מכירת מספר מונית: כיצד זה מתבצע בפועל?

מכירת מספר מונית: כיצד זה מתבצע בפועל?

לא הרבה אנשים מודעים לכך, אך שוק המוניות בישראל עובר בשנים האחרונות לא מעט שינויים וזעזועים. בין אם זה בגלל אפליקציות שונות שנכנסו לשוק והחלו לייצר סדר חדש בתחום, בין אם זה בגלל מה שמכונה "תחבורה שיתופית", אפליקציות שמאפשרות לאנשים להזמין אחד את השני לקחת איתם טרמפים, כמו כן אנחנו יכולים למצוא עוד שורה של שינויים שונים וייחודים אשר חלקם מגיעים מלמעלה, קרי מהממשלה, וחלקם נובעים מצורך חברתי וכלכלי.

כל זה לא שינה את העובדה שבשביל להיות נהג מונית בישראל, צריך לקבל אישור מהמדינה. לא מדובר רק על רישיון נהיגה שמאפשר להיות נהג הסעות ובפרט נהג מונית, אלא מדובר על רישיון שמאפשר להפעיל מונית ובמילים אחרות, להתפרנס מהסעות של אנשים. לשם הפעלת מונית, יש להגיש בקשה למשרד התחבורה, לשלם את האגרה, לעמוד בתנאים וכך אפשר לקבל את האישור. התהליך לוקח בדרך כלל חודשיים.

מכירת מספר מונית על ידי המדינה לגורם פרטי, כלומר עצם זה שהמדינה דורשת מאיתנו רישיון להפעלת מונית והיא מוכרת לנו את המספר שיאפשר לנו להפעיל אותה, נובעת מסיבות שונות. ראשית, תחום המוניות מוסדר, ולא כמו במדינות רבות אחרות, כל אחד הופך את הרכב שלו למונית ללא רישיון וללא אחריות. שנית, כך ברור לכולם מי משמש כנהג מונית ומי לא, שלישית, עצם זה שאנחנו אמורים להגיש בקשה ולשלם עבור מספר מונית, מונע מגורמים שונים להיכנס לשוק, ומשאיר אותו תחרותי בקנה מידה ישראלי.

לא מעט אנשים בוחרים לבצע מכירת מספר מונית לגורמים אחרים מתוך הנחה שהם יוכלו להרוויח יותר במכירה מאשר בהחזקת המספר. על פי חוק, מותר למי שמחזיק במספר מונית למכור או להשכיר אותו לגורם אחר. אותו גורם יוכל להשתמש במספר כל עוד הוא ירצה. המכירה משתלמת במידה ולא משתמשים במספר או מתקשים להשכיר אותו בתנאים טובים.

כיצד מבצעים מכירת מספר מונית

חשוב לומר, בעל מספר המונית לא חייב לנהוג עליה, הוא יכול לרכוש את המספר מהמדינה ולהשכיר אותו למי שמעוניין לעבוד כנהג מונית. זאת בהנחה והוא עומד בכל התנאים לשם כך. ישנם נהגים רבים שנמצאים בהסדרי שכירות במשך תקופות ארוכות. עבור מי שרכש את המספר מהמדינה, הרי שהשכרה שלו מספקת לו הכנסה סדירה.

מכירת מספר מונית מגורם אחד לגורם אחר, צריכה להתבצע בתנאי שהגורם הרוכש עומד בכל הקריטריונים שהמדינה קבעה, למשל, הוא צריך להיות מעל גיל 18, אזרח ותושב ישראל, נטול עבירות תעבורה אשר עלולות למנוע ממנו להשתמש ברישיון נהיגה.

המכירה חייבת לקבל את אישור משרד התחבורה, רק לאחר מכן ניתן לבצע את המכירה בפועל. לגבי המחיר, הרי שכל מוכר יכול להציב תג מחיר שונה והרוכש יחליט האם זה משתלם לו לשלם אותו.

תמונה: shutterstock

פורסם על ידי