מימוש זכויות בביטוח לאומי – עו"ד או חברה?

מימוש זכויות בביטוח לאומי – עו"ד או חברה?

לא מעט מקרים רפואיים מובילים למצב שמונע לעבוד כרגיל, ובו זמנית להוציא כספים עבור טיפולים. במקרים מעין אלו טוב לדעת שקיים פתרון, טוב לדעת שהמדינה ערוכה להגיש עזרה, אך עד שזוכים ליהנות מהתמיכה ראוי לדעת שיש מספר מהמורות בדרך, ואף ראוי לדעת שישנה חשיבות מכרעת לאיכות הליווי המקצועי, ופה עולה השאלה האם עדיף לפנות לעו"ד שמתמחה בתחום או לחלופין לחברה שמתמחה בתחום, אך רגע לפני נעצור להבהיר את מורכבות הסיטואציה, נסביר שצריך להתנהל מול ביטוח לאומי, משמע מול גוף גדול ומשומן, כך שעצם המעמד עשוי להרתיע ואף להוביל לוויתור טרם הושקעה מלחמה מקדימה.

מבקשים לקבל הצצה?

מבקשים הצצה מה צפוי לאדם שמבקש לממש את זכויותיו בביטוח לאומי? ובכן הוא נדרש להגיש טפסים, להתייצב מול וועדה רפואית, להגיש ערעור וכדומה, ועל כן טוב להעביר את המושכות לגוף מקצועי – כזה שמונע טעויות ומייעל מהלכים – לגוף שמקצר הליכים ומוביל לסכומי פיצויים מרביים. כך למשל אבנר הייזלר סייע לרבים, גרם להאמין מחדש במערכת החוק.

שלב הבחירה

אם כן כיצד בוחרים גוף מסייע? לצד העובדה שמרגע קבלת ההחלטה רק צריך "להישמע להוראת" ופשוט להיות רגועים ולחכות, הרי שהעבודה העיקרית מתמקדת בשלב בחירת הגוף המסייע. כיצד אם כן בוחרים? רצוי לבחון מקצועיות, אחוזי הצלחה, ניסיון ממוקד בנישה, יחס אישי, התמחות בשלל המישורים שנוגעים לסיטואציה וכמובן עלות, אם כי פה נחדד שלעיתים שווה לשלם יותר בכדי לקבל הרבה יותר.

יתרון מול חיסרון

  • התנהלות באמצעות חברה ייעודית – מי שפונה לחברת ליווי פרטית, צריך לוודא שהצוות מכיל אנשי מקצוע מובילים, כאלו שמכסים מגוון נדבכים. כך למשל מוטב שיהיה יועץ מס, עובד סוציאלי, מומחים מתחום הרפואה וכמובן משפטנים, ולו כי חברות אינן מורשות להעסיק עורכי דין, כי לו הן היו עושות זאת הן אינן היו מורשות מבחינה חוקית לפרסם את השירותים. אי לכך שילוב של משפטנים סוגר היטב את הפינה.
  • התנהלות באמצעות עו"ד פנייה אל עו"ד מבטיחה קרבה אל אדם שבקיא בסך ההתנהלות המשפטית, וזהו יתרון משמעותי, אך יש להבין שמימוש זכויות מול הביטוח הלאומי דורש מעבר, ופה עו"ד עשוי להפגין חיסרון יחסי, וזאת כי מדובר באיש מקצוע יחיד, משמע נישת הטיפול הרבה יותר ממוקדת והרבה פחות מקיפה.
  • התנהלות עצמית – אם מבקשים לשמור את סך ההכנסה הרצויה מהתביעה אצלכם, טוב לדעת שבהחלט ניתן להתנהל לבד. עם זאת, יש להבין שגם פה צריך לשלם, ולו בזמן (התנהלות עצמאית לוקחת יותר זמן) וכסף (אין מי שישמור על האינטרסים שלכם ויעניק עצה מועילה), ועל כן סכומי הפיצוי עשויים להיות הרבה פחות אידאליים.

מבקשים מסקנה?

שנסכם? כן שווה לשלם לבעל מקצוע שילווה את התהליך, משמע לייעוץ של חברה (או של מומחה בנישה) יש יתרון יחסי. מכאן שחשוב למצוא גוף מקצועי ולהתחיל לפעול עבור השגת הפיצויים שמגיעים כחוק ופשוט להיות רגועים שגוף שבקיא בתחום פועל למענכם.

צילום: pixabay

פורסם על ידי