מתי תזדקקו לשירותיו של עורך דין צבאי

מתי תזדקקו לשירותיו של עורך דין צבאי

אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת מה יביא המחר. אנחנו חיים בעולם בו יש לנו אי וודאות ולא פעם אנו עלולים למצוא את עצמנו מעורבים בסיטואציות מהן אולי היינו נמנעים במחשבה שנייה. אבל, לעיתים אין לנו ברירה אלא להתמודד עם מה שהגיע לפתחנו ולהתמודד עם ההשלכות.

מערכת המשפט הצבאי היא מערכת משפט ייחודית. שכן אנחנו מדברים על מערכת משפט הפועלת בתוך משהו לו אנחנו יכולים לקרוא בעגה המקצועית 'אקס טריטוריה'. כלומר, מרחב בו השופטים, האשמים והזכאים כולם לא מוכרים כאזרחים לכל דבר בראי המשפט הישראלי, כי אם אלו מוכרים כחיילים כך שלמעשה אלו כפופים לחוקי המשפט הצבאי לכל דבר ועניין.

על פניו, כאשר אנחנו מדברים על סיטואציות שאינן מורכבות במיוחד כמו מקרה של עליה למשפט בעקבות בגדים לא מדוגמים, תרסיס פלפל שאבד וכן הלאה, אין שום סיבה להיעזר באנשי מקצוע לטובת העניין. בסופו של יום מדובר על סכסוך פשוט אותו ניתן ליישב בקלות גם אם מדובר על סיטואציה לא נעימה.

אבל, העניינים מתחילים להסתבך כאשר אנחנו מדברים על סיטואציות מורכבות יותר. אנחנו מדברים על פעולות החשופות לתביעה גם בראי המשפט הישראלי האזרחי. אלו אירועים בהם מעורבות עברות מין, עברות תנועה, פגיעה ברכוש, בגוף או בנפש באופן כזה שלא מקובל לא רק על מערכת המשפט הצבאי כי אם גם על בית השמשפט האזרחי הישראלי.

איך יודעים לבחור סיוע משפטי נכון

על פניו מערכת אכיפת החוק מאפשרת לכל אזרח לייצג את עצמו לפני בית המשפט. אבל, כמו שאנחנו יודעים היטב, לא תמיד השפה המשפטית נהירה וברורה לכולם. הדברים הופכים אפילו מורכבים יותר, כאמור, כאשר הצבא מעורב בפרשה. זה הזמן להתייעץ ולבחור עורך דין צבאי שיתן את המענה המתאים במידת הצורך.

למעשה מדובר באיש מקצוע שתפקידו לעזור לכם לשחות בתוך הים המשפטי המורכב של מערכת אכיפת החוק הצבאית והאזרחית באופן הטוב ביותר עבורכם. עורך דין צבאי הוא מי שבקיא בשתי הזירות הללו, הצבאית והאזרחית באופן כזה שיאפשר לכם לעבור את מסלול המכשולים הזה בצורה הטובה ביותר.

מה עושים עכשיו

תהליך של משפט צבאי הוא תהליך מאוד לא נעים, זה יודע כל אחד. אם המעבר בבית משפט אזרחי עלול להיות מורכב הרי שכאן הדברים מורכבים על אחת כמה וכמה. בדיוק בשביל זה אנחנו, כאן ב- 'רכבי הראל' נמצאים כאן למענכם. אנחנו מעוניינים לתת לכם את המענה הטוב ביותר לאורך כל הדרך, זה שיאפשר לכם לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר עם כמה שפחות נזקים.

משרד עורכי הדין 'רכבי הראל' הוא משרד עורכי דין וותיק ומנוסה הכולל אנשי מקצוע המבינים היטב במשפט האזרחי הישראלי ובמערכת המשפט הצבאי. אנחנו מחכים לכם לכל שאלה.

צילום: CANVA

פורסם על ידי