מחפשים שם לתינוקת החדשה? לא חייבים לפרוץ גבולות

מחפשים שם לתינוקת החדשה? לא חייבים לפרוץ גבולות

הרבה הורים מנסים להמציא את הגלגל כאשר הם נדרשים לבחור שם לתינוק, בעוד בפועל האפשרויות הטובות ביותר הן לעיתים אלו שנמצאות ממש מתחת לאף. עדיין מתלבטים לגבי שמות לבנות? הנה כמה הצעות

בחירת שם מטילה על הורים אחריות רבה. בין אם מדובר בתינוק הראשון, השני או השלישי במשפחה, לשם הנבחר יש השפעה על העתיד ועל איכות החיים של הילד. חוץ מזה, השמות נבחרים לעיתים קרובות לפי רוח התקופה והם נקבעים גם על רקע סגנון חיים, ערכים, תפיסת עולם ועוד.

לאור האמור לעיל אפשר להבין מדוע המון הורים חשים שהם צריכים להמציא את הגלגל בשביל לבחור שמות לבנות ולבנים. המטרה היא בדרך כלל לבחור שם מקורי ופורץ דרך, שיעיד על היצירתיות של ההורים יותר מאשר על תכונות האופי של התינוק. כמו כן, שמות סטנדרטיים נתפסים לעיתים כמשעממים ושגרתיים ויש כאלה שרואים בהם משהו מיושן.

אך המציאות כמובן מורכבת יותר ויש המון שמות מעולים שלא דורשים מההורים מאמץ מיוחד ויוצא דופן. הנה כמה מהם בדגש על התאמה אותנטית לבנות:

  1. מאיה

מאיה זה שם קלאסי, גלובלי ובעל ערך מוסף עבור ישראלים. זהו למעשה אחד השמות היחידים שמצליחים לשרוד את פגעי הזמן, כי כבר לפני עשרות שנים היו הורים שהחליטו לקרוא לבת שלהם מאיה.

כמו כן, המונח "מאיה" מבטא בשפה ההודית "מים" וכך הוא גם נתפס בשפה הערבית והארמית העתיקה. הערך הנומרולוגי של מאיה הוא 2, מה שמעיד על יחסי אנוש מצוינים, ולפי הקבלה מדובר בשם נרדף לתורה – שבעצמה נמשלה למים.

  1. טל

עוד שם קלאסי אבל הפעם יוניסקס הוא טל. גרסאות אחרות לשם הזה כוללות את טלי, טליה וטלילה וכל הורה יכול למצוא את הסגנון שעושה לו את זה.

השם טלי למשל מצטבר למספר 4 בגימטריה ולכן מאפיין אנשים בתכונות שקשורות לסדר וארגון, בעוד השם טליה יוצר את המספר 9 שמייצג אנשים מובילים. השם טלילה והמספר 3 שמלווה אותו מתכתב עם הרצון לחופש וחיים טובים ולפי הקבלה הוא משקף את רצון ההורים לבת שתהיה אופטימית, חיונית ונמרצת.

  1. גל

גם השם גל מקובל מאוד בישראל ולאורך השנים נכנסו וריאציות חדשות שלו. מבין כולן, השמות הנפוצים לבנות הן גלי, גליה, גלילה וגלית ויש גם את השם גילת ואת השם גאולה שחולקים פחות או יותר את אותן אותיות מרכזיות.

חשוב לציין שהשם גלי מוסיף את האות ג' לאופציה הרגילה ובכך מתכתב עם הרצונות של הורים דתיים ושומרי מסורת. לשם השוואה, השם גלית עדיין מתאר תנועת מים זורמת שנוצרת בעקבות גל, אך הוא גם מופיע בתנ"ך כצורת הנקבה של השם גל וכתיאור לתל או גבעה קטנה.

פורסם על ידי