מתי כדאי לקרוא ליועצת שינה?

מתי כדאי לקרוא ליועצת שינה?

ייעוץ שינה מטרתו לשנות את הרגלי השינה של התינוק ושגרת השינה שלו ולהתמודד עם האתגרים הכרוכים בכך. במידה והורים נתקלים במקרים של שינה לא רציפה, תהליך הרדמה מתיש, חוסר יכולת של התינוק להירדם מחדש או התנגדות ללכת לישון – בהחלט כדאי לקרוא ליועצת שינה.

שינה לא רציפה

תינוק אשר מתעורר פעמים רבות במהלך הלילה חווה למעשה שגרת שינה לא רציפה ולא עקבית, והדבר בעל השפעה גדולה גם עליו וגם על ההורים. שינה רציפה מאפשרת לו לישון טוב ועמוק יותר ולקום רענן, וקל וחומר שגם הוריו ירוויחו מכך שנת לילה רציפה ומבורכת. הורים רבים מוטרדים מהשאלה כמה שעות תינוק צריך לישון, אך כנראה שהוא בכל מקרה לא ישן מספיק בלי שינה עקבית ורציפה.

תהליך הרדמה ארוך

כל הורה יודע שתהליך ההרדמה הוא עניין משמעותי. יש לדעת כיצד לגשת אליו וכיצד לערוך אותו, אחרת הוא עלול להפוך למסורבל, ארוך ומתיש ולגבות מההורים זמן ומאמצים רבים. בהחלט צריך לדעת איך להרדים תינוק – תהליך ההרדמה צריך להיות יעיל, חכם וקבוע ולהוות חלק מסדר יום ושגרת שינה עקבית ויציבה.

חוסר יכולת לשוב לישון

כל אדם באשר הוא עשוי להתעורר במהלך שינת הלילה שלו. לרוב המבוגרים לא תהיה בעיה להירדם מחדש מיד לאחר מכן. לעומת זאת, לתינוקות לפעמים קשה יותר לעשות זאת והדבר מערער את שגרת השינה. היכולת להירדם מחדש היא חשובה ומועילה לפעוט ולהוריו וכדאי להקנות לו אותה.

חוסר רצון לישון

לעיתים התינוק מביע התנגדות וחוסר רצון להירדם. יכול להיות שהדבר נובע מתוך חשש שמקנן בו בנוגע לתהליך כולו. חוסר רצון שכזה מהווה בעיה להורים, שלרוב אינם יודעים כיצד להתגבר על כך, והתוצאה היא שגרה קשה ומתישה יותר עבור כולם.

השגרה הכללית בבית

היעזרות ביועצת שינה יכולה לעזור באופן ניכר לא רק לשיפור הרגלי השינה, אלא גם לשגרה הכללית ולתהליכים רחבים יותר שמתרחשים בבית. לעיתים הבעיות הקשורות לשינה מקורן בסוגיות אחרות ובשגרה כללית בלתי יציבה, מאורגנת או מסודרת. ייעוץ שינה עשוי לשפר ולייעל הרגלים שונים בהתנהלות הביתית. ייעוץ יכול לעזור לכם להחזיר את השלווה והסדר לבית בכל שעות היום, ולא רק בערב ובלילה, בעזרת פתרונות יצירתיים ויעילים שמותאמים לכם באופן אישי.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי