מתכונים מהירים לעוגות בחושות מעולות

מתכונים מהירים לעוגות בחושות מעולות

הילד הגיע מהגן עם בקשה מהגננת להכין עוגה כי הוא אבא של שבת? יש ארוחת בוקר והרמת כוסית בעבודה ואתם צריכים להביא משהו מתוק? אנחנו כאן כדי 'לסדר אתכם', עם מתכונים נהדרים לעוגות בחושות שמכינים בקלות. אפילו אם אתם לא אלופים באפייה, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר וכדי לעזור לכם להכין שורה של עוגות מנצחות, בלי שום מאמץ. אז הכינו את כוסות המדידה והפעילו את התנור, אנחנו יוצאים לדרך עכשיו.

עוגת בראוניז מושלמת

אם יש משהו שאף אחד לא יכול לעמוד בפניו, זו עוגת בראוניז. האמת היא כי מדובר על עוגה פשוטה יחסית להכנה. בהכנה של העוגה הזו, בדומה לאפייה של עוגות בחושות נוספות, הסוד הוא בהכנה של כל המרכיבים מראש. כדי להצליח, אתם צריכים להכין כמויות מדויקות מכל מרכיב ולעקוב בזהירות אחרי הצעדים עד להכנה של העוגה המושלמת.

מצרכים:

תבנית מרובעת יחסית רחבה, נייר אפיה, כוס סוכר או ¾ כוס, תלוי בטעם האישי שלכם, האם אתם אוהבים עוגה מתוקה מאוד או פחות. כף תמצית וניל, כוס קקאו, כוס קמח, ארבע ביצים גדולות, 200 גרם שוקולד ועוד 200 גרם חמאה.

אופן הכנה:

מחממים תנור ל180 מעלות. לוקחים את החמאה והשוקולד וממיסים אותם ביחד. אפשר במיקרוגל עם קערה חסינה לחום. אפשר להרתיח סיר רחב עם מים ולערבב בקערה מעל שוקולד וחמאה, זה אולי יותר עבודה, אבל כך קל להשגיח ששום דבר לא ישרף. ברגע שהשוקולד והחמאה נמסים אפשר להוריד את הקערה למשטח על השיש. בקערה נפרדת מערבבים קמח וקקאו עם קורט מלח. מוסיפים תמצית וניל לקערה עם השוקולד ובקערה שלישית מערבבים את הביצים עם הסוכר. עכשיו מגיע הקטע המורכב, יש לשפוך את הביצים לתערובת השוקולד ולהמשיך לערבב כל הזמן. זה אולי נשמע מפחיד, אבל מדובר על פעולה די פשוטה שפשוט נועדה למנוע מהביצים להפוך לחביתה בתוך תערובת השוקולד החמה. מכניסים לקערה את תערובת הקמח והקקאו ומערבבים עד שאין גושים. שופכים את כל זה לתוך תבנית. אפשר להכניס לתערובת אגוזים קצוצים ולשים מעל לקישוט, אבל לא חובה. אופים בערך רבע שעה עד עשרים דקות. אם קיסם יוצא נקי מהעוגה, הרי שהיא מוכנה.

עוגה עם דבש

עוגת דבש היא כמובן המאפה הקלאסי לכבוד ראש השנה וחגי ישראל. כאמור, גם במקרה הזה, עוגת דבש טובה היא לא מסובכת להכנה, אבל בהחלט כדאי להכין את כל המרכיבים מראש כדי להפוך את תהליך האפייה פשוט ומהיר יותר. המתכון הבא הוא של עוגת דבש עם ניחוח של תפוזים.

מצרכים:

שלוש ביצים גדולות, שליש כוס סוכר, ¾ כוס שמן, 4 כפות דבש, ¾ כוס מיץ תפוזים, גריזה מקליפה של תפוז או לימון, 2 כוסות קמח, 2 כפות גדושות אבקת אפייה, חצי כפית סודה לשתיה.

אופן הכנה:

מחממים תנור ל180 מעלות. לוקחים תבנית עגולה או מרובעת, תלוי בכם ומרפדים בנייר אפיה. בקערה מערבבים את החומרים 'הרטובים'. כלומר, את מיץ התפוזים, הביצים, השמן, הדבש וגרידה מפרי עץ הדר לימון או תפוז. בקערה שניה, מערבבים את החומרים 'היבשים'. קמח, אפקת אפיה, סוכר והסודה לשתיה. מערבבים את שתי התערובות יחד בזהירות ולא יותר מדי, אחרת העוגה לא תצא אוורירית. מכניסים לאפיה לחצי שעה בערך. בדקו אחרי עשרים וחמש דקות מה המצב בעזרת קיסם ואם העוגה עדיין לא אפויה מספיק, השאירו אותה לעוד חמש דקות. העוגה מוכנה כאשר קיסם הננעץ בתוכה יוצא נקי.

עוגת שמנת חמוצה

זו עוגה שפשוט אי אפשר לטעות איתה. אתם יכולים להכין אותה בשתי תבניות אנגליש קייק פשוטות. אפשר להוסיף עליה קראמבל של אגוזי מלך, חמאה וסוכר חום, אפשר להוסיף קצפת ופירות לצידה,אבל היא טעימה גם פשוט ככה. מתכון לעוגה מושלמת לשבת שאפשר להכין בכמה דקות.

מצרכים:

4 ביצים גדולות, 2 כוסות קמח, כוס שמן, כפית תמצית וניל, כוס סוכר, 2 מיכלים של שמנת חמוצה, עדיף עם אחוז גבוה של שומן, שקית אבקת אפייה, קצת מלח.

אופן הכנה:

מחממים תנור ל180 מעלות ופורסים נייר אפייה על שתי תבניות אינגליש קייק. לוקחים מיקסר או במטרפה ידנית ופשוט מערבבים את כל החומרים ביחד. יש להוסיף אותם אחד אחרי השני בהדרגה. ההמלצה היא להתחיל עם הביצים, הסוכר והשמן ואז להוסיף את המרכיבים הנוספים עד לקבלת תערובת אחידה ואוורירית. לשפוך את התערובת לתבניות ולאפות חצי שעה. אם תרצו להוסיף תערובת של אגוזים וסוכר, פשוט חממו במקרוגל 100 גרם חמאה, כפית סוכר חום ואגוזי מלך קצוצים. הוסיפו אותם לפני האפייה מעל העוגות וזה הכל. בתיאבון.

פורסם על ידי