מעצור חניה – לחנות ללא חשש

מעצור חניה – לחנות ללא חשש

נהגים שמפחדים לחנות, הידעתם שיש דבר כזה? טוב, אולי קצת הגזמנו, חניה לא אמורה להיות עסק מפחיד, אבל בהחלט יש חניות שמהוות אתגר עבור הנהגים שנכנסים אליהן. למה זה קורה? בעיקר בגלל החשש שמא הם יפגעו בטעות במשהו שנמצא בסמוך לחניה. פעמים רבות שדה הראייה בזמן שאנו מחנים הוא מוגבל או שקשה לנו להעריך נכון את המרחק מהרכב לעצם הסמוך אליו ואז אנו עלולים לפגוע בו. כדי להסיר דאגה מליבכם ולאפשר לכם לחנות נכון ובבטחה, קיימת האפשרות להתקין מעצור חניה.

כיצד פועל מעצור חניה

מעצור חניה הוא מעיין אבן ארוכה ובולטת המותקנת בקצה החניה במרחק מספק מעצמים הסמוכים אליה כגון קיר, שער, צמחיה או רכב חונה. התקדמות עם הרכב עד המעצור ועצירה בסמוך אליו מבטיחה שלא נפגע באותם עצמים. כמו כן, בנוסף למניעת פגיעות, המעצור מבטיח שכל הרכב יהיה בתוך החניה ולא יבלוט החוצה.

המעצור פועל בצורה כזו: כאשר אתם נכנסים עם הרכב לחניה באיזשהו שלב תרגישו את הגלגלים נוגעים במעצור (אל תדאגו, לא תפספסו זאת). זה יהיה הסימן עבורכם שאין עוד לאן להתקדם, הגעתם לקצה החניה והרכב נמצא כמו שצריך בתוכה.

מעבר למניעת פגיעות וניצול מיטבי של שטח החניה, למעצור חניה יש עוד מספר יתרונות- התקנתו קלה ולא מצריכה ניסיון מיוחד, אין צורך בתחזוקה שוטפת שלו והוא תורם לסדר ואסתטיקה בחניונים.

מקומות נפוצים להתקנת המעצור

חניונים. באופן כללי מומלץ להתקין מעצור חניה בכל החניות שבחניונים, שכן רוב החניונים מאופיינים בצפיפות ולכן קיים בהם יותר סיכוי להתנגשויות כאלה ואחרות בעת החניה. בנוסף, החניון ייראה הרבה יותר נעים בעין כשכל המכוניות יחנו בו כמו שצריך ולא יבלטו החוצה.

חניות הניצבות מול מדרכה. המעצור ימנע מהרכב (או חלק ממנו) לעלות על המדרכה. כך גם הרכב לא ייפגע כתוצאה מהחיכוך במדרכה וגם המדרכה תישאר פנויה עבור הולכי הרגל.

חניות מול קירות וחניות מול חניות אחרות. בחניות כאלה התקנת המעצור תמנע התנגשות בקיר או ברכב החונה ממול.

חניות הסמוכות לנתיב נסיעה. יש חשיבות גדולה לניצול שטח החניה במלואו בחניות מסוג זה. רכב שלא ייכנס עד לקצה החניה עשוי לבלוט החוצה ולהסתכן בפגיעה על ידי מכוניות חולפות.

לסיכום – מעצור חניה הוא אביזר שמומלץ להתקין בכל חניה, בין אם קל לחנות בה ובין אם היא מאתגרת. הוא מאפשר לנו לחנות בראש שקט תוך ידיעה שלא נפגע בשום דבר ושהרכב שלנו חונה כמו שצריך.

צילום: ארבל שטראוס בע"מ

פורסם על ידי