מתכוננים לחורף – קנייה מושכלת של רדיאטור חדש

מתכוננים לחורף – קנייה מושכלת של רדיאטור חדש

החורף כבר ממש בפתח ואם עדיין לא הצטיידנו בכל מה שאנחנו צריכים על מנת לחמם את כל הבית כמו שצריך – עכשיו זה הזמן. רדיאטור הוא ללא ספק ממכשירי החימום היעילים והטובים ביותר מבחינות שונות, בראש ובראשונה סוג החום שהוא מייצר (חום אשר אינו מייבש). להלן מספר עצות לקנייה מושכלת של רדיאטור חדש לחדר השינה, לסלון או לכל חדר אחר בבית –

מהירות החימום – רדיאטור הוא כאמור אחד מסוגי גופי החימום היעילים והנעימים ביותר, אך אחד מחסרונותיו הוא הזמן הארוך יחסית שלוקח לו לחמם את החדר בהתחלה (בפעם הראשונה ביום בה מדליקים אותו). קיימים דגמים של רדיאטורים אשר כוללים אופציה לחימום "טורבו", אשר מאיץ את החימום הראשוני. בדגמים מסוימים מדובר במאוורר קטן שמפזר את האוויר החם שהרדיאטור מחמם, ואופציה זו עשויה להאיץ משמעותית את זמן החימום הראשוני. במידה והרדיאטור משמש בעיקר כתוספת לחימום הראשי של הבית, ייתכן כי אין צורך בדגם עם אופציה של טורבו. (תוכלו למצוא דגמים שונים כאן).

הספק ומספר צלעות– ביטוי שחשוב להכיר בהקשר של רכישת רדיאטור חדש הוא "צלעות". הכוונה היא לצלעות המרכיבות את הרדיאטור (ניתן לזהותן מיד כאשר מתבוננים ברדיאטור טיפוסי), כאשר מספר הצלעות בעצם קובע את גודלו של הרדיאטור. כמה שהוא מכיל יותר צלעות כך הוא גדול יותר, ויחמם יותר את החלל. כמו כן, חשוב לדעת מה ההספק של דגם הרדיאטור שרוכשים – כמה וואט? (מסומן באות האנגלית W). ככל שהוואט גבוה יותר, כך ההספק גבוה יותר והמכשיר בעצם עובד בעוצמה גדולה יותר.

מנגנוני בטיחות – במכשירי חשמל, ובפרט בגופי חימום, חשוב שיהיו מנגנוני בטיחות מסוימים (על אחת כמה וכמה כאשר ישנם ילדים בבית). במקרה של רדיאטור, מנגנון בטיחות אחד שכדאי שיהיה הוא כיבוי אוטומטי במקרה בו המכשיר נופל על צידו. מנגנון פוטנציאלי נוסף הוא צלעות פנימיות – הצלעות של הרדיאטור שמתחממות מכוסות על ידי כיסוי חיצוני שמתחמם פחות. כך, החלק החם ביותר אינו חשוף ולא ניתן לגעת בו ישירות עם הידיים.

טיימר ואפשרויות לדרגות חימום שונות – פיצ'ר נוח ביותר שניתן למצוא בדגמים מסוימים של רדיאטורים הוא טיימר, המאפשר לנו לכוון את משך הזמן בו התנור ימשיך לפעול, כך שייכבה רק בעוד מספר שעות, למשל. זה מאפשר לוודא כי החלל יישאר מחומם גם לאורך מרבית הלילה, אך הרדיאטור לא יצטרך לפעול ממש עד הבוקר. כמו כן, כדאי לשקול לרכוש דגם עם כמה וכמה דרגות חימום שונות. כך ניתן להפעיל את הרדיאטור על רמה גבוהה יחסית, עד שהחדר יתחמם, ואז להעבירו לדרגה נמוכה יותר כך שלא יצרוך יותר מדי חשמל ויחמם יתר על המידה, אך עדיין ישמור על החלל חם.

משך זמן האחריות – לכמה זמן האחריות על הרדיאטור שאתם שוקלים לקנות? יצרנים ויבואנים שונים מעניקים אחריות לפרקי זמן שונים, ושווה כמובן לקנות את הדגם עם משך האחריות הארוך ביותר. לא כדאי שזה יהיה השיקול היחידי או העיקרי, אך זו בהחלט נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון.

להזמנה אונליין של מגוון מוצרים לבית, לגינה ועוד הכנסו לאתר https://www.groo.co.il/

 

 

 

 

 

פורסם על ידי