מתקשים במציאת המילים? הנה כמה טיפים לכתיבת הברכה המושלמת

מתקשים במציאת המילים? הנה כמה טיפים לכתיבת הברכה המושלמת

הזדמנות טובה להגיד תודה
בין אם מדובר בבן הזוג, חבר קרוב ואפילו אחד ההורים – כתיבה של ברכה אישית מהלב היא ללא ספק דרך מצוינת להגיד תודה. בשגרה היומיומית העמוסה שלנו אנחנו לא פעם שוכחים להעריך את הדברים הקטנים ואת האנשים הטובים שמקיפים אותנו. ברכה מהלב מאפשרת לנו להביע את ההערכה שלנו כלפי האדם הקרוב, את האהבה העמוקה וחשוב לא פחות – את הייחודיות של הקשר שהידקתם איתו במרוצת הזמן.

ועדיין, כתיבה של ברכה אישית מהלב היא מלאכה מסובכת שדורשת לא רק מחשבה, אלא גם יצירתיות, סבלנות ולעיתים קצת מזל. בשביל לעזור לכם לכתוב את הברכה המושלמת ריכזנו עבורכם כמה טיפים שימושיים. בהצלחה!

תחפשו השראה במקומות מפתיעים
לפני שאתם ניגשים למלאכת הכתיבה, חשוב להתחיל דווקא בחיפוש ההשראה. עברו על שיחות עבר עם האדם הקרוב אליכם, התייעצו עם חבר קרוב וקחו את עצמכם לסיבוב במקומות מרגיעים ושלווים – החל משיטוט בשכונה שלכם ועד לטיול של ממש באזור שקט שאתם אוהבים. חיפוש אחר ההשראה הוא ללא ספק החלק המשמעותי ביותר בתהליך – אם ננסה לכתוב ולא נדע על מה, כנראה שפשוט לא נצליח. את הרעיונות והמחשבות שעולים לכם תכתבו בנקודות ותשמרו את אלה לקראת הכתיבה.

תכתבו בשטף
אחרי שריכזתם לעצמכם כמה רעיונות, הגיע הזמן להתחיל במלאכת הכתיבה. פנו לעצמכם כמה שעות, סדרו את שולחן הכתיבה שלכם ותכינו לעצמכם כוס של משקה חם – והתחילו במלאכה. את הכתיבה חשוב שתבצעו בשטף, ללא הפסקה. גם אם הכתיבה מסורבלת ובלשון לא מאוד ברורה – השטף שלה יאפשר לכם לשמור על ראש פתוח ולהביא על הכתוב את כל המחשבות שלכם באופן הטוב ביותר.

במידת הצורך – תשכתבו
לאחר שגיבשתם לעצמכם טיוטה ראשונית חשוב שכעת תשבו על שכתוב של הברכה. וודאו שביצעתם שימוש במילות קישור, שישנו קשר לוגי בין המשפטים והפסקאות ובעיקר – שהמסרים והרעיונות החשובים שעלו לכם, הועברו כראוי על הכתב.

ואם אני בכל זאת לא מצליח?
למרות שהטיפים שהצענו יכולים לעזור לרבים מאיתנו, בכל זאת ישנם אנשים שפחות מיודדים עם המילה הכתובה. אבל האמת היא, שלא הכל אבוד. כיום, תוכלו למצוא באתרים רבים בינהם האתר "עדן ברכות" שלל ברכות ואיחולים בסגנונות כתיבה שונים. מצאו אותם בלינק הבא – smiled.co.il.

במידת הצורך, תוכלו אף להיעזר באיש מקצוע שיותר מישמח ללוות אתכם לאורך התהליך, להתלבט איתכם, לחשוב ולמצוא את המילים הנכונות. בין אם מדובר בברכה לגיל 40 לחבר קרוב או אחד ההורים או לחילופין ברכה לבר מצווה של האחיין – תוכלו להיות בטוחים שעם כותב הצללים הנכון תוכלו ליצור את הברכה האישית והמרגשת ביותר. בהצלחה!

פורסם על ידי