מורה פרטי לפסיכומטרי – למה אנחנו צריכים אותו?

מורה פרטי לפסיכומטרי – למה אנחנו צריכים אותו?

אחד המבחנים הקשים ביותר שאנחנו עוברים בדרך ללימודים באקדמיה, הוא מבחן פסיכומטרי. יש הסבורים שמדובר במבחן ברמת קושי של מתמטיקה או אנגלית 5 יחידות. רמת הקושי נובעת הן מסוג השאלות, הן מהעובדה שהוא בנוי על זמנים והן מעצם זה שהוא מתעסק בנושאי החשיבה המורכבים ביותר שיש, לוגיקה, עברית, אנגלית, מתמטיקה.

מבחן פסיכומטרי כידוע, הוא מבחן חובה עבור כל מי שמעוניין להתקבל לאוניברסיטה, זאת להבדיל מהמכללות שאינן דורשות אותו. הוא נחשב למבחן שאמור לנבא את סיכויי ההצלחה של הניגשים אליו ולפי הציון שלו, ביחד עם ציוני הבגרות, נקבע האם הנבחן יתקבל ללימודים אליהם הוא רוצה להתקבל או לא.

במהלך השנים, כידוע, התפתחו בישראל מכוני הכנה לקורס פסיכומטרי, במסגרת מכונים אלו לומדים התלמידים במשך 3-4 חודשים את החומר למבחן, עורכים סימולציות ולמעשה מקבלים את כל הכלים שהם צריכים בשביל למבחן ולהצליח בו. אך עם השנים נוסף על מכוני הכנה אופציה נוספת שלא מעט צעירים וצעירות משתמשים בו, השכרת שירותיו של מורה פרטי לפסיכומטרי.

השכרת שירותיו של מורה פרטי לפסיכומטרי, מזכיר במידת מה, את השכרת שירותיו של מורים פרטיים במקצועות אחרים, עם מספר הבדלים בניואנסים וכן במהות. למשל, בעוד שמורה פרטי למתמטיקה יכול ללוות תלמיד במשך תקופה של מספר שנים, כאן מדובר על עבודה משותפת קצרה יותר, שכן הכנה למבחן לא לוקחת יותר ממספר חודשים, וכן בעוד שמורה פרטי במקצוע מסוים מתמחה רק בו, הרי שמורה פרטי לפסיכומטרי, מתמחה במגוון נושאים כפי שבנוי המבחן עצמו.

מדוע צריך מורה פרטי לפסיכומטרי?

השאלה שנשאלת לא פעם היא, מדוע בכלל צריך מורה פרטי לפסיכומטרי? הרי יש מכוני הכנה לפסיכומטרי, אפשר להירשם, ללמוד עם כל הכיתה, בדרך כלל מדובר על כיתות יחסית קטנות, באופן אינטנסיבי במשך מספר חודשים, ולהגיע לתוצאות. אז מדוע אנשים בוחרים לשכור את שירותיו של מורה פרטי.

התשובה לשאלה זו מורכבת ממספר חלקים:

החלק הראשון היא שאלת הזמנים והזמינות. יש מי שיכול לגשת לקורס הכנה לפסיכומטרי, בבוקר או בערב, כנדרש. אך לא תמיד זה אפשרי, בגלל עבודה או סיבות אחרות. כששוכרים את שירותיו של מורה פרטי, אפשר לקבוע איתו מתי אנחנו רוצים שיתבצעו השיעורים, מתי אנחנו יכולים להגיע אליו או שהוא יגיע אלינו. זה תלוי בנו.

החלק השני של התשובה קשורה לעניין של החומר, מבחן פסיכומטרי מורכב אחרת ממבחן רגיל, הוא הרבה יותר מסובך, לכן הוא דורש הרבה יותר תשומת לב בתהליך הלמידה. יש מי שמתקשה בכך ולא יכול ללמוד עם תלמידים אחרים. לכן משתלם להם ללמוד עם מורה פרטי שיקדיש את כל תשומת הלב אליהם.

החלק השלישי מתייחס לשילוב. כמו שמשלבים לימודים בכיתה ומורה פרטי בכל מקצוע, כך גם בפסיכומטרי, אפשר ללמוד בקורס ויחד עם זאת ללמוד עם מורה פרטי ואז לקוות שנצליח יותר.

פורסם על ידי