משתלות פתוחות בשבת – אטרקציה לחובבי גינון

משתלות פתוחות בשבת – אטרקציה לחובבי גינון

הכי כיף לצאת לטיול בשבת, לאגור כוחות לקראת שבוע חדש ומלא בעבודה. משתלות פתוחות בשבת הן כנראה לא האטרקציה הראשונה שחשבתם עליה, אבל בסוף מאמר זה אנחנו בטוחים שתתחילו לשקול אותה. משתלות רבות הפתוחות בשבת מספקות בילוי חווייתי נפלא; סיור בין הצמחים והפרחים, למידה על כל אחד מהם דרך הסברים מפורטים לצד כל צמח, ועוד.

משתלות פתוחות בשבת – הכיף האמיתי ממשיך בבית

אין ספק שהכיף מתחיל בביקור באחת ממגוון משתלות פתוחות בשבת ברחבי הארץ, אך הוא ממש לא מסתיים בה. החוויה ממשיכה גם הביתה, כאשר המשפחה מתאספת יחדיו לשתול את הצמחים החדשים, ליצור אדניות מעוצבות, להכין ארוחה עם צמחי התבלין החדשים שרכשתם ועוד. אבל כיצד תבחרו לאיזו משתלה להגיע?

  • סקר שוק – דעו שלא כל המשתלות פתוחות בשבת ולכן, עליכם לבחון היטב את המשתלות שבסביבה שלכם. אולי במהלך סקר השוק שלכם תגלו שיש משתלה מצוינת במרחק נסיעה, אבל שבסביבתה ישנו מסלול טיול שאסור לכם לפספס? נסו לשלב את הביקור במשתלה עם פעילות נוספת בשבת, כך תיצרו לעצמכם יום מושלם ומעניין.
  • בואו לבקר – המלצה נוספת היא כמובן לבוא לבקר. אתם אפילו לא חייבים לרכוש באותו רגע את הצמחים החדשים שלכם, בואו לחוות בעצמכם את המקום; את המגוון, המקצועיות של העובדים, השירותיות, ושאר הנושאים שחשובים לכם.
  • צמחים בריאים – דבר נוסף שכדאי לבדוק אם כבר הגעתם, זה את בריאותם של הצמחים. קל מאוד להבחין בכך; האם העלים ירוקים ומבריקים, או שמא נבולים ויבשים. האם השורשים מפוזרים בצורה אחידה והאם הם מדיפים ריח רע שמעיד על ריקבון, ועוד.
  • פעילויות – באים עם הילדים? דעו כי ישנן משתלות פתוחות בשבת המציעות פעילויות למשפחה; דפי צביעה, פעילות שתילה, הסברים על פרחים ומשחקים אחרים. זוהי דרך נהדרת לחשוף את הילדים לעולמם המופלא של הצמחים, הפרחים, צמחי התבלין ועוד.

לא כולם נולדו גננים

כשרוכשים צמחים חדשים לבית, למשרד או למרפסת יש לעשות זאת תוך התחשבות במספר פרמטרים; שעות האור והצל בכל נקודה בחלל, גודל החלל בו אתם מתכננים להציב את הצמח, האם אתם מתכוונים ליצור אדנית ובה מספר צמחים ואם כן – האם צמחים אלו שייכים לאותה משפחה וצורכים את אותה כמות מים?

כדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר, משתלות פתוחות בשבת בחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר כדי לעזור לכם לבחור עציצים למרפסת שלכם, אדניות למשרד או אפילו כמה עצי פרי לגינה בבית החדש שאתם עוברים אליו בקרוב. ברור לנו שלא כולם נולדו גננים, ולכן ההמלצה הטובה ביותר היא להיעזר במומחים שמכירים מקרוב את עולם הצמחים, ויודעים כיצד ללמד אתכם הכי טוב שאפשר כיצד לטפל בצמחים החדשים שלכם.

פורסם על ידי