מורה פרטי לאנגלית – כיצד לומדים אנגלית בצורה נכונה

מורה פרטי לאנגלית – כיצד לומדים אנגלית בצורה נכונה

לאחרונה הודיע שר החינוך על החלטתו לעשות רפורמה במקצוע האנגלית, להכניס יותר אנגלית מדוברת על אנגלית ספרותית או אנגלית כתובה לפי הספר. אחת הבעיות הגדולות של תלמידים במערכת החינוך הישראלית, בכל מה שקשור לאנגלית, שלא תמיד קיים קשר אמיתי בין מה שהם למדו לבין האופן בו משתמשים באנגלית באמת, בין אם זה בתקשורת בין אנשים, טקסטים כתובים או טקסטים קוליים. שר החינוך מבקש לשנות את זה.

אך בינתיים, לא מעט תלמידים מתקשים בלימודי אנגלית בדיוק מהסיבה ההפוכה, הם נחשפים לאנגלית מדוברת יותר מאשר לאנגלית לפי הספר, כפי שלומדים בבית הספר, ועל כן הם מתקשים לעמוד בדרישות של המורים שלהם. במקום לענות משפט באנגלית תקנית, הם עונים באופן דומה לזה שהם שומעים בתוכנית טלוויזיה או בשיר פופ. זה יכול לעזור בשיחות בינאישיות, אך בבית הסר זה לא תמיד עוזר.

זו הסיבה שלא מעט תלמידים פונים אל עזרת מורה פרטי לאנגלית. הרי, מורה שכזה מכיר את השפה על בוריה, כך לפחות אמור להיות והוא יכול לעזור להם להתמודד עם קשיים שונים איתם הם מתמודדים. למשל, הם משתמשים בשירותים של מורה פרטי לאנגלית שהוא סטודנט לאנגלית, סופר באנגלית, או מורה לשעבר, אשר למד את השפה והחליט לעזוב את המערכת הפורמלית לטובת הוראה פרטית.

בשלושת הדוגמאות שציינו, הם נעזרים, בין אם זה בשביל להבין את החומר שנלמד בכיתה ובין אם זה בשביל להתכונן למבחן בצורה הטובה ביותר. חשוב לומר, שלא רק תלמידים ביסודי או בתיכון נעזרים במורה פרטי לאנגלית אלא גם צעירים אחרי צבא שמבקשים לעשות מבחן פסיכומטרי ואפילו כאלה שהאנגלית שלהם איננה מספיק טובה לאקדמיה (במקרה כזה מדובר לא פעם על תלמידים לתואר מתקדם שצריכים לדעת אנגלית עסקית או אנגלית בסגנון אחר).

כיצד לומדים נכון אנגלית

בשביל ללמוד נכון אנגלית, צריך להיעזר במספר כלים. הכלי הראשון הוא, ספרים ומגזינים. בסופו של דבר, שפה היא אוצר מילים, ככל שאוצר המילים גבוה יותר כך השפה הרבה יותר עשירה וקל יותר לנהל שיחה ולהבין מה הצד השני אומר או כותב. לכן חשוב שיהיה אוצר מילים רחב ככל שניתן.

הכלי השני אלה שירים, סרטים, תוכניות טלוויזיה. אומנם מדובר באנגלית מדוברת אך אפשר להבין הרבה מתוכה ולקחת גם לאנגלית ספרותית, במיוחד אם מסתכלים על סרטים ותוכניות קלאסיות.

הכלי השלישי, תוכנות מחשב שמאפשרות לנו לתרגל תרגילים שונים באנגלית, למשל קריאת טקסט ולענות על שאלות עליו, השלמת מילים ועוד.

הכלי הרביעי, אנחנו יכולים להיעזר בספרי לימוד ומגזינים שונים שנותנים לנו תרגילים באנגלית.

כל הכלים הנ"ל, יחד עם מורה פרטי לאנגלית יכולים לעזור לנו ללמוד את השפה בצורה הרבה יותר טובה ומתאימה למה שאנחנו לומדים בבית הספר, תיכון או אוניברסיטה.

פורסם על ידי