ממה מושפע גובה ריבית המשכנתא ומתה יהיה עדיף לכם?

ממה מושפע גובה ריבית המשכנתא ומתה יהיה עדיף לכם?

הריבית הנמוכה המוצעת בישראל על ידי הבנקים עולה הריבית על לקיחת המשכנתא בעוד מי שמושך בחוטים זה בעיקר הבנקים. מבין אין ספור תפקידים המוטלים על הבנקים בין היתר הם אלו שמחליטים האם אחוזי הריבית יהיו נמוכים או גבוהים.

וכך, לפני שאתם יוצאים לקחת משכנתא אולי כדאי לדבר על הריבית של המשכנתא וממה היא מושפעת. כמו כן, מה גורם לבנקים למתג משכנתא אחת עם ריבית גבוהה ואחרת עם ריבית נמוכה יותר?

לפני שאתם יוצאים לקחת משכנתא ולהתאים את הריבית הנכונה, אולי לדבר על "רעשי הרקע" ועל כל שאר הדברים שיהוו משקל לא קטן על חייכם ועל ההיבט הפיננסי שלכם בהווה ובעתיד.

איך יודעים לבחור את המשכנתא עם הריבית הנמוכה ביותר?

הרעיון של שמירת אורך חיים וכלכלה נכונה בבית מתקיים גם בבנקים שדואגים לשמור בצורה הבטוחה ביותר על האשראי שברשותם בטרם ישחררו כספים או הלוואות משכנתא. ענק המשכנתאות, גוף של יועצים מקצוענים יכול להודות בפניכם כי נוכח הלוואת המשכנתא הפרוסה לאורך זמן מעטים האנשים שיעמדו בקריטריונים אותם דורש הבנק.

ומאחר שהלוואה מהסוג הנ"ל משתרעת על תקופה ארוכה כך גם הריביות הגבוהות והקרן המתלווים אל כל זה. תוהים מדוע חלק מהבנקים דורשים ריביות גבוהות בגין הלוואת המשכנתא אותה הם מעניקים? בשתי מילים קוראים לזה "אחוזי מימון גבוהים".

מזה אחוזי מימון ומה הקשר בינם לבין רכישת הדירה החדשה שלכם?

אחוזי מימון זה הסכום שהבנק יעניק לכם בכדי שתוכלו להשלים את רכישת הנכס. אחוזי מימון ניתנים ברוב המקרים לאנשים שההון העצמי לא מספיק לכסות את כל הסכום ומכאן גם לקיחת המשכנתא.

יש לכם 500000 ₪ והדירה עולה מיליון ש"ח ? כאן אחוזי המימון הנותרים יהיו חמש מאות אלף ₪ שהם בעצם חמישים אחוז מהעסקה הכוללת. זהו למעשה אחוז המימון ועכשיו בואו ונדבר על הריבית עצמה, איך יודעים כי אותה ריבית משכנתא אכן תשתלם לכם בהווה ובעתיד?

מהם אחוזי מימון נמוכים ואיך אפשר לקבל ריבית נמוכה עליהם?

מדינת ישראל מאפשרת שלוש דרגות של אחוזי מימון מהגבוה ועד לבינוני ואלו הם לפניכם:

  • אפשרויות מימון עד ארבעים וחמישה אחוזים ייחשבו כסכום הלוואה נמוכה ומכאן גם נגזרת של ריבית משכנתא טובה יותר.
  • כאשר המימון יהיה מעל ארבעים וחמישה אחוזים ויגיע עד שישים אחוז תיחשב ההלוואה בינונית וכאן הריבית תהפוך גבוהה יותר.
  • במידה ואמצעי המימון שתצטרכו יהיו מעל לשישים אחוז מן הסתם הריבית תהיה בשיא גובהה בצורה משמעותית ביותר.

בנוסף ישנה מדרגה נוספת מדרגה שאינה מוזכרת היות והסבירות כי הבנקים יאשרו אותה קטנה במיוחד והיא כאמור שבעים וחמישה אחוז מערך הנכס. כמובן שאם בכל זאת מתעקשים, אפשר בהחלט להסתמך על מקרים יוצאי דופן בהם אנשים נענו בחיוב בזכות יועץ המשכנתאות המיומן שסייע להם להשיג את ההלוואה בתנאים הטובים ולצד ריביות אטרקטיביות לטווח הארוך.

צילום: CANVA PRO

פורסם על ידי