מה צריך לדעת בהריון הראשון?

מה צריך לדעת בהריון הראשון?

אם אתם נמצאת בהריון הראשון שלך, ככל הנראה יש לא מעט שאלות שמעסיקות אותך. על מנת שתוכלי לעבור את ההריון בצורה מוצלחת, את לא יכולה להשאיר יותר מידיי שאלות לא פתורות. אנו ננסה לרכז עבורך את כל מה שצריך לדעת בהריון הראשון, כך שתוכלי לעבור על כל ההריון ברגל ימין – ולהפוך בפעם הראשונה לאמא. ההתרגשות בשיאה, וזה בהחלט מובן לחלוטין – אך את צריכה להיות חדורת מטרה בכדי שתוכלי להתחיל את החיים שלך כאמא בצורה טובה.

אם לאחר שתקראי את המאמר הבא יהיו לך עוד שאלות לא פתורות, תמיד תוכלי להתייעץ עם הרופא המטפל שלך שישמח לענות לך על כל השאלות. בסוף את צריכה להיות עם ראש שקט, על מנת שתוכלי להתרכז בדברים החשובים באמת במהלך תקופת ההריון. התקופה הזאת בכל מקרה הולכת היות מאוד מבלבלת ומשונה, בטח כאשר מדובר על ההריון הראשון שלך שהוא הרבה יותר מבלבל ומשונה.

כמה אני אמורה לעלות במשקל במהלך ההריון?

חשוב לציין כי זוהי אחת מהשאלות השכיחות ביותר שנשאלות, בטח כאשר מדובר על הריון ראשון. אך לשאלה הזאת אין באמת תשובה חד משמעית, וכל אישה עולה כמות שונה של קילוגרמים במהלך תקופת ההריון. אך בוודאי השאיפה שלך היא לעלות כמה שפחות, כך שיהיה לך קל לחזור לשגרה. באופן עקרוני עלייה ממוצעת בהריון נעה בין 10-12 קילוגרמים בסך הכול, זה תקף ברוב המכריע של המקרים.

האם לקחת אפידורל בזמן הלידה?

הריון ראשון ותחושת הבלבול נמצאת בעיצומה, זה הזמן שלך להוריד את מפלס הלחץ ולעשות את הבחירות הנכונות עבורך. ההמלצה שלנו אלייך בכל מה שקשור לאפידורל זה כמובן לקחת אותו על מנת שתוכלי לעבור את הלידה עצמה ללא תחושת כאב קיצונית. אם את חושבת שיש לך כוח רצון עז, את יכולה לנסות ללדת ללא אפידורל – אך תזכרי כי מדובר באמת על משימה לא קלה, ולא כל אחת מצליחה לעמוד בה.

איך אפשר להימנע מצרבות במהלך ההריון?

כל הריון מביא איתו לא מעט צרבות, אך כאשר מדובר על הריון ראשון תחושת השליטה שלך נעלמת לחלוטין. הסיבות הנפוצות ביותר לצרבות במהלך הלידה הן אכילת ארוחות גדולות במיוחד ואכילה במהירות לפני השינה. כך שאם את מצליחה למנוע את שתי הסיבות הללו, הסיכויים שלך לחוות צרבות במהלך ההריון יעלמו לגמרי. אך תמיד במקרה של צרבות רציניות, תוכלי לקחת כדור שאמור לסייע להתמודד איתם.

האם כדאי לעבור ניתוח קיסרי בהריון ראשון?

ממש לא! לידה רגילה היא תהליך טבעי וברוב המקרים גם לא מאוד כואב, ומרבית הנשים עוברות את הלידה בצורה הזאת. כך שאם יש לך את האפשרות לבחור את שיטת הלידה העדיפה עבורך, מוטב כי תתעקשי ללדת בלידה רגילה – כל עוד זה לא מסכן את העובר שלך. תהליך של ניתוח קיסרי הוא עלול להיות מסוכן והוא כמובן משאיר צלקות, הבחירה באפשרות הזאת צריכה להתבצע רק כאשר אין לך שום אפשרות אחרת על כף המאזניים.

יש לי כאבים חזקים, מה אפשר לעשות?

מכיוון שמדובר על הריון ראשון, אין לך את היכולת להבחין בין כאבים רגילים של הריון ובין כאבים חזקים שעלולים להעיד על בעיה כזאת או אחרת. לכן במקרה של כאבים שלדעתך הם לא כאבים טבעיים מוטב כי תפני לרופא המטפל שלך על מנת שיבחן את המצב מקרוב. במקרה הזה עדיף להיות חכם בדיעבד, ולא לגלות שיש בעיה כאשר כבר יהיה מאוחר מידיי.

המאמר נכתב באדיבות צוות האתר שמיכי- שבועות הריון וכל מה שחשוב שתדעי על ההריון שלך.

פורסם על ידי