מה עושים עם תואר בחינוך?

מה עושים עם תואר בחינוך?

אם תהיתם לא פעם, ״מה אעשה עם התואר שלי בחינוך?״אתם לא לבד. חשוב להבין שאם אתם מתכננים ללמוד חינוך באקדמיה, אתם לא חייבים להגביל את עצמכם אך ורק למשרות הוראה. תוכלו לתרום רבות הן לסביבה החינוכית ולעבוד כיועצים חינוכיים או מנהלי מערכת חינוך, והן לסביבה העסקית, ולעבוד בתחום השיווק או משאבי האנוש.

בימינו מומלץ לבחור במסלול לימודים דו חוגי ולשלב בין לימודי חינוך לתחום לימודי אחר כמו: קרימינולוגיה, סוציולוגיה או ניהול. כך תוכלו להשיג תואר ראשון שמעניק לכם ארגז כלים עשיר ומספק לכם יתרון משמעותי הן בהמשך הלימודים לתואר מתקדם, והן בשוק התעסוקה.

בעידן שלנו, המאופיין בשינויים חדים בעולם התעסוקה, חשוב לסיים את הלימודים כאשר אתם מצוידים ביכולת להשתלב במבחר רב של אפשרויות תעסוקה, ולא להיצמד לתחום אחד אשר עלול להגביל את אפשרויות התעסוקה והקריירה שלכם לאחר סיום הלימודים.

משרות בבית הספר – מחוץ למסגרת הכיתה

אם אתם מתעניינים בנושאים הקשורים לחינוך ילדים, אבל לא רוצים ללכת לכיוון של הוראה, חשוב שתדעו שיש מקומות אחרים מעניינים בתחום החינוך אשר לא יסגרו אתכם בין ארבע קירות הכיתה. אז אם טרחתם והשלמתם בגרויות במכינה אקדמית ואחר כך התמדתם וסיימתם תואר ראשון בחינוך, תוכלו לשקול את האפשרויות הבאות בעולם החינוכי ובעולם העסקי.

  1. משרות עולם החינוכי שאינן הוראה בכיתה

ספרן או ספרנית בבית ספר – מדע הספרייה הוא שדה לימוד חם, שמאפשר לכם גם לעבוד עם ילדים, אבל מבלי שתצטרכו לפקח עליהם ומבלי שתידרשו להשקיע שעות בהכנת השיעור הבא, כפי שדורשת עבודת ההוראה מהמורים.

יועץ או יועצת בית ספר – יועצים בבית הספר, המכונים גם יועצים חינוכיים, מסייעים לתלמידים בדרכים רבות, וגם הם לא יושבים בכיתה יומיום. כדי להפוך ליועצים חינוכיים יהיה עליכם לקבל הכשרה נוספת. אבל אם אתם רוצים להישאר בעולם החינוך ולעזור לתלמידים בדרכים אחרות, ייעוץ הוא אפשרות די טובה עבורכם.

מנהל או מנהלת בית ספר – אם הצלחתם להשיג גם תואר שני בחינוך, או בתחום אחר, מה דעתכם לקבל על עצמכם את משרת מנהל בית הספר? אם אתם רוצים להישאר בתחום החינוך, אבל לא רוצים להצטמצם אך ורק בניהול הכיתה, תוכלו להגיש מועמדות למשרת מנהל בית ספר.

עיצוב תכניות לימודים – משרד החינוך זקוק לאנשי מקצוע שיוכלו לשפר את איכות ההוראה והחינוך של התלמידים. ישנם אנשים שמתמחים בפיתוח תכניות לימודים, ומומחים בהדרכת מורים ובהצעת דרכי למידה חדשניות. מומחים אלה עוסקים בהכשרת מורים, צופים בהם במהלך עבודתם בכיתה, וממליצים על דרכים בהן יוכלו לשפר את ההוראה שלהם.

מורה מחליף – כמו רופאה המשמשת כרופאת משפחה מחליפה בקופת החולים, גם מורה חלופי יכול להחליט מתי יעבוד והיכן. עבודה כמורה מחליף מציעה לכם עבודה גמישה בכמה בתי ספר שבהם תידרשו להגיע כמורים כמחליפים בעת הצורך. כמורים מחליפים לא חלה עליכם האחריות הניהולית ונמנעות מכם שעות ההכנה הנדרשות ממורים במשרה מלאה, מקצועיים או מחנכים.

  1. משרות בעולם העסקים

עולם העסקים ועולם החינוך עשויים להיראות כמו שני קצוות מנוגדים על ציר התעסוקה, יחד עם זאת, לאנשים עם תואר בחינוך יש מיומנויות רבות שהן חיוניות גם להצלחה בעסקים.

שיווק – בתחום עסקי זה תוכלו להשתמש בהבנה של הצרכים האנושיים ובתשוקה לעזור לחברות לשווק את הסחורה שלהם. זכרו, השיווק המסורתי הוא רק חלק מהתמונה הגדולה. בכלכלה של היום הממוקדת באינטרנט, יש הרבה מקומות עבודה טובים עבורכם בתחום השיווק המקוון, כגון:

  • שיווק דרך מנועי החיפוש
  • קידום אתרים (מדובר למעשה בכתיבת מאמרים לאינטרנט כך שכאשר אנשים יחפשו אותם בגוגל, האתר שקידמתם יופיע גבוה בדף החיפוש).
  • שיווק בדוא״ל.

כתיבה טכנית – אמנם, ייתכן שיהיה עליכם לקחת קורס בכתיבה טכנית, אבל מדובר בסוג של מיומנות נחוץ מאוד, שלא כולם מצטיינים בו. תוכלו להשתמש במיומנויות הכתיבה שלכם כדי להכין למשל: ׳מדריך למשתמש׳ עבור חברות גדולות וקטנות.

משאבי אנוש – חברות בדרך כלל מספקות לעובדים הכשרה שבראשה יכול לעמוד אדם עם תואר בחינוך. אופציה נוספת היא לעבוד בגיוס עובדים. היכולת להבין את הצרכים של אנשים הבאים מרקעים שונים, יכולה להיות נכס לחברה שרוצה לגייס עובדים חדשים.

פורסם על ידי