מתיחת בטן – מידע מקיף על שיטות הניתוח

מתיחת בטן – מידע מקיף על שיטות הניתוח

מדוע ומתי נהוג לבצע ניתוח מתיחת בטן?

עם חלוף השנים הגוף שלנו משתנה, כך גם הבטן שלנו שמשתנה את המראה שלה ועשויה להיות לא כל כך חטובה ושטוחה. נשים לאחר לידות מרבות לחשוב על ניתוח מתיחת בטן מכיוון שהן מבחינות כי הבטן השטוחה שלהן שינתה את צורתה והן לא מצליחות לחזור למצב הראשוני גם באמצעות כושר גופני.

אנשים שירדו משמעותית במשקל בעקבות דיאטה מגלים לעיתים כי הבטן שלהם רזתה ונותרו להם עודפי עור שגורמים להם לחוש לא בנוח עם המראה שלהם ואף על פי שהם רזו היטב, הם לא מרוצים ממראה הבטן.

לכן, ניתוח מתיחת בטן יכול להתאים לכלל האוכלוסייה, בדגש על אנשים שמעוניינים לעצב את הבטן שלהם ולהחזיר לה מראה בריא ואסתטי.

סוגים שונים של מתיחת בטן – שיטות ניתוח

על השיטה שבאמצעותה מתבצע הניתוח מחליט הרופא המנתח, תוך שהוא מכיר את הבעיה, את המטופל ואת צורכיו. למשל, מתיחת בטן היקפית – ניתוח זה מתאים לאנשים שירדו משמעותית במשקל ונותרו להם עודפי עור רבים. כמו כן, הניתוח עשוי להתאים למטופלים שעברו בעבר ניתוח בריאטרי. ניתוח מתיחת בטן היקפית נעשה בהרדמה מלאה ובמהלכו עור הבטן נתפר בארבע שכבות ההחלמה מניתוח מתיחת בטן היקפית ארוכה יחסית ואורכת כשלושה חודשים. בסוף התהליך תבחינו כי הבטן מתוחה, המותניים צרות יותר ואף הישבן מורם וגם הירכיים.

מתיחת בטן מלאה זהו ניתוח שדומה במהלכיו לניתוח מתיחת בטן היקפית. ההבדל הוא בעיקר במיקום החתך. ניתוח זה מתבצע לרוב אצל נשים שזקוקות למתיחת בטן לאחר לידה, כאשר השרירים שלהן נחלשו לאחר ההיריון ונותרו עודפי עור באיזור הבטן התחתונה.

מיני מתיחת בטן זהו הליך שמתאים לאנשים עם עודפי עור ושומן קלים, בעיקר באזור הבטן התחתונה. ניתוח זה קצר יותר והחתן שיבוצע גם כן קל יותר. היתרון הבולט של הליך זה קשור בזמן ההחלמה הקצר ובכך שהוא מתבצע בהרדמה מקומית.

תקופת ההחלמה מניתוחי מתיחות בטן משתנה ממטופל אחד לאחר ותלויה גם באדם וגם בסוג הניתוח שבוצע. ניתוחים מורכבים יותר כמו מתיחת בטן מלאה / היקפית יצריכו זמן החלמה ארוך יותר, בעוד ניתוח כמו מיני מתיחת בטן יאפשר החלמה לאחר מספר שבועות בלבד. עם זאת, לא צריך למהר אלא רצוי להתאזר בסבלנות ולהחלים באופן מלא על מנת שהחזרה לשגרה תהייה בטוחה ויעילה.

האם יש מתיחת בטן ללא צלקות?

ניתוח מתיחת בטן כולל חתך, תלוי בסוג הניתוח ובאזור בו החתך מתבצע. בשל כך, עשויה להישאר צלקת אך גודלה וצורתה משתנה בהתאם לסוג הניתוח ולתנאים נוספים. אצל אנשים מסויימים הצלקות מחלימות באופן טוב יותר והצלקת שנותרת היא כמעט בלתי מובחנת. כמו כן, ישנם תכשירים ודרכים לטיפול בצלקת שלאחר הניתוח ובמידה והמטופל יקפיד על כך – כך הסיכויים שהצלקת תהייה בלתי נראית גבוהים יותר.

פורסם על ידי