מכשיר החייאה – הדרך שלך להציל חיים

מכשיר החייאה – הדרך שלך להציל חיים

אחד היתרונות הבולטים של ההתקדמות הטכנולוגית הינה היכולת לרפא מחלות ולהציל חיים. מחלות או פגיעות שלפני שנים לא רבות נחשבו לחשוכות מרפא או לכאלו שרק אנשים בודדים מחלימים מהן, הפכו היום למחלות בעלות מרפא או לפחות קלות ונוחות יותר מאשר בעבר אשר החולים בהן מסוגלים לחזור לתפקוד ולאורח חיים מלא. אחד הפיתוחים הביו-רפואיים המובהקים שמהווים סמל ודוגמא לכך, למכשור רפואי מציל חיים הינו דפיברילטור – מכשיר רפואי אשר עשוי לעשות את ההבדל בין חיים למוות.

מה זה דפיברילטור?

מכשיר החייאה, הינו פיתוח מתוחכם וקומפקטי אשר במצב של דום לב פתאומי, ביכולתו לזהות את הפעילות החשמלית שבלב ובמידת הצורך – להנחות על מתן שוק חשמלי.

דום לב פתאומי מהווה את גורם המוות של כ8,000 איש בשנה בישראל לבדה. בעת דום לב, חשוב לבצע פעולות החייאה בהקדם האפשרי ולזכור 3 פעולות מצילות חיים בסיסיות:

  1. קריאה לעזרה
  2. ביצוע עיסויים והנשמות
  3. שימוש בדפיברילטור

השוק החשמלי מפסיק לרגע אחד את הקצב החשמלי שבלב ובכך מאפשר לקוצב הלב הראשי להחזיק את פעילותה החשמלית של הלב לסדרה. זאת, בשילוב פעולות העיסויים, מעלה את סיכויי הישרדות המטופל במאות אחוזים.

הצלת חיים ע״י שימוש בדפיברילטור – כל אחד יכול!

מלבד היותו מכשיר מתוחכם שפותח ע״י טובי המוחות, אחד היתרונות המובהקים של דפיברילטור הוא שהוא בנוי לשימוש ע״י כל אדם, ללא צורך בהכשרה ייעודית או רפואית כלשהי.

מאז שחוקק בשנת 2008 חוק הצבת דפיברילטורים, נוכל למצוא יותר ויותר מכשירי החייאה במרחב הציבורי זאת, בשילוב כתבות ועדויות להצלת חיים בזכותו מסייעים למודעות גוברת והולכת בדבר השימוש בו והיות כלי רב עוצמה בהצלת חיי אדם.

המכשירים הינם קלים ונוחים לשימוש, נותנים הוראות בשפה העברית וחשוב לדעת כי הם אינם מאפשרים מתן שוק חשמלי כאשר אין צורך, כך שאין צורך לחשוש מהשימוש במכשיר.

דבר זה מאפשר לכל אדם בעל תושייה להציל חיים בכל מקום – בריכת שחייה, חוף ים, קניון, מוסד אקדמי ועוד.

 

 

מתי ואיך משתמשים בדפיבירלטור?

במצב חירום רפואי בו אדם לוקה בדום לב פתאומי, נדאג להבאת דפיברילטור למקום, כאשר האופציה המוצלחת ביותר היא לדאוג שאדם אחד יבצע עיסויים ואדם אחר ייגש להביא דפיברילטור. יש לציין כי הפסקת רצף העיסויים תתבצע אך ורק לצורך הנשמה ולצורך השימוש במכשיר ההחייאה. כאשר הדפיברילטור מגיע, יש להשתמש בו באופן מיידי ואין זה משנה אם הספקנו להתחיל בביצוע עיסויים או לא. יש לתת לדפיברילטור לבצע אבחון קצב הלב ובמידת הצורך – לתת שוק חשמלי. לפני מתן השוק, יש לוודא כי אף חפץ או אדם אינם נוגעים במטופל ויש להכריז זאת בקול רם. מיד לאחר מתן השוק – יש לשוב ולבצע פעולות החייאה. כמו כן, יש לדאוג לקריאה לעזרה ולצוותי רפואה מתקדמים.

 

נגישות ומחיר הדפיברילטור

אז לאחר שהבנו את כל זה, אתם בוודאי חושבים שפיתוח כזה מוצלח יהיה יקר לאין שיעור. אז החדשות הטובות הן, שבזכות חוק הדפברילטורים ופיתוחים טכנולוגיים, המחירים נהיו גמישים ונגישים לכל אדם! בעבר, עלותו של המכשיר אכן הייתה יקרה ביותר ולכן הוא שימש מקומות בעלי זיקה רפואית בלבד. עם השנים כל עסק קטן, בניין מגורים או אפילו אנשים פרטיים יכולים להרשות לעצמם לרכוש את המכשיר מציל החיים. עם זאת, כאשר נפנה לרכוש מכשיר החייאה חשוב לבצע סקר שוק, לעמוד על ההבדלים בין מכשיר למכשיר ולוודא כי נעשה את העסקה המוצלחת ביותר.

 

 

 

פורסם על ידי