מתכננים להקים חנות באינטרנט ?

מתכננים להקים חנות באינטרנט ?

יש לכם עסק קיים ואתם רוצים להתרחב ולמכור את המוצרים שלכם ליותר לקוחות ?

אם עניתם כן ואתם חושבים על הקמת חנות באינטרנט, כדאי שתעצרו לרגע ותבינו אם זה באמת בשבילכם.

שאלנו את דוד קזראל, אחד ממובילי תחום האינטרנט בישראל,  מה חשוב לנו לדעת ולהכיר לפני שאנו עושים את הצעד של בניית חנות וירטואלית, והאם באמת זה עסק כלכלי ורווחי כמו שאתם חושבים.

הרבה מאוד עסקים בישראל הבינו, שהקמת חנות דיגיטלית היא צעד בלתי נמנע אותו הם חייבים לעשות, וזאת מכיוון שזירת המסחר המרכזית נעשית ברשת האינטרנט, החל מאמזון שהכניסה שלה לשוק האמריקאי גרמה לסגירה של קניונים שלמים, ועד לחנויות קטנות שנאלצו להוזיל מחירים בצורה משמעותית בעקבות האפשרות לרכישת מוצרים מאתרים סיניים.

חנות באינטרנט, איפה ואיך באמת כדאי לכם לעשות את זה:

דוד קזראל מסביר לנו שקיימות לא מעט דרכים להקים חנות באינטרנט, הדרך הראשונה היא הקמת חנות בתוך זירת מסחר, או לחילופין הקמת חנות עצמאית.

לכל אחת מהדרכים יש יתרונות וחסרונות, אבל בכל מקרה אם כבר בחרתם להקים חנות באינטרנט העדיפות היא להקים חנות עצמאית.

גם לצורך הקמת חנות עצמאית אנו רואים שיש בישראל חברות רבות שמספקות את השירות, אחרי הכל מדובר על תחום מאוד רווחי שכל חברה או פרילנס רוצים חלק מהעוגה.

גם אם מדובר בחברות שמבינות את עולם הקמעונאות או כל סוג אחר של שירות, ומציעות לכם בניית חנות וירטואלית, צריכים להבין שעולם האינטרנט הוא עולם אחר ויש לו חוקים משלו.

דוד קזראל אומר שבאינטרנט דברים עובדים אחרת, לכל דבר משמעות החל מהצבעים ועד למשמעות של כל מילה באתר.
"אם אני אבקש ממך לתאר לי איזה צבע מסמל אהבה, ברוב המקרים רבים יאמרו שזה הצבע האדום (וגוונים נוספים שדומים לו), אבל באינטרנט הצבע האדום מסמל סימני אזהרה, לכן לכל דבר יש משמעות, ההבנה צריכה להיות מעל הכל בתחום האינטרנט ולא בתחומים אחרים, אבל השילוב של השניים יכול להיות מנצח".

כל חנות חייבת להיות מקודמת במנועי החיפוש בכדי להצדיק את הקיום שלה, הרבה מאוד חברות שמספקות שירות של חנויות וירטואליות לא לוקחות בחשבון בצורה מלאה את הנושא של האפשרות לבצע פעולות של אופטימיזציה מלאה לאתר, לכן אם אתם מחליטים לבנות חנות באינטרנט בכל מקרה אל תוותרו על האפשרות לעבוד עם חברות שבונות אתרי מכירה על קוד פתוח.

חסרונות של אתר עם מערכת ניהול קבועה

אתר עם מערכת ניהול קבועה, כולל בתוכו המון חסרונות, ראשית האתר לא באמת שלכם מסביר לנו דוד.
"אם אתם לא מרוצים מהשירות של אותה חברה, אתם לא באמת יכולים לקחת את קבצי האתר שלכם ולהמשיך להתנהל עם האתר, אתם כבולים לחוזה עבודה ואחסון רק על גבי השרתים שלה, אבל במערכת קוד פתוח הדברים עובדים אחרת, יש לכם גישה מלאה לכל קבצי האתר בכל שלב שרק תרצו."

שליטה מצומצמת מאוד, במערכות ניהול שהן לא קוד פתוח, אתם לא יכולים לשנות את העיצוב, כל שינוי כזה דורש פיתוח ועלויות גבוהות, אבל במערכות קוד פתוח דוגמת wordpress בתוך מספר דקות אפשר לשנות את כל העיצוב של האתר.

תוספים וקידום אורגני, קידום אתרים נעשה בשני דרכים, קידום ממומן או קידום אורגני, בקידום ממומן התקציבים הנדרשים גבוהים מאוד, כלומר על כל לחיצה על המודעה שלכם תשלמו לא מעט כסף, בהתאם לתחרות ולגורמים נוספים בתחום בו אתם נמצאים. אל מול קידום אורגני שבו התהליך מעט יותר ארוך, אבל לטווח הרחוק הוא בהחלט הרבה יותר משתלם.

החיסרון הבולט ביותר בקוד הסגור הוא העיצובים הדומים, חברות רבות שמספקות שירות של חנויות וירטואליות לא תמיד מאפשרות גמישות רבה מבחינת העיצוב, אם תשימו לב להבדלים בין החנויות תראו כי הקווים העיצובים זהים מאוד.

בניית מותג היא גם היכולת לבדל את האתר שלכם מאחרים, להעניק להם חווית משתמש שונה ומיוחדת, שהחוויה הזאת היא זאת שתגדיל בסופו של יום את המכירות.

צילום: pixabay

פורסם על ידי