מערכת התראה לרכב

מערכת התראה לרכב

תאונות הדרכים הרבות הקורות בישראל מדי שנה, עולות למדינה מיליארדי שקלים, כאשר הכספים הללו הינם לטובת טיפול בפצועים, העמדה לדין של הנהגים האשמים ועוד. זו הסיבה שהיום המדינה, נותנת הטבות בדמות הנחה על סך של 1500 ₪ באגרת הרישוי למי שמתקין מערכת התראה ברכב, אשר מונעת תאונות דרכים. מערכות אלה, כוללות: התרעה על סכנת התנגשות, זיהוי של מרור מהירות, התרעה על חרגה מהמהירות המותרת והתרעה על נסיעה ברמזור.

גם התרעה לגבי סטייה מהנתיב, קיימת במערכות התראה מתקדמות. מערכת התראה לרכב, מתריעה מפני הולך רגל והחיסכון הרב הינו כפול ומכופל, הן בחיי אדם והן מבחינת הוצאות כספיות מיותרות שעולות המון ואף גורמות אי נעימות ואפילו טראומה לנהגים אשר מעורבים בתאונת דרכים.

רכבים חדשים מגיעים היום עם מערכות התראה מתקדמות

היום, ניתן לראות כי רוב יצרניות הרכבים, מתקינות כבר בייצור הרכב, מערכת התראה לרכב מפני תאונות דרכים. מכוניות אלה, מבלות נקודות זיכוי רבות והן מונעות את מה שהנהגים הכי הרבה חוששים ממנו- תאונות דרכים. מלבד יתרונות בולטים אלה בהתקנת מערכת בטיחות ברכב נגד תאונות דרכים, ניתן לראות, כי התקנה של מערכת מתקדמת זו, אף חוסכת כסף בביטוח הרכב, היות והיא מצמצמת את הסיכוי לתאונת דרכים.

כל השיקולים, הינם אלה שגורמים לנהגים בעלי רכב ישן יותר להתקין מערכות בטיחות המתריעות מפני תאונה וכן, רכבים חדשים כבר מגיעים עם מערכות מתקדמות ביותר להגנה על חיי אדם ועל רכבם.

עוד זוג עיניים טכנולוגי ששומר עלינו מתאונות הדרכים בכבישי הארץ

בגלל הרפורמה החדשה שהונהגה והציבה תמריצים כלכליים להתקנת מערכות התראה לרכב, חלה עלייה באבזור הבטיחותי ברכב. ניתן למצוא ברכבים מיובאים, מערכת לניטור מרחק מהרכב, ומערכת בקרת סטייה מהמסלול. מדובר בעצם על עוד "זוג עיניים טכנולוגי" אשר מסייע לנהגים, לנהוג נכון וללא פגיעה בחיי אדם ורכוש. אם תחשבו, מערכת זו ברכב, תחסוך לכם הוצאות רבות, כגון השתתפות עצמית בפגיעה ברכב, רישיון הנהיגה לא יישלל מכם בגלל מערכת  מתקדמת אשר מתריעה מפני סכנות ישנן הקלות במיסים לנהגים המתקינים מערכת התראה ברכבם.

צילום: pixabay   

פורסם על ידי