מתי ומדוע חשוב לבצע איטום קירות חיצוניים?

מתי ומדוע חשוב לבצע איטום קירות חיצוניים?

אנחנו נוטים להשקיע לא מעט זמן ודי הרבה אנרגיות בסיוד ובצביעת הקירות הפנימיים, ואחרי נזילה נשקיע במשימה הזו עוד יותר. השאלה היא האם זכרתם להשקיע גם בקירות החיצוניים שלכם. אם התשובה היא לא, בהחלט הגיע הזמן.

איטום קירות חיצוניים מתקלפים

במבנים ישנים נראה את התופעה הזו הרבה יותר, כמובן. הקירות החיצוניים מתקלפים ונראים ישנים למדי. במקרים רבים הם גם "מעוטרים" בכתמי צבע או עובש, וגם בועות מים ואוויר לא תורמות למראה החיצוני של הקירות. אם כן, ברמה האסתטית והבסיסית ביותר, איטום קירות חיצוניים מאפשר הגנה טובה יותר על המעטפת החיצונית של המבנה. כמובן שיידרש גם שיקום לקירות עצמם, אבל הרבה לפני שנגיע לשם נצטרך להשקיע בטיפול יסודי ומעמיק יותר בבעיה עצמה. בסוף התהליך נוכל להציב חיפוי מתאים כמו שיש, פסיפס או אבן, למשל.

איטום קירות לקראת החורף

גם אם הקיץ הישראלי ארוך במיוחד ונדמה לנו שאין כמעט חורף בארץ, מספיקים כמה ימי גשם בודדים כדי לפגוע בקירות החיצוניים והפנימיים, ולהשאיר נזקים לא מבוטלים. איטום קירות חיצוניים הוא צעד קריטי שיאפשר לנו לצמצם את הנזקים הללו, ולמעשה – הוא יאפשר לנו למנוע אותם. בדרך כלל מומלץ לבצע בדיקה יסודית עוד לפני המעבר אל הדירה, גם אם מדובר במבנה חדש ואתם הדיירים הראשונים בו. רק כך תדעו אם האיטום בוצע כהלכה ואם נדרשים תיקונים. אם המבנה ישן יותר יש לפעולה הזו חשיבות רבה עוד יותר, שכן אין לדעת מה מצב האיטום והאם נדרשים ליטושים כדי להבטיח לכם חורף יבש.

אז מאיפה מתחילים?

לצורך ביצוע איטום קירות נדרש, כמובן, בעל מקצוע. גם אם יש משימות שאתם מבצעים לבד ובהצלחה רבה, עדיף להשאיר משימה כזו לאנשי המקצוע. ברמה הבסיסית ביותר, בעל המקצוע האמין והאיכותי יעניק לכם גם אחריות, ואתם בטח רוצים לדעת שיש מי שיגן עליכם אם חלילה ייגרם נזק בכל זאת, כבר בחורף הקרוב. במילים אחרות, זה הזמן להשקיע באיתור בעלי מקצוע מיומנים, לבדוק את הניסיון וגם לנסות לקבל המלצה או שתיים דרך חברים, מכרים או קבוצות פייסבוק. אם בחרתם גורם מקצועי שיציע גם מחיר אטרקטיבי, תדעו שאתם בידיים טובות, שהדירה שלכם תהיה מוגנת בחורף הקרוב, ושאין סיכוי שדווקא בלילה גשום – כשאתם משתוקקים להתכרבל מול הטלוויזיה עם שוקו חם – יטפטף הגשם אל תוך הבית, ויטריד את מנוחתכם (ואת רכושכם).

קרדיט לתמונה: פוטוליה

פורסם על ידי