מתנות לעובדים – לא רק בחגים!

מתנות לעובדים – לא רק בחגים!

מאז ומתמיד, נהגו חברות להעניק לעובדיהם מתנות לחגים. בעיקר בפסח ובראש השנה.

במיוחד בימים אלו, כשמגמות כלכליות ותעסקותיות מובילות עובדים רבים לנדוד מחברה לחברה בקלות יתרה, חשוב לחברות להעניק לעובדים בהן תחושה של משפחה ושייכות.

היום, חברות רבות מבינות שכדי לרתום עובדים למטרה ולחזון של העסק, צריך להשקיע בהם קצת יותר מבקבוק יין בראש השנה.

עסקים שמשכילים לשים לב לימי הולדת, ימי חג לדתות השונות, ימים מיוחדים כמו יום האישה ויום המשפחה – מעבירים מסר חשוב לצוות העובדים – אנחנו רואים אתכם, אתם חלק מאיתנו ואנחנו חוגגים ביחד!

חיזוק מותג באמצעות מתנות לעובדים

עסקים שיודעים להשתמש נכון במתנות לעובדים, לא רואים זאת כמטלה אלא כהזדמנות.

אם ניקח לדוגמה חברות הייטק שרוצות לחזק את המותג שלהן – מתנות לעובדים ממותגות יכולות לחזק את המותג על ידי כך שעובדים ילכו עם פריטים שעליהם מתנוסס לוגו החברה.

רואים זאת הרבה במתנות לעובד חדש – ביומו הראשון הוא מקבל ערכה עם תיק או בקבוק עם לוגו החברה. זה יכול להיות חולצה, מדבקות ללפטופ, כובע – כל מתנה לפי תחום העיסוק.

הכוונה היא שאפשר לנצל את המתנות לעובדים כדי לא רק לרתום אותם ולתת להם תחושה של שייכות, אלא גם לחזק את המותג בתודעה שלהם ושל הסובבים אותם. הם לא רק עובדים, הם חלק ממשפחה.

אל תחכו לחגים

מתנות לחגים זה על גבול הברור מאליו. במיוחד ראש השנה ופסח. בחברות קטנות מחלקים מתנה יפה לבית (שכנראה עוברת אחר כך לשכנה או לחברים) ובחברות עם תקציבים קצת יותר גדולים מחלקים תלושים.

כחלק מההבנה שהעובדים היום כבר לא נשארים במקום אחד כל ימי הקריירה שלהם, עולה הצורך לחזק את הקשרים עם העובדים וליצור אווירה יותר אישית, כזאת שתקשור אותם רגשית אל העסק.

לכן, אירועים נוספים שהצטרפו אל מעגל המתנות הם מתנות לעובד החדש, מתנות ליום האישה, לידה, פרישה, ימי הולדת ואפילו חתונות.

אפשר לנצל מכל מיני ימים מיוחדים בשנה כדי להפתיע ולשמח את העובדים וזה עושה רק טוב לאווירה הכללית במשרד. ככל שהעובדים ירגישו שרואים אותם, שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה תעלה. וזה כשלעצמו פרייסלס.

התאמה לקונספט

כמו שנאמר בהתחלה, מתנות הן לא מטלה אלא הזדמנות. ואולי כדי באמת להסתכל עליהן ככאלה, כדאי שלא נרוץ ישר להזמין תלושים או תווי קנייה וננסה להתאים את המתנה לנושא החברה או לנושא המאורע.

לדוגמה, בט"ו בשבט אפשר לחלק לעובדים עציצים קטנים שיחכו לעובדים על השולחן במשרד או כרטיסים לפעילות משפחתית ביום המשפחה.

אפשר גם לנצל מאורע כדי לתת מתנות בקונספט של החברה – אם זו חברת ספורט אפשר לחלק בקבוק ומגני זיעה עם לוגו החברה או אם מדובר בחברת קוסמטיקה אז לחלק איזושהי ערכת טיפוח קטנה עם שם החברה על האריזה, או אם זה חנות כלי מטבח אז אפשר להוסיף כלים בעיצוב אישי מותאם לעובדי החברה. אפילו משרד רואי חשבון יכול לגלות יצירתיות ולשלוח לעובדיו קלסרים ממותגים כמתנה ואות הוקרה.

אם יוצאים מעט מהקופסה, מגלים שבשימוש נכון במתנות לעובדים, אנחנו יכולים גם לרגש אותם ולקרב אותם אלינו, וגם לחזק את המותג של העסק על הדרך, בלי מאמץ ובצורה ממש משמחת!

בשורה התחתונה, העובדים שלנו הם בני אדם. וכמו כל בני האדם הם רוצים להרגיש שייכות. המחקרים האחרונים כבר מראים ששכר גבוה הוא לא המדד היחיד לאם עובד נשאר בחברה או לא והוא לא מדד יחיד לשביעות רצון. עובד, כמו כל בן אדם אחר, רוצה שיראו אותו, יעריכו אותו ויצרפו אותו לקהילה, ומתנות הן דרך נהדרת לעשות את זה.

פורסם על ידי