עליהם לדווח על כל ההכנסות, לנהל רישום חוקי של התקבולים וההוצאות, להפיק דוחות בזמן לרשויות המס וכדומה.

לכן, אחת ההמלצות של רואי החשבון ומנהלי החשבונות היא להפריד בין חשבונות העסק לחשבון הפרטי, להתחיל להשתמש בכלים מתקדמים לניהול העסק, לרבות תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט, ולהקפיד על ניהול תקין של העסק הכולל בין היתר ניהול שוטף של תזרים המוזמנים של העסק.

ניהול תקציב

כדי לנהל נכון את הכסף בבית או בעסק יש להקפיד על ניהול תקציב מאוזן ומתוכנן מראש. הכלל החשוב ביותר הוא לדאוג לכך שסעיף ההכנסות יהיה גבוה מסעיף ההוצאות החודשיות, אם ההוצאות גדולות מההכנסות העסק מפסיד כסף, ואם מתייחסים לניהול משק בית, כאשר ההוצאות גבוהות מההכנסות של בני הזוג, תוך זמן קצר עלולים להיקלע למצב פיננסי קשה הכרוך במינוס גבוה בחשבון העו"ש, לקיחת הלוואות יקרות וחובות ההולכים ומצטברים.

כאשר מנהלים עסק יש להקפיד על ניהול תקין של תקציב החברה, הפתרון לכך הוא באמצעות תוכנה להנהלת חשבונות הכוללת כלי ניהול מתקדמים נוספים. בבית, כדאי לנהל טבלת אקסל של ההוצאות וההכנסות, כך ניתן לתכנן מראש רכישות של מוצרי חשמל, חופשות, שיפוצים והוצאות נוספות. אגב, כדי לצמצם את ההוצאות החודשיות השוטפות בבית וגם בעסק, כדאי להשתמש רק בכרטיס אשראי אחד, אך אם נמצאים בחובות מומלץ לשמור את הכרטיס בצד ולהתנהל רק באמצעות מזומנים.

טיפים לניהול נכון יותר של הכסף בעסק ובבית

יועצים פיננסיים מנוסים המלווים עסקים או משפחות שנקלעו להפסדים ולקשיים כלכליים, מייעצים ללקוחות שלהם לאחד את חשבונות הבנק לחשבון אחד כדי לחסוך בעמלות. כמו כן, הם מפנים את הלקוחות שלהם לבנקים כדי להתמקח על גובה העמלות ולשפר תנאים. יש כיום מסלולי עמלות בסיסיים הנמצאים בפיקוח של בנק ישראל, ואפשר לבדוק זאת מראש.

בנוסף, חשוב לעבור על כל החשבונות, הביטוחים וההוצאות השוטפות כדי לבדוק היכן ניתן לחסוך כסך ואיך להתייעל פיננסית, בלי לפגוע באיכות החיים. כך לדוגמה, כדאי לבדוק כפל ביטוחים, לבדוק מהן עלויות התקשורת וכיצד ניתן לחסוך בעלויות האינטרנט, הטלפון והכבלים, וכדאי גם לתכנן מראש כל הוצאה גדולה כמו החלפת רכב, רכישת מוצרי חשמל, ציוד לעסק וכדומה.

גידול בהכנסות

אם נמצאים במינוס בבנק וסובלים מקשיים פיננסיים, ברוב המקרים יש להגדיל את ההכנסות כדי לייצר רווחים ולסגור את המינוס. אדם פרטי המנהל משק בית יכול לעבוד בעבודה נוספת או למצוא אפיק להכנסה נוספת אחר, למשל מילוי סקרים באינטרנט או שיווק דיגיטלי, בעוד בעל העסק יכול לפרסם את החברה ברשתות החברתיות ולהציע הטבות ומבצעים כדי ליצור גידול במכירות ובהכנסות החברה.

במקביל למאמצים לגידול ההכנסות בבית או בעסק, חשוב גם להתחיל לחסוך בצד ליום סגריר ולצורך מימון הוצאות דחופות בעתיד הקרוב, ויש לקצץ עלויות ולהקטין את ההוצאות ככל הניתן.

פורסם על ידי