מתי כדאי לערוך הסכם ממון?

מתי כדאי לערוך הסכם ממון?

חשוב לפתוח ולהסביר כי הסכם ממון הינו הסכם בכתב בין זוג אשר נמצאים במערכת יחסים המסדיר את ענייניהם הרכושיים. לעיתים בהסכמי ממון נכנסים כמה נושאים אשר נלווים לכך כמו משמורת ילדים, חינוך ילדים, מזונות ועוד. הסכם זה מבקש לתת בסיס מסודר בנושא הרכוש הכלכלי בתוך יחסיהם. בעת פרידה תפקידו של החוזה לחלק את הרכוש אשר נמצא בין בני הזוג ובכך תורם להם שקט וחיים מאושרים, ללא כל חששות מפני אינטרסים כלכליים.

 

מתי ניתן לחתום על פני הסכם ממון?

ניתן לומר כי בני זוג רשאים לבצע חתימה על הסכם ממון בכל מהלך שהותם במערכת יחסיהם, הכוונה היא שביצוע החתימה יכול להתאפשר אחרי הנישואין או לפני וכן גם אם אין בין בני הזוג כוונה להינשא. קיימים עוד כמה פרמטרים במקרים מסוימים אשר בהם דרושים הסכמי ממון. למשל, בעת מינוי תפקיד עסקי כמו מנהל, הקמה של עסק מסוים או שותפות מסוימת שמטרתה היא הגנה על רצונותם של שותפי עסקים מסוימים. בעת עריכתו של הסכם הממון, ראוי באופן חד משמעי לפנות לעו"ד הסכם ממון שעבר הקצעה בתחום זה, שכן ביכולתו לבנות הסכם ממון בין בני הזוג אשר יותאם במלא הצורך אליהם וכמובן בפן האישי.

 

עורך דין מקצועי בנושא הסכם ממון

השימוש והמטרה באמצעות הסכם ממון הינה לבצע סדר בכל נושאים הכרוכים בה בתוך מערכת היחסים בין בני הזוג. נוסף על כך הסכם ממון נותן תמיכה בשל מניעה הקשורה למאבקם המשפטי בין בני הזוג. לכן, לשם עריכת הסכמים אלו, ניתן לבצע פנייה אל עורך דין אשר מתמחה בעריכת הסכם ממון, עורך דין אשר עבר בהצלחה את כל נושאי ההתמחות וכן מחזיק בידע מורחב. במופרד מהידע במשפטים וניסיונו הרחב והמקצועי, עליו להיות סבלני, מאופק וקשוב כלפי לקוחותיו. יש בחובתו לכבד את הקושי וכל התהליך שעבר הלקוח וכן לפעול בדרך רגישה ולתת תחושת נוחות בסביבתו, לשם כך נמצא לרשותכם עורך דין איתיאל היקרי.

 

אילו פרמטרים מוכרחים להיות מופיעים בהסכם הממון?

הסכם ממון הינו הסכם לכל עניין ודבר וכן, ראוי להיות באופן ספציפי אשר מותאם לאותם בני הזוג. חשוב להוסיף כי כל חוזה בהסכם ממון חייב להיות הקפד על פירוטו המלא לכל הנוגע בנושא הרכוש אשר נוכח אצל בני הזוג או אפילו עתיד להיצבר. לכן, מומלץ ומאוד חשוב לבצע בחינה מלאה אשר באמצעותה ניתן לראות מהו החלק המשותף בין בני הזוג ומהו החלק אשר שייך באופן אישי לאחד מבני הזוג.

 

עלותו של הסכם ממון

העלות בנושא הסכם ממון הינה לא קבועה וכן נוטה להשתנות למורכבותו של ההסכם, צרכים להם זקוקים שני הצדדים ונוסף על כך, בין היתר קיימים מקרים בהם בני הזוג זקוקים להסכם ממון המתואר בשפה האנגלית או שפה אחרת ועלותו עלולה להיות יקרה יותר.

 

כיצד ניתן לבצע פעולת ביטול בהסכם ממון?

תהליך הביטול של הסכם ממון הינו אפשרי בעת הופעתו של פג אשר נמצא בהסכם ממון. לכן ניתן לומר כי היה והסכם הממון עבר הליך אימות ע"י בית משפט או נוטריון, בניגוד לחוזים שונים, ביטולו של הסכם ממון מוכרח להיות עם חובת הוכחה גדולה יותר עקב בתי המשפט אשר לעיתים רחוקות עונים בחיוב לגבי תביעה בנושא ביטולו של הסכם ממון.

פורסם על ידי