נותנים לחרדות לעבור באופן טבעי

נותנים לחרדות לעבור באופן טבעי

כולנו פוחדים מדבר זה או אחר מדי פעם. למעשה, המוח שלנו הוא שמפעיל את מנגנון הפחד כדי להגן עלינו. עם זאת, המוח עלול להגזים בפעולות שלו ולגרום לנו לפחד יותר מדיי. חרדה היא מצב של תגובת חירום לסכנה כלשהי. לפעמים מדובר בסכנה קיום אמיתית, אבל במקרים לא מעטים מדובר ב"אזעקת שווא". לדוגמה, אדם שפוחד מכלבים ורואה כלב ברחוב, עלול לחוש בתסמיני חרדה כמו הזעה, רעד או סחרחורת.

ממה מורכבת החרדה?

החרדה מורכבת מכמה מרכיבים עיקריים שכדאי להכיר:

  • חרדה רגשית – המרכיב הרגשי של החרדה הוא בעיקרו פחד. המטופל מרגיש צורך לברוח ממושא הפחד, אך לא פעם הוא לא יודע איך לעשות זאת וכיצד להשתלט על התחושה המטרידה. המרכיב הרגשי הזה מוביל לא פעם לתחושה של חוסר אונים.
  • חרדה היא מחשבה – פעמים רבות פועלת החרדה על מישור המחשבות. האדם מוטרד ממחשבות רבות שהכול עומד להיות שחור משחור, שתאונה נוראית עומדת להתרחש וכדומה. מדובר במחשבות טורדניות שאינן נותנות מנוח במהלך היום ולעתים גם במהלך הלילה.
  • חרדה גופנית – במהלך החרדה עלול האדם לפתח תסמינים גופניים כמו תחושות מתח (קלות וחמורות), כאבי בטן, כאבי שרירים, כאבים בגב, לחץ בבטן ובחזה, הזעות, רעדות, שלשולים ועוד. במקרים חמורים יותר המרכיב הגופני עשוי לכלול גם תחושות גופניות בעלות אופי קשה יותר גמו חוסר יכולת לשלוט בתנועות.
  • התנהגות – המרכיב ההתנהגותי של החרדה הוא הנטייה להתרחק מכל דבר שעמו אנו מרגישים בנוח ושמפחיד אותנו. הימנעות זו ממושא הפחד מסייעת לאדם להירגע לטווח הקצר, אך לא לטווח הארוך.

אלה המרכיבים העיקריים של החרדה. קיימות שיטות טיפול שונות בחרדות, כאשר הבולטת בהן היא טיפול טבעי בחרדות. טיפול זה נעשה ללא תרופות כימיות, ומבלי הצורך להכניס חומרים מזיקים לגוף.

גם בפסוריאזיס אפשר לטפל באופן טבעי

הפסוריאזיס היא מחלת עור כרונית, ובחלק מהמקרים היא נגרמת כתוצאה מתורשה גנטית. גורמים נוספים למחלה יכולים להיות לחץ ומתח נפשי, תרופות מסוימות, חתכים או עישון. הפסוריאזיס מתקשר לבעיה במערכת החיסון, כאשר תאים שנועדו להגן על הגוף מתחילים לתקוף אותו ולגרום לדלקות בעור. הפסוריאזיס מתבטא בנגעים התוקפים את הקרקפת, הברכיים, החזה, הציפורניים ואת איברי המין. טיפול בפסוריאזיס יכול לכלול טיפול טבעי אשר יוכל לתת מענה לבעיה הרפואית ולהקל על מטופלים הסובלים מנגעי העור.

מחפשים פתרונות טבעיים לחרדות או בעיות בעור? הכירו את צוף צמחים המציעה לכם ריפוי טבעי לגוף ולנפש באמצעות מוצרים מן הטבע, ללא תופעות לוואי.

צילום: pixabay

פורסם על ידי